اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۹۴۶
مشکلات مالی تیم‌ها به دغدغه همیشگی فوتبال ایران طی سالیان اخیری که لیگ به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود، شده است.
۱۸:۵۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| لیگ حرفه‌ای مستلزم ضوابط و انضباط خاصی است که مهمترین آنها بالا رفتن صرفه اقتصادی و کم شدن موانع مالی برای تیم‌هاست. در فصول گذشته کمتر تیمی در فوتبال ایران بوده که با مشکلات مالی به هر نحوی درگیر نبوده باشد. در همین فصلی که گذشت تمرینات تیم‌ها، حتی قهرمان لیگ شانزدهم نیز در مقطعی به دلیل مشکل مالی با اعتصاب همراه شد و این اخبار در خصوص صبای قم، نفت تهران، استقلال، سیاه جامگان، استقلال خوزستان و ... نیز وجود داشته است. 

با این حال مهمترین تیمی که امسال در آغاز لیگ با دردسر بزرگی فصل را آغاز کرده نفت تهران بوده است. تیمی که علیرغم عملکردی مثبت و فوق العاده طی سالیان اخیر از فصل گذشته که به بخش خصوصی واگذار شد تاکنون هیچ گره‌ای از مشکلات آن باز نشده است. انبوه طلبکاران این باشگاه که در اتفاقی عجیب تمام اقشار صنفی را از سوپرمارکت تا پیک، پزشک، آنالیزور، بازیکن، کادرفنی و آبدارچی و ... را به خود اختصاص داده، باعث شده تا آنها بدترین و غیرحرفه‌ای ترین شروع لیگ را به خود اختصاص دهند. جابجایی محل تمرینات و سردرگمی بازیکنان، عقد قرارداد با بازیکنان و فسخ آن توسط سرمربی جدید و حضور با بازیکنان امید در یکی از معتبرترین جام‌ها (سوپرکاپ) از آنها اکنون تیم بی هویتی ساخته که ماهیت لیگ حرفه‌ای را نیز کاملا زیر سوال برده است. 

البته همانطور که گفته شد این اوضاع نابسامان مالی و مدیریتی تنها منوط به نفت تهران نمی‌شود اما با این حال همانطور که گفته شد نفت تهران اکنون بدترین و غیر حرفه‌ای ترین شرایط را در لیگ برتر به خود اختصاص داده است و تا این لحظه نیز نتوانسته به تعهدات و ضمانت خواسته شده سازمان لیگ برتر برای حضور در فصل هفدهم دست یابد. اتفاقی که در فاصله کمتر از 10 ساعت مانده به شروع دیدار این هفته آنها می‌تواند بزرگترین و قاطعانه ترین تصمیم فدراسیون فوتبال تاج و ساکت را شکل دهد. 

فوتبالدوستان اکنون در انتظار این هستند تا با توجه به مشکلات پیش روی این تیم که نه تنها بازیکنان فعلی آنها را با سردرگمی مواجه کرده، بلکه بازیکنان تیم‌های دیگر هم که به عنوان طلبکار پیگیر این موضوع هستند، یک تصمیم همیشگی و قاطع در فوتبال ایران شاهد باشند. مطمئنا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز نمی‌خواهد همچون گذشته بار دیگر شاهد اعتراض و مصاحبه‌های بازیکنان و اعتصاب آنها در خصوص مطالبات از این باشگاه باشد و بر این اساس علیرغم تعدی از ابلاغیه قبلی خود که برخلاف آن این تیم توانست در سوپرکاپ حاضر شود، تا این لحظه از ثبت قرارداد بازیکنان این تیم جلوگیری کرده است. طبق شنیده‌ها سازمان لیگ برای عقد قرارداد و ثبت آن از مجموعه نفت درخواست تضمین 20 میلیاردی داشته که تا این لحظه در برآورده کردن آن ناکام مانده‌اند تا حضورشان در بازی هفته اول با دردسر بزرگی مواجه شود.

باید دید این اقدام حرفه‌ای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای در نظر گرفتن تمام شرایط حرفه‌ای‌گری تا پایان ادامه خواهد داشت تا لیگ ایران در سال منتهی به جام جهانی بدون جنجال، تجمع و اعتصاب به کار خود ادامه دهد یا با کدخدامنشی‌های همیشگی اجازه انباشته شدن بیشتر مشکلات را خواهد داد.

طبق اعلام فریبرز محمودزاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ با اعلام اینکه تاکنون مدارک و تضمین 13 تیم لیگ برتری در فاصله ساعاتی به شروع مسابقات تکمیل شده، اعلام کرد سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و نفت تهران هنوز مدارک خود را تکمیل و ارسال نکرده اند و با مشکل برای حضور در لیگ برتر مواجه هستند.
منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری