اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۸۶۹
از یازده بازیکن ثابت تیم ملی ایران در اولین بازی جام جهانی 2006 مقابل مکزیک، هشت نفر مربی و سه نفر هنوز در لیگ برتر ایران مشغول بازی هستند.
۰۴:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| نکته جالب تر اینکه برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم ملی در آن زمان نیز در حال حاضر سرمربی پرسپولیس است. تیم ملی ایران حاضر در جام جهانی 2006 را می توان یکی از خوشبخت ترین تیم های ملی به حساب آورد. تیمی که برانکوایوانکوویچ سرمربی وقت تیم ملی ایران برای اولین بازی تیم ملی برابر مکزیک به میدان فرستاد و به نوعی ترکیب اصلی تیم ملی ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی هم بود، نه فقط به واسطه حضور مستقیم و بی دردسر به جام جهانی، انجام بازیهای به نسبت قابل قبول و تعداد لژیونرهایش در آن زمان، که به دلایل مختلفی می تواند یکی از خوشبخت ترین تیم های ملی ادوار مختلف باشد. نگاهی به ترکیب اصلی تیم ملی ایران در اولین دیدار این تیم در جام جهانی 2006 به خوبی این موضوع را روشن خواهد کرد. ابراهیم میرزاپور دروازه بان، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، محمد نصرتی، حسین کعبی بازیکنان خط دفاع، جواد نکونام، آندو تیموریان، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در خط میانی و علی دایی و وحید هاشمیان مهاجمان تیم ملی در دیدار برابر مکزیک بودند.


سرمربی های سرشناس


از جمع بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006علی دایی سرمربی سایپا و یحیی گل محمدی سرمربی تراکتورسازی هستند و هر دو نیز طی سالهای اخیر موفقیت های زیادی را در فوتبال باشگاهی رقم زده اند. علی کریمی دیگر ستاره مطرح تیم ملی که البته به دلیل مصدومیت و مسایل حاشیه ای درخششی در جام جهانی 2006 نداشت نیز امسال عاقبت لباس مربی گری به تن کرد هرچند او شب قبل از بازی سوپرجام از هدایت تیم نفت تهران کنار رفت اما به نظر می رسد کریمی را از این پس می تواند یک سرمربی بالقوه و آماده کار در لیگ برتر فوتبال ایران به حساب آورد.


شاگرد زرنگ ها


اما در تیم جام جهانی 2006 دو ستاره درخشان و با شخصیت متفاوت حضور داشتند که هر دو درحال حاضر در مسیر رسیدن به جایگاههای رفیع فوتبال حرفه ای در عرصه مربیگری هستند. مهدی مهدوی کیا بعد از خداحافظی از فوتبال و دریافت مدارک مربی گری خیلی زود کار در تیم های پایه باشگاه هامبورگ را آغاز و پس از آن با تشکیل تیم فوتبال آکادمی کیا پروژه ای بزرگ و بلندمدت را کلید زد. وحید هاشمیان دیگر مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 هم مانند مهدی مهدوی کیا بعد از خداحافظی از فوتبال به طور خیلی جدی به آموزش مربی گری پرداخت و امروز با کسب بالاترین مدارج مربی گری به عنوان مربی تیم نوجوانان باشگاه هامبورگ نیز مشغول به کار است. مهدوی کیا و هاشمیان می توانستند امسال در لیگ برتر و حتی در تیم های ملی پایه ایران کار سرمربی گری را شروع کنند اما هردو ترجیح دادند که باحضور در فوتبال پایه اروپا مسیر رسیدن به نیمکت داغ را آرام طی کنند.


نکونام ، رحمان و میرزاپور


جوادنکونام نیز یکی دیگر از ستاره های ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 است که بعد از خداحافظی از فوتبال خیلی زود به مربی گری روی آورد و این شانس را داشت که به عنوان دستیار کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. هرچند حواشی و درگیری های کی روش عاقبت باعث شد که نکونام خیلی زود از نیمکت تیم ملی ایران دور شود اما واقعیت این است که نکونام نیز یک مربی آماده به کار و یک آلترناتیو بالقوه برای هدایت بسیاری از تیم های باشگاهی لیگ برتر ایران به شمار می آید. رحمان رضایی مدافع وسط تیم ملی در جام جهانی 2006 نیز بعد از تجربه دستیاری در تراکتورسازی و همراه امیرقلعه نویی امسال به عنوان سرمربی تیم دانشگاه پیام نور به جرگه سرمربی ها پیوسته است. ابراهیم میرزاپور دروازه بان تیم ملی در همان جام جهانی ، امروز مربی دروازه بانان تیم دسته اولی گل گهر سیرجان است.


کاشفان اکسیر جوانی


آندرانیک تیموریان، حسین کعبی و محمد نصرتی سه بازیکن ثابت تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 هستند که هنوز بازی می کنند. این سه بازیکن گویی به اکسیر جاودانگی دست یافته اند چراکه هنوز باانرژی زیاد به دنبال افتخارآفرینی در مستطیل سبز هستند. حسین کعبی در لیگ هفدهم در تیم سپیدرود و محمد نصرتی در تیم نفت تهران بازی خواهند کرد. آندو تیموریان هم با وجود آنکه تا زمان نگارش این متن هنوز با تیمی قرارداد نبسته است، به احتمال فراوان یکی از نماینده های تیم ملی جام جهانی 2006 در لیگ برتر باشد.


برانکو، قهرمان و پایدار

اما در کنار تمام ستاره های تیم ملی خوشبخت 2006 که اکنون هنوز نقش موثری در فوتبال دارند، برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم در بالاترین جایگاه قرار دارد. او که بعد از جام جهانی دیگر به ایران بازنگشته بود در لیگ پانزدهم به عنوان سرمربی پرسپولیس مشغول به کار شد. او بعد از کسب یک نایب قهرمانی در اولین فصل، قهرمانی در لیگ شانزدهم و صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا را به همراه پرسپولیس به دست آورد. برانکو درحالی سرمربی قهرمان ایران است که امسال نیز یکی از شانس های اصلی لیگ برتر به شمار می آید؛ ضمن آنکه این امیدواری نیز هست که پس از سالها یک تیم باشگاهی ایرانی را بتواند به رتبه های بالا در لیگ قهرمانان آسیا برساند.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری