اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۸۰۶
مربی پرتغالی فوتبال دنیا، پس از یک سال مربیگری در منچستریونایتد هزینه جالب توجهی را به ثبت رسانده است.
۱۸:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تابستان سال پیش، مورینیو که در اواسط فصل از هدایت چلسی اخراج شده بود،‌ جانشین «لوییس فان‌خال» در منچستریونایتد شد تا تحولی در تیم تضعیف‌ شده سرالکس فرگوسن به وجود آورد.

وی در پنجره تابستانی سال گذشته، با خرید 89 میلیون پوندی «پل پوگبا» رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را شکست و با آوردن مخیتاریان و بایلی با قیمت‌های 35 و 32 میلیون پوند، یکی از گران ترین تابستان‌های یونایتد را به ثبت رساند.

وی در لیگ جزیره، به رتبه ششم بسنده کرد ولی توانست با قهرمانی در لیگ اروپا، جام اتحادیه و جام خیریه ضعف خود را بپوشاند و با صعود به لیگ قهرمانان اروپا همگان را به فصل آینده امیدوار سازد.

در تابستان کنونی نیز،‌ مورینیو با خرید لوکاکو و لیندلوف 106 میلیون پوند هزینه کرده و هنوز هم به دنبال ستاره دیگر می‌گردد.

مربی پرتغالی در این یک سال،‌نزدیک به 263 میلیون پوند خرج کرده که در این اوضاع نقل و انتقالات مبلغ بسیار زیادی شمرده نشده ولی جزو بالاترین‌ها قرار می‌گیرد.

البته با خریدهای باشگاه‌های دیگر اروپا، نمی‌توان این مبلغ را بسیار زیاد دانست. پپ گواردیولا در 7 کیلومتری او، 388 میلیون پوند روی دست سران اماراتی ابوظبی گذاشته است.

چلسی که قهرمان فصل پیش جزیره لقب گرفته،‌261 میلیون پوند هزینه کرده و آرسنال و لیورپول نیز آمار 134 و 105 میلیون پوند را به ثبت رسانده‌اند.

تاتنهام نیز که در فصل پیش مقام دوم را کسب کرد و عملکردی درخشان را به همگان نشان داد فصل پیش 67 میلیون پوند پرداخت و در این پنجره نیز هنوز خریدی را انجام نداده است.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری