اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۶۱۵
سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال ایران می‌گوید شکست مقابل عمان حاصل نداشتن برنامه برای آینده است و اگر مسئولان، برنامه‌ریزی نکنند، باز هم به امثال این تیم خواهد باخت.
۱۷:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم ملی امید فوتبال ایران در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا با یک شکست مقابل عمان و پیروزی مقابل قرقیزستان در گروه خود دوم شد و نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.

علی دوستی مهر، سرمربی سابق تیم‌های ملی نوجوانان که به همراه این تیم دو بار موفق به حضور در جام‌جهانی شده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف تیم ملی از مسابقات مقدماتی آسیا اظهار کرد: ما همیشه به عمان در رده‌های سنی مختلف مانند نوجوانان، جوانان و امید، هفت گل می‌زدیم. تیم‌های دیگر مانند قطر، امارات، بحرین و ... را شکست می‌دادیم. این کشورها اندازه یک شهر ما هم استعداد ندارند. باید نگاه کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاده است که عمان الان ما را می‌برد و قطر هم قهرمان آسیا می‌شود. دنبال این نباشیم که تیم ملی جوانان از جام جهانی حذف شده است. واقعیت این است که ما باید روی بازیکنان پنج، شش و هفت سال تا ۱۴ سال کار کنیم. این بازیکنان تا ۱۴ سالگی ۱۲۰ بازی بین‌المللی باید داشته باشند. این کار را هم باید باشگاه‌ها انجام دهند. ما تا به حال چندین فستیوال را در ایران برگزار کرده‌ایم؟ اگر تاکنون هم موفقیتی به دست آوردیم و بازیکن و مربی‌ای توانسته در فوتبال بدرخشد، به خاطر نبوغ و استعداد فردی بوده است.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان با بیان این که تیم‌های بزرگ مانند استقلال و پرسپولیس نباید آکادمی‌های خود را اجاره دهند افزود: نباید به تیمی بگوییم خودتان خرجتان را در بیاورید. نباید آکادمی اجاره داده شود. هر تیمی باید سالانه به یک فستیوال خارجی برود. چند تیم اروپایی تاکنون برای بازی با تیم‌های ما به ایران آمده است. چرا با این وضعیت انتظار پیشرفت داریم؟ اگر واقعا می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید نگرش جدید وجود داشته باشد. مدیران باید ملزم به سرمایه‌گذاری شوند. تا زمانی که این وضع ادامه داشته باشد، به عمان می‌بازیم. برخی می‌گویند مربیان تیم‌های پایه سنتی هستند. کدام مربی را برای آموزش به خارج از کشور فرستادید؟ آیا تاکنون ۲۰ مربی را برای آموزش راهی آلمان، ایتالیا و برزیل کرده‌اید؟

او همچنین با اشاره به انتقادهایی که نسبت به تیم ملی امید انجام می‌شود گفت: از دوستان می‌خواهم با غرض‌ورزی و بغض درباره تیم ملی امید صحبت نکنند. از مسئولان هم می‌خواهم از الان عزم‌شان را جزم کنند تا باز هم شکست نخوریم. باید کاری انجام دهیم. تیم‌ها باید آکادمی قدرتمندی داشته باشند. در امارات، قطر، ترکیه و ... که کشورهایی نزدیک ما هستند، هر تیم ۱۵ زمین تمرین دارد.

دوستی مهر همچنین غرور را یکی از عوامل شکست تیم‌های ملی دانست و گفت: فکر می‌کنم بعد از صعود به جام جهانی، مسئولان و تیم‌ها مغرور شدند. احساسم این است که غرور مانع موفقیت تیم ملی امید شد. خیلی خوب است که ما به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شدیم اما پشت این فضا گم شده‌ایم. باید صعود به جام جهانی را فراموش کنیم. چرا مدام می‌گوییم ما آقای فوتبال آسیا هستیم؟ ما یک چیزی را با تلاش زیاد به دست آوردیم. برای این که آن را حفظ کنیم باید تلاش دو چندان داشته باشیم. همه ساختار فوتبال باید تلاش کنند. باید قوی‌تر شویم. همین الان تیم نوجوانان ما باید به جام جهانی برود اما کسی به این تیم توجه نمی‌کند. این تیم آینده ما است. بدون بازی دوستانه، انتظار موفقیت هم داریم.

سرمربی سابق تیم ملی اظهار کرد: به اعتقاد من باید برای آینده فوتبال برنامه ریزی کنیم. تا وقتی برنامه‌ریزی نداشته باشیم، در مسابقات آسیایی هم با شکست روبه‌رو می‌شویم. تا چند ماه دیگر رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا آغاز می‌شود اما برنامه‌ای نداریم. باید از قبل یک تیم دیگر را آماده می‌کردیم. کادر فنی تیم ملی امید بسیار خوب هستند و این مربیان ضعیف نیستند. مشکل ما مدیریتی هم بود. آن‌ها تلاشی باری حفظ شرایط موجود نکردند. الان چرا تمام تمرکزشان را روی تیم ملی نوجوانان نمی‌گذارند؟ مسابقات امید تمام شد و ما حذف شدیم. دیگر کنکاش این موضوع فایده‌ای ندارد. تمام تمرکز ما باید روی تیم ملی نوجوانان باشد تا این تیم از گروهش صعود کند.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین