اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۶۱۸۷
یک سایت اروپایی از قدرت تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی همراه با راهیابی با درخشان تعریف کرد.
۱۲:۰۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| درخشش تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 که با راهیابی زودهنگام همراه شد،‌ موضوعی کم اهمیت نیست که رسانه‌های جهان به آن توجه نکنند.

سایت «آفساید» با توجه به این ایران، خیلی زود به عنوان تیم صعود کننده، نام خود را به عنوان تیم راه‌یافته به مسابقات روسیه، ثبت و قطعی کرد، نگاهی به تیم ملی کشورمان انداخته است.

در ابتدای این گزارش عنوان شد که تیم ایران به هدایت کارلوس‌ کی‌روش موزامبیکی – پرتغالی که دستیار اسبق سرآلکس فرگوسن در منچستریونایتد بود، در بیشتر اوقات با سیستم 1-3-2-4 بازی کرد.

سپس این رسانه ادامه داد:هرچند بازیکنان زیادی در ترکیب اولیه از لیگ‌های مختلف اروپایی بازی می‌کنند، اعضای تیم ایران با باهم چشم بسته بازی کرده و نحوه بازی یکدیگر را حفظ هستند.ضمن آنکه در بخش‌های مختلفی از تیم، بازیکنان شاخصی حضور دارند.در دروازه، علیرضا بیرانوند 25 ساله از تیم پرسپولیس تهران، در واقع بازیکنی شاغل در لیگ حرفه‌ای خلیج فارس در تیم ملی است.بیرانوند یک متر و 95 سانتی‌متری بیش از همه بر محوطه جریمه مسلط است.همینطور پرتاب‌های فوق‌العاده دستش که گاه تا 60 متر نیز می‌رود.حتی اگر این گلر که سابقه 13 بازی ملی را دارد، دروازه‌بانی در سطح بین‌المللی نباشد، اغلب با آرامش لازم و اطمینان می‌درخشد.

سایت مذکور در ادامه به دیگر ارکان خط دفاع تیم ملی اشاره کرده و از سید جلال حسینی به عنوان مدافع میانی با تجربه یاد کرده و از مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمد و رامین رضاییان به عنوان دیگر عناصر مهم خط دفاع نام برده است.

این سایت از علی‌ کریمی که هم‌نام با بازیکن ایرانی اسبق بایرن مونیخ و شالکه صفرچهار است،‌به عنوان یکی هافبک با استعداد از تیم دیناموزاگرب در مرکز خط میانی اشاره می‌کند و سعید عزت‌اللهی را زوج او در قلب خط میانی می‌داند.

همچنین از مسعود شجاعی با 33 سال سن به عنوان هافبکی با تجربه در خط میانی یادکرده است.

همینطور از علیرضا جهانبخش از تیم آلکمار هلند، در کنار مهدی طارمی از پرسپولیس و اشکان دژاگه به عنوان دیگر بازیکنان مهم این منطقه یادکرده است.

این سایت همینطور اشاره‌ای به سردار آزمون، مهاجم روبین کازان به عنوان جواهری در نوک حمله تیم ملی یاد کرده و نوشته‌ است:از جمله قابلیت‌های این مهاجم که سابقه انجام 26 بازی ملی را دارد، توانمندی فوق‌العاده‌اش در کار با توپ،‌همینطور دید وسیع در رد‌ و بدل‌کردن پاس با دیگر بازیکنان است.

بیلداشتاین نویسنده این سایت در پایان عنوان کرد فوتبال در ایران هم اکنون شرایط مثبتی داشته و تیم ملی با دراختیارداشتن استعدادهای جوان زیاد به استقبال جام جهانی می‌رود.البته تا آن هنگام تیم ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش به قدر کافی فرصت خواهد داشت تا سیستم‌های بازی مختلفی را تمرین و اجرا کند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری