اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۷۴۴
معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مشکلات باعث شده تا انتخاب اعضای هیأت مدیره پرسپولیس به تأخیر بیفتد.
۱۸:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
وانانیوز|  محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به فارس درباره شایعاتی که درخصوص مدیرعاملی نبی در پرسپولیس مطرح شده، اظهار داشت: این سوال را باید از وزیر بپرسید چرا که او مسئولیت انتخاب اعضاء را دارد. انتخاب نبی به تصمیم وزیر ورزش بر می‌گردد، او از چهره‌های فوتبالی خوب است اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم طاهری سرپرست پرسپولیس است.

وی افزود: قرار بود هفته گذشته ترمیم هیأت مدیره پرسپولیس صورت بگیرد اما نیروهای توانمند بیکار نیستند. با هرکسی که صحبت می‌کنیم یا مسئولیت دارد یا بازنشسته است یا اشکالی است که سازمان بازرسی می‌گیرد مبنی بر اینکه فلان عضو در هیأت مدیره باشگاه دیگر است و دوشغله محسوب می‌شود. اینها عذرهایی است که ایجاد شده، بارها وزیر به نتیجه قطعی رسیده اما این مشکلات باعث شد تا انتخاب اعضای هیأت مدیره پرسپولیس به تأخیر بیفتد. 

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره مهلتی که فدراسیون جهانی شطرنج برای پرداخت بدهی ایران تعیین کرده و این فرصت فردا به پایان می‌رسد و همچنین بحث تعلیق مطرح شده، تصریح کرد: چیزی که فیده گفته بود باید جوایز داده شود. 450 هزار دلار هم توسط اسپانسر و هم وزارت ورزش تأمین و پرداخت شد. چماق تعلیق همیشه بالاسر فدراسیون بود مبنی بر اینکه اگر ایران بدهی‌اش را پرداخت نکند، تعلیق می‌شویم. 180 هزار دلار هم باقی مانده که فیده برای این مبلغ هم مهلت گذاشته است. این چه مدل برنامه‌ریزی است؟

وی ادامه داد: وزارت ورزش برای فدراسیون‌های دیگر هم بودجه تعیین کرده، اگر قرار باشد از بودجه آنها کم کنیم به فدراسیون‌های دیگر بدهیم به فدراسیون‌های دیگر ظلم شده است. اگر فدراسیون‌ها نمی‌توانند تعهدی را اجرایی کنند، قول ندهند. فدراسیونی که یک میلیارد بودجه دارد چگونه برای یک مسابقه 3 میلیارد هزینه می‌کند؟ البته دوستان گفتند وزارت ورزش این هزینه را ایجاد کرده است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش همچنین با اشاره به اینکه فقط مشکل شطرنج مطرح نیست، خاطرنشان کرد: فدراسیون‌های دیگر مانند هندبال و تیراندازی هم بدهی دارند، ما نمی‌توانیم به این صورت برنامه‌ریزی کنیم که نمی‌دانیم در آینده پولی می‌آید یا نه. چه کسی قرار است این بدهی‌ها را پرداخت کند؟ دولت که برای پرداخت بدهی بودجه‌ای تخصیص نداده پس فدراسیون باید برنامه و بودجه را در کنار هم ببیند. بعضی فدراسیون‌ها کاری می‌کنند که بدهی بالا می‌آورند و آیندگان باید آن را پرداخت کنند. ما به تعهد بین‌المللی حساس هستیم چرا که شأن کشور باید حفظ شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که برای بازی‌های آسیایی ستاد بازی‌ها چه زمانی تشکیل می‌شود و برنامه شما چیست؟ گفت: اگر بتوانیم احتمالاً هفته آینده جلسه ستاد را تشکیل می‌دهیم، در این ستاد فدراسیون‌های مدال آور را از جمله کبدی که شانس مدال دارند ویژه می‌بینیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره قانون ممنوعیت فعالیت روسای بالای 70 سال در فدراسیون های ورزشی نیز تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴ مجمع انتخاباتی برگزار می کنیم و این قانون را اعمال خواهیم کرد.

وی درباره پاداش مدال آوران در بازی‌های آسیایی 2018 هنوز تصمیمی گرفته نشده و در ستاد در این‌باره صحبت‌ می‌کنیم.

انتهای پیام/س
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری