اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۴۲۰
دژاگه در طول سالهای اخیر نشان داده که بحث مالی برای او در اولویت قرار دارد.
۱۸:۳۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| دژاگه در طول سالهای اخیر نشان داده که بحث مالی برای او در اولویت قرار دارد. به همین خاطر هم بود که از لیگ برتر انگلیس و باشگاه فولام جدا شد و پیراهن العربی در لیگ ستارگان قطر را پوشید. با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی در فوتبال اروپا، هیچ تیمی برای دژاگه هزینه‌ای میلیون دلاری در نظر نخواهد گرفت. پس اشکان دو راه پیش رو دارد. یا از پول بگذرد و در اروپا بماند و یا به آسیا بیاید و در لیگ‌هایی نظیر چین و قطر بازی کند. این می‌تواند او را از بدون تیم ماندن، آن هم در فصل منتهی به جام جهانی نجات بدهد.

با قطعی شدن حضور سردار آزمون در روبین کازان و احتمال بالای ادامه همکاری کریم انصاری فرد و رضا قوچان نژاد با المپیاکوس و هیرنفین، حالا تنها بازیکن تیم ملی که هنوز تکلیف مقصد جدیدش را مشخص نکرده، اشکان دژاگه است. او اگر چه فصل خوبی را با تیم ملی پشت سر گذاشت و به جام جهانی صعود کرد اما به لحاظ باشگاهی، سال کابوس واری را تجربه کرد. اشکان امسال نتوانست در العربی بازی کند و مشکلاتی که با این باشگاه قطری داشت باعث شد که او جایی در فهرست این تیم نداشته باشد.
قرارداد مالی سنگین العربی با بازیکن ایرانی اش، کار برای فسخ قرارداد این بازیکن را سخت کرد(باشگاه العربی به‌عنوان یکی از متمول‌ترین باشگاه‌های قطری حاضر در لیگ ستارگان قطر با پرداخت دو میلیون پوند به باشگاه فولام و قراردادی سه ساله به ارزش 10 میلیون یورو توانست رضایت اشکان دژاگه را برای کوچ به حاشیه خلیج فارس آن هم از سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا فراهم کند) و مذاکرات طرفین برای ادامه همکاری هم به خاطر شرط‌هایی که برای همدیگر می‌گذاشتند به نتیجه نرسید. تنها دلخوشی دژاگه در نیم‌فصل اول سال گذشته، حضور در بازی‌های ملی بود. اشکان نیم‌فصل دوم را با یک غافلگیری بزرگ شروع کرد و در انتقالی که کمتر کسی انتظارش را داشت به ولفسبورگ برگشت تا دوباره پیراهن تیمی را بپوشد که با آن قهرمان بوندس لیگا شده بود.
همه از جمله کارلوس کی‌روش منتظر تماشای بازی‌های زیبای اشکان در پیراهن ولفسبورگ بودند اما آنها برای دیدن این اتفاق باید مدت زیادی صبر می‌کردند. آن زمان که اشکان آماده بازی برای ولفسبورگ بود، مشکلات اداری و طولانی شدن روند صدور مجوز بازی او از طرف قطری‌ها باعث شد که دژاگه نتواند برای تیم جدیدش به میدان برود.
 وقتی هم مشکلات اداری حل شد، مصدومیت اشکان برنامه‌های او را به هم زد تا او بیشتر از یک ماه دور از میادین باشد. دژاگه حتی دو بازی تیم ملی در تعطیلات نوروز 96 را به دلیل همین آسیب دیدگی از دست داد تا بیش از پیش از زمین فوتبال دور باشد.
در نهایت طلسم بازی کردن اشکان برای ولفسبورگ، در دیدار پلی‌آف بوندس لیگا مقابل اینتراخت برانشوایگ شکسته شد. اشکان که سیزده فروردین 95 برای العربی بازی کرده بود، 5 خرداد 96 دوباره توانست در یک بازی رسمی باشگاهی به میدان برود. او در دو بازی رفت و برگشت مقابل برانشوایگ کلا 29 دقیقه بازی کرد. یعنی کاپیتان تیم ملی در 14 ماه فقط 29 دقیقه به میدان رفت و بیشتر اوقات دور از بازی‌های باشگاهی بود. در نهایت هم یک تصمیم باعث شد تا اشکان خاطره خوبی از بازگشت به ولفسبورگ نداشته باشد. بعد از اتمام بازی‌های ولفسبورگ در بوندس لیگا، مدیران این باشگاه اعلام کردند که برای فصل جدید نیازی به بازیکن ایرانی شان ندارند. این یعنی خداحافظ بوندس لیگا و ولفسبورگ.
بعد از انتشار این خبر بود که شایعه‌های زیادی درباره دژاگه مطرح شد. از احتمال بازگشت او به فولام انگلیس گرفته تا علاقه تیم‌های چینی به جذب بازیکن تیم ملی. حتی بحث حضور احتمالی اشکان در پرسپولیس هم مطرح شد و اینکه قرمزها می‌خواهند با جذب او بمب نقل و انتقالات امسال را منفجر کنند. آخرین شایعه درباره دژاگه احتمال حضور او در سوپرلیگ یونان بود. جایی که بازیکنان ایرانی خاطره خوبی از آن داشتند و اشکان هم می‌توانست با حضورش در یونان، تعداد شاگردان کی‌روش در فوتبال این کشور را به 4 نفر برساند اما هنوز هیچ اتفاق جدیدی درباره دژاگه نیفتاده و معلوم نیست که بازیکن مورد علاقه کارلوس کی‌روش، فصل بعد در کدام تیم بازی خواهد کرد.
 این روزها یکی از نگرانی‌های کی‌روش و طرفداران تیم ملی، نا مشخص بودن وضعیت اشکان است و همه منتظر عکس او در حال امضای قرارداد با پیراهن تیم جدیدش هستند. روزها یکی پس از دیگری سپری می‌شود و ما همچنان در انتظار توافق دژاگه با تیمی جدید هستیم. اتفاقی که درباره آن چیزی قطعی نشده و توافقی هم جنبه رسمی به خود نگرفته. اشکان همچنان بدون تیم است و در عرصه باشگاهی وضعیتی نامشخص دارد.
دژاگه در طول سالهای اخیر نشان داده که بحث مالی برای او در اولویت قرار دارد. به همین خاطر هم بود که او از لیگ برتر انگلیس و باشگاه فولام جدا شد و پیراهن العربی در لیگ ستارگان قطر را پوشید. بی شک اگر مسائل مالی برای دژاگه در اولویت قرار نداشت، او همین حالا هم تیم‌های باشگاهی بسیاری را خواهان خود می‌دید.
با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی در فوتبال اروپا، هیچ تیمی برای دژاگه هزینه‌ای میلیون دلاری در نظر نخواهد گرفت. پس اشکان دو راه پیش رو دارد. یا از پول بگذرد و در اروپا بماند و یا به آسیا بیاید و در لیگ‌هایی نظیر چین و قطر بازی کند. این می‌تواند او را از بدون تیم ماندن، آن هم در فصل منتهی به جام جهانی نجات بدهد.

منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین