اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۳۸۲
رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم با توجه به آیین نامه جدید و تشکیل کمیته جدید که خلأ آن احساس می‌شد، این تغییرات مفید به فایده باشد.
۱۵:۴۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز|  فریبرز محمودزاده در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه مجری نقل و انتقالات کمیته نقل و انتقالات است، چند نکته را ارائه می دهم. قبل از هرچیز از مسیولان قبلی این کمیته تشکر می‌کنم و امیدوارم با توجه به آیین نامه جدید و تشکیل کمیته جدید که خلا آن احساس می‌شد، این تغییرات مفید به فایده باشد.

وی افزود: مهمترین موضوعی که مغفول مانده بود حق رشد بازیکنان بود که باشگاه‌هایی را که بازیکنان را می‌ساختند نمی‌توانستند حق رشد را بگیرند که این حق رشد شامل 4 رده مسابقاتی و دو رده سنی از 12 سال تا 15 سال تمام و از 16 سال تا 21 سال تمام می‌باشد و پرداخت این حق رشد هم مخصوص تیم‌های لیگ برتری، لیگ آزادگان، لیگ دسته یک و دو می‌باشد و باشگاه‌های خریدار در لیگ برتر 10 میلیون تومان، در لیگ دسته اول 8 میلیون تومان، در لیگ دسته دوم 6 میلیون تومان و در سایر لیگ‌ها 4 میلیون‌ تومان بابت هر بازیکن در رده سنی 12 تا 15 سال باید بپردازند اما در رده سنی دوم یعنی از 16 سال تا 21 سال تمام باشگاه خریدار در لیگ برتر 25 میلیون تومان، لیگ دسته اول 20 میلیون تومان، لیگ دسته 2‌، 10 میلیون میلیون و تومان و سایر لیگ‌ها 8 میلیون تومان باید بپردازند. این حق رشد مخصوص بازیکنان زیر 23 سال است که از این فصل اجرایی می‌شود.

محمودزاده گفت: در ماده 2 این آیین‌نامه بازیکن حرفه‌ای و آماتور تعریف شده است بازیکن حرفه‌ای بازیکنی است که درآمدش بیشتر از هزینه‌ای باشد که برایش شده و بازیکن آماتور بازیکنی است که درآمدش کمتر از هزینه‌ای است که برایش شده است.

وی در خصوص اعتراض سرمربیان به طولانی بودن فصل نقل و انتقالات اذعان داشت: سرمربیان تیم‌ها انتقاد می‌کردند که چرا زمان نقل و انتقالات طولانی است در صورتی که در آیین‌نامه آمده است که نمی‌تواند این فصل نقل و انتقالات بیشتر از 12 هفته باشد که ما این موارد را رعایت کرده‌ایم و زمان نقل و انتقالات از 25 خرداد ماه 96 شروع شده و تا 15 شهریور ماه 96 ادامه پیدا می‌کند و اگر بعد از این تاریخ باشد سایت اخطار می‌دهد و ما آن را رعایت کرده‌ایم.

محمودزاده در ادامه افزود: بازیکن بیشتر از 3 باشگاه نمی‌تواند قرارداد داشته باشد و بیشتر از 2 باشگاه نمی‌تواند در یک فصل فعالیت کند و تغییراتی که فدراسیون و سازمان لیگ در این آیین‌نامه ارائه کرده‌اند در آینده مفید قطعا مفید خواهد بود. ما راه تاج در سازمان لیگ را ادامه خواهیم داد و باشگاه‌هایی که دارای بازیکنان امید و جوانان فعال در لیگ‌های استانی یا کشوری هستند می‌توانند تا پایان نقل و انتقالات نیم فصل 15 بازیکن امید و 15 بازیکن جوانان تا زمان نیم فصل لیست ارائه کنند و به مرور آنها استفاده کنند.

وی درخصوص انتقال قرضی بازیکن به تیم دیگر تصریح کرد: انتقال موقت فقط شامل بازیکنان حرفه‌ای است و شامل بازیکنان آماتور نخواهد بود.

وی درخصوص رده‌ سنی جوانان و امید گفت: طبق اعلام فیفا از تاریخ 11 دی ماه 73 به بالا بازیکنان رده جوانان و امید هستند و فدراسیون فوتبال هم این را رعایت خواهد کرد و ما نمی‌توانیم قانون را تغییر دهیم و اگر کسی خارج از آن باشد دیگر بازیکن جوان محسوب نمی‌شود.

محمودزاده درخصوص پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان جدید نفت تهران و پرسپولیس که هنوز قراردادشان را ثبت نکرده‌اند آیا می‌توانند در سوپرجام بازی کنند یا خیر، گفت: تاکنون هیچ باشگاهی بجز باشگاه سایپا قرارداد بازیکنان را ثبت نکرده که ما از این موضوع به باشگاه‌ها گلایه داریم و امیدواریم هرچه زودتر برای ثبت قراردادشان مراجعه کنند. باید بازیکنان این دو باشگاه قراردادشان ثبت شود و اگر ثبت نشود آنها نمی‌توانند بازی کنند. ثبت قرارداد دو مرحله دارد که مرحله دوم صدور مجوز بازی است که مرحله بسیار سنگینی است و باشگاه‌ها اگر تاییدیه کمیته بین‌الملل انضباطی و تعیین وضعیت را نگیرند دستور ثبت قرارداد داده نخواهد شد و باشگاه پرسپولیس تاییدیه تعیین وضعیت را گرفته ولی هنوز تاییدیه کمیته انضباطی را نگرفته است.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین