اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۵۳۱۰
داوری فوتبال ایران در حال تحول و پوست‌اندازی است ولی در چند روز اخیر اتفاقات حیرت‌انگیزی در امر مدیریت داوری فوتبال ایران در حال رخ دادن است.
۰۴:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| حسن کامرانی‌فر یکی از کمک داوران بین‌المللی و پرافتخار فوتبال ایران بود که به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب شد. مدیری جوان که با شعار جوانگرایی و استعدادیابی در داوری به مدیریت فوتبال ایران وارد شد. این مدیر جوان هم قطعا مدیریت و فعالیتش در داوری بی‌عیب و نقص نبود و اشکالات و اشتباهاتی داشت با این حال اعتمادش به داوران جوان یکی از نقاط درخشان مدیریت کامرانی‌فر در داوری بود به طوری که حتی برخی از منتقدانش از جمله نوید مظفری‌ بعد از پایان فصل فوتبال، عملکرد حسن کامرانی‌فر را قابل دفاع و مناسب دانستند.

داوری فوتبال ایران در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته تا با میدان دادن به داوران جوان و مستعد بتوانیم ده‌‌ها علیرضا فغانی داشته باشیم. کامرانی‌فر اکنون به عنوان ناظر داوری به مسابقات زیر 23 سال امارات سفر کرده و همین خروج از کشور باعث شده که برخی حرکتی خزنده علیه داوری و مدیریت جوان او انجام بدهند!

کلاس‌های داوران لیگ دسته اول بی‌هیچ دلیلی ناگهان تعطیل شده است! برخی از ناظران داوری از رفتارهایی مشکوک در روزهای اخیر خبر می‌دهند و اینکه ممکن است کودتایی در مدیریت داوری فوتبال رخ بدهد.

ظاهرا می‌خواهند قدرت اجرایی را از دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال بگیرند و برخی از اعضای کمیته داوران هوس کرده‌اند که به کار اجرایی در داوری ورود کنند و خودشان امور اجرایی دپارتمان داوری را در دست بگیرند!

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران است و خبرگزاری فارس تلاش کرد با رئیس این کمیته در مورد این حرکت خزنده و مشکوک گفت و گو کند؛ اما او تلفن همراهش را پاسخ نداد. اکنون نمی‌دانیم دستور تعطیل کلاس داوران لیگ یک را چه کسی صادر کرده؟ چرا باید شاهد جنگ قدرت در بخش داوری فوتبال باشیم؟ کاش اجازه بدهند داوری فوتبال در مسیر درستی که قرار گرفته بدون دست‌انداز پیش برود. 

ظاهرا برخی می‌خواهند در چیدمان داوران لیگ برتر در فصل آینده در کار دپارتمان دخالت کنند و داوران مد نظر خودشان بازی‌ها مهم را قضاوت کنند در حالی که اکنون دپارتمان داوری بر اساس شایسته‌سالاری داوران را برای مسابقات انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین