اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۷۴۰
برانکو در آخرین مصاحبه‌اش به صراحت گفت مشکلی با برنامه‌های تیم ملی ندارد اما هر چه جلوتر می‌رویم تطبیق برنامه‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی نشان می‌دهد در ماه‌های پیش رو کادر فنی پرسپولیس کار فوق‌العاده دشواری درپیش خواهند داشت.
۰۴:۰۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| برانکو در آخرین مصاحبه‌اش به صراحت گفت مشکلی با برنامه‌های تیم ملی ندارد اما هر چه جلوتر می‌رویم تطبیق برنامه‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی نشان می‌دهد در ماه‌های پیش رو کادر فنی پرسپولیس کار فوق‌العاده دشواری درپیش خواهند داشت. زمستان سال گذشته و در پی اعلام نیاز برانکو به ملی‌پوشانش در اردویی که در روزهای فیفا قرار نداشت سرمربی تیم ملی بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس را برگرداند و این موضوع دستمایه جدل رسانه‌ای طرفین شد که نگران کننده به نظر می‌رسید. حالا چندماهی است دو طرف از خاکریزها عقب رفته‌اند و در پی توصیه‌های فدراسیون و باشگاه پرسپولیس کاری به کار هم ندارند اما شاید مهرماه امسال محل تلاقی این دو مربی موفق خارجی باشد.

تعدد بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در ماه‌های پیش رو می‌تواند بار دیگر مشکلات زیادی برای برانکو و تیمش به وجود بیاورد. هر چند برانکو پیش از این گفته بود با اردوی دو هفته‌ای تیم ملی بین دو بازی رفت و برگشت با الاهلی مشکلی ندارد اما مشکلات بزرگتر وقتی سراغ سرخ‌ها می‌آید که آنها به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسند. در صورتی که پرسپولیس بر الاهلی عربستان غلبه کند و راهی نیمه‌نهایی شود، باید دو بازی رفت و برگشت مقابل برنده دیدار الهلال - العین را برگزار کند. دیدار رفت نیمه‌نهایی سوم یا چهارم مهرماه و دیدار برگشت 24 یا 25 مهرماه برگزار می‌شود. این در حالی است که در این بازه زمانی تیم ملی اردو و دیدار دوستانه بسیار مهمی برگزار خواهد کرد. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تیم ملی 18 مهرماه در دیداری دوستانه به مصاف روسیه می‌رود و اردوی تیم ملی در این بازه زمانی نیز از پنجم مهرماه آغاز خواهد شد. یعنی شاگردان کی‌روش می‌توانند در این تاریخ یک بازی دوستانه دیگر هم برگزار کنند و به احتمال فراوان این اتفاق رخ خواهد داد. این اتفاقات در شرایطی رقم خواهد خورد که بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در صورت حضور این تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پس از انجام بازی رفت باید به اردوی تیم ملی بروند و اردویی سنگین و دو بازی دوستانه را پشت سر بگذارند. پس از انجام بازی دوستانه با روسیه در تاریخ 18 مهرماه، در خوشبینانه‌ترین حالت بازیکنان تیم ملی 19 مهرماه به ایران باز می‌گردند و در این صورت برانکو 5 یا 6 روز فرصت ریکاوری و آماده کردن بازیکنانش را برای بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.
از سوی دیگر باید یک مساله دیگر را نیز در نظر گرفت و آن هم برنامه‌های لیگ برتر است. طبق برنامه سازمان لیگ، هفته هشتم لیگ برتر 4، 5 و 6 مهرماه برگزار می‌شود که در صورت صعود پرسپولیس، بازی این هفته این تیم مقابل صنعت نفت آبادان عقب می‌افتد. هفته نهم نیز 20 و 21 مهرماه برگزار می‌شود که یعنی برانکو باید با فشردگی بالایی بازیکنانش را دو روز پس از بازی دوستانه تیم ملی با روسیه آماده دیدار هفته نهم مقابل استقلال خوزستان در اهواز کند و سه روز بعد به مصاف العین یا الهلال برود. البته همه اینها احتمالاتی است که در صورت صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی رقم خواهد خورد و این بار برانکو به صورت قانونی هم نمی‌تواند با کی‌روش چالش کند یا بازیکنانش را به تیم ملی ندهد چرا که اردوی تیم ملی در روزهای فیفا برگزار می‌شود و قطعاً کی‌روش تمام بازیکنانش را برای برگزاری اردویی مهم و برگزاری دیدار دوستانه می‌خواهد. با توجه به اینکه سازمان لیگ هم برنامه‌ریزی کرده تا به خاطر جام جهانی لیگ را در تاریخ معینی به اتمام برساند، شاید کمتر بتواند در این زمینه همکاری کند اما آنچه مسلم است، در صورت صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا احتمال تغییر برنامه بازی‌های این تیم در هفته هشتم و نهم بسیار زیاد است. پرسپولیس در هفته دهم نیز که تاریخ برگزاری بازی‌های این هفته 27 و 28 مهرماه است، شهرآورد را پیش‌رو دارد. سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده در صورت صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی برنامه بازی‌های این هفته نیز تغییر خواهد کرد و به تاریخ چهارم و پنجم آبان‌ماه منتقل می‌شود. در برنامه سازمان لیگ این تاریخ هم برای انجام دور دوم بازی‌های جام حذفی در نظر گرفته شده که شاید در این خصوص جابه‌جایی صورت بگیرد و بازی‌های جام حذفی به تاریخ 27 و 28 مهرماه منتقل شود.
 
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری