اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۴۴۱۹
اشکان دژاگه یکی از کلیدی ترین بازیکنان ایران در رقابت‌های بین‌المللی از روزی که به عنوان بازیکنی دو ملیتی پیراهن تیم ملی را برتن کرد همواره بخش عمده‌ای از نگاه‌ها را معطوف خود کرد، چون هم از شهرتی بین‌المللی برخوردار بود و هم در فوتبال اروپا با برتن کردن پیراهن بهترین باشگاه‌ها روزهای درخشانی را تجربه می‌کرد.
۰۴:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| اشکان دژاگه یکی از کلیدی ترین بازیکنان ایران در رقابت‌های بین‌المللی از روزی که به عنوان بازیکنی دو ملیتی پیراهن تیم ملی را برتن کرد همواره بخش عمده‌ای از نگاه‌ها را معطوف خود کرد،  چون هم از شهرتی بین‌المللی برخوردار بود و هم در فوتبال اروپا با برتن کردن پیراهن بهترین باشگاه‌ها روزهای درخشانی را تجربه می‌کرد.
5 جولای 1986  پسری در تهران به دنیا آمد که نام اشکان برای او انتخاب شد. 5 ساله بود که به همراه خانواده‌اش به آلمان کوچ کرد و در شهر برلین رشد کرد. در همان شهر با قرار گرفتن میان جمعی از ستاره‌های فعلی تیم ملی آلمان، فوتبال را به صورت آکادمیک آموخت و در سال 1999 با ورود به باشگاه آماتور بوروسیا برلین وارد دنیای جدیدی شد که او را در مسیر حرفه‌ای شدن قرارداد.
بخصوص از سال 2000 با ورود به آکادمی‌باشگاه هرتابرلین. در سال 2004 اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با تیم دوم هرتا بست و بعد از سه فصل حضور در این تیم و 56 بازی رسمی‌و 21 گل زده راهی تیم اصلی شد و با انجام 26 بازی در بوندس لیگا و زدن یک گل راه برای ترانسفر به باشگاهی بزرگتر را فراهم کرد. در سال‌های حضور در هرتا هر سال پوستری جدید از این جوان ملی پوش و آینده‌دار منتشر می‌شد که همواره با استقبال طرفداران نیز روبه‌رو می‌شد.
در سال 2007 اشکان در سن 21 سالگی با قراردادی نسبتا جالب توجه راه ولفسبورگ را پیش گرفت و برای 5 سال به یکی از محبوب ترین چهره‌ها نزد طرفداران این تیم ملقب به گرگ‌های آلمان تبدیل شد تا با لقب «اشه» طعم قهرمانی و بالای سر بردن جام را بچشد و راه حضور در لیگ‌های اروپایی را در پیش بگیرد. 131 بازی و 18 گل زده از دژاگه به عنوان یکی از کلیدی ترین مهره‌ها در ساختار تهاجمی‌ ولفسبورگ بازیکنی ساخت تا فیلیکس ماگات سرمربی مشهور آلمانی‌ها که با درخشش اشکان توانسته بود این تیم را به مقام قهرمانی بوندس‌لیگا برساند زمینه انتقال این بازیکن را به فوتبال جزیره و باشگاه فولام فراهم کند.
تابستان 2012 اشکان دژاگه به عنوان یکی از خریدهای جنجالی تیم کوچک اما محبوب جنوب لندن پیراهن سفید فولام را برتن کرد و یکی دیگر از پوسترهای به یادماندنی با تصویر این ملی پوش ایرانی به ثبت رسید. دو فصل بازی در لیگ جزیره و درخشش مقابل بزرگان انگلیس همواره اشکان را در صدر اخبار پیرامون اردوی فولام قرار داد تا جایی که در برخی مقاطع شایعاتی پیرامون انتقال این بازیکن به باشگاه‌های بزرگتر نیز به گوش رسید اما اشکان بعد از 44 بار حضور در لیگ جزیره و 6 بار گلزنی با پیراهن فولام در تصمیمی‌عجیب راه حاشیه خلیج فارس را پیش گرفت.
باشگاه العربی به عنوان یکی از متمول‌ترین باشگاه‌های قطری حاضر در لیگ ستارگان قطر با پرداخت دو میلیون پوند به باشگاه انگلیسی و قراردادی سه ساله به ارزش 10 میلیون یورو توانست رضایت اشکان دژاگه را برای کوچ به حاشیه خلیج فارس آن هم از سطح اول فوتبال باشگاهی دنیا فراهم کند. تصمیمی‌که این ستاره کلیدی تیم ملی ایران را در مسیر نزول و دور شدن از مسیر پیشرفت قرار داد و باعث شد تا یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های کارلوس کی روش با اتفاقاتی روبه‌رو شود که نگرانی‌ها پیرامون این بازیکن را بیشتر از همیشه کند. طی دو فصل دژاگه 45 بازی برای العربی انجام داد و 9 بار هم گلزنی کرد اما تیم قطری نه تنها رفتار خوبی در سال سوم با این ملی پوش ایرانی نداشت بلکه او را از فهرست خارج کرد.
زمستان پارسال اشکان که دوست نداشت همچنان در سایه لیگ ستارگان باقی بماند با موافقت سرمربی فرانسوی ولفسبورگ دوباره به بوندس لیگا برگشت و با قراردادی یک میلیون یورویی پیراهن شماره 25 گرگ‌ها را برای دومین بار برتن کرد اما مصدومیتی نابهنگام باعث دوری چندماهه اشکان از میادین شد تا تیره روزی‌های ستاره تیم ملی ادامه پیدا کند و پیرو آن تنها دو بار حضور در پلی‌آف بقا در بوندس لیگا به پرونده دومین حضور در جمع سبزپوشان آلمانی خاتمه داد تا بازیکنی که در مقطعی همه تیم‌ها برای دراختیار داشتن او دعوا داشتند در سال منتهی به جام جهانی 2018 بدون تیم بماند.
اشکان دژاگه به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران و یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها در راه رسیدن به آرزوی فوتبال‌دوستان در راه صعود از مرحله گروهی حالا بدون اینکه بداند چه سرنوشتی در انتظارش است باعث نگرانی روزافزون فوتبال‌دوستان ایرانی و از همه مهم‌تر کارلوس کی‌روش نیز شده. چون هنوز مشخص نیست پوستر بعدی این بازیکن با پیراهن کدام باشگاه خواهد بود؟ شایعات در روزهای اخیر پیرامون اشکان، از کوچ قریب‌الوقوع این بازیکن به لیگ یونان به عنوان بهشت جدید ایرانی‌ها حکایت داشت اما تا به این لحظه هیچ خبر رسمی‌به گوش
نرسیده است.
منبع: روزنامه ایران
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری