اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۷۱۱
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: مهدی طارمی در خلوت شرایط 2 سال قبل خود را هم نگاه کند. او در پرسپولیس مطرح شد.
۰۴:۲۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| ضیا عربشاهی در گفت‌وگویی، در مورد اینکه مهدی طارمی اصرار بر جدایی از پرسپولیس و لژیونر شدن دارد، گفت:‌ این مسائل به مدیرت باشگاه باز می‌گردد. وقتی شما می‌خواهید به هر قیمتی قهرمان شوید همین می‌شود. قهرمان شدن برای پرسپولیس و استقلال خوزستان به عنوان بازیکن، خودم بارها این تجربه را داشتم. به مدیران باشگاه می‌گویم که پرسپولیس هیچ وقت به تک بازیکن متکی نبوده است و یک بازیکن تمام کارها را نکرده است. این باشگاه‌ها بازیکنان بزرگی داشته که این نفرات انگشت کوچک آنها هم نمی‌شوند.

وی افزود: جلوتر از ما نسلی با بازیکنانی مثل علی پروین، جعفر کاشانی، محمود خوردبین، ابراهیم آشتیانی و ... بودند سپس هم ما به تیم آمدیم و سال‌ها قهرمان شدیم. پرسپولیس به یک بازیکن اتکا ندارد. مدیرانی که بر مسند کار هستید بازیکن نباید ساز خودش را بزند. بازیکن بگوید مدیر برنامه من فلان کار را کرده و می‌خواهم بروم وقتی این حرف را زد دیگر باید دنبال زندگی‌اش برود و هدفی که دارد را دنبال کند. نباید شرایط طوری باشد که بازیکن دورهایش را بزند و وقتی راه به جایی نبرد دقیقه 95 به ایران باز گردد. این اتفاق سال قبل هم افتاد. در ترکیه پول خوبی نمی‌گرفتند اما بازار گرمی کردند و با بالا بردن قیمت، دو برابر قیمت خود پول گرفتند. مدیران باشگاه بدانند که این تیم هیچ وقت به تک مهره وابسته نبوده و همه آرزو داشتند عضو این تیم باشند. اجازه بدهیم این شرایط ادامه داشته باشد. فوتبال ما حرفه‌ای شده و بازیکن هم باید این شرایط را داشته باشد. اینکه بازیکن بگوید من آقای گل شدم یا بهترین بازیکن شدم و چنین حرکت‌های زشتی انجام دهم درست نیست.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه اگر طارمی تصمیم به بازگشت گرفت باشگاه باید چه کاری کند، اظهار داشت: طارمی سال قبل هم این کار را کرد. اگر بنده مدیرعامل بود قبول نمی‌کردم و نیاز به این بازیکن نداشتم. منشا کمتر از طارمی نیست و می‌تواند به خوبی کار کند.

وی در مورد سطح کیفیت لیگ یونان و اینکه آیا این کشور شرایطی دارد که بتواند به فوتبال بازیکنان ایرانی کمک کند، خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت یونان ضعیف است. همین یونان سال 2004 قهرمان اروپا شد. آنها با تعدادی بازیکن و یک مربی آلمانی به قهرمانی رسیدند. کسی فکر این مسئله را نمی‌کرد. فوتبال یونان ضعیف نیست و بازیکنان خوبی دارد اما من به عنوان مهدی طارمی وقتی تصمیم به رفتن گرفتن شرایط به شکلی رقم نخورد که دقیقه 95 وقتی راه به جایی نداشتم تصمیم به بازگشت بگیریم و فقط برای بازاریابی بازگردم.

پیشکسوت پرسپولیس یادآور شد: مدیریت هم نباید وقتی امسال یک میلیارد به بازیکنی داده برای سال بعد به خاطر آقای گل شدن یا ... قراردادی با مبلغ خیلی بیشتر ببندد. مدیریت مدیران ما در این مورد ضعیف است دلیل این موضوع هم این است که می‌خواهند قهرمانی بیاورند و خود را مطرح کند. زمان بازی ما پرسپولیس 13 بازیکن ملی داشت که 11 نفر درون زمین و 2 نفر روی نیمکت بودند. اگر الان بازیکن با یک میلیارد یک خانه کلنگی 200 متری میخرد ما هم آن زمان  میتوانستیم 4-5 میلیون پول بگیریم و همان خانه را بخریم. ارزش پول همان است اما از لحاظ عددی بیشتر شده است. زمان ما هم پول بود اما ما به عشق پیراهن و به احترام هواداران کارمان را می کردیم و همیشه هم در تیم ملی بودیم. از وضع مدیریت سو استفاده می‌شود. بازیکنی که قصد رفتن دارد برود.

عربشاهی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد طارمی دیگر تمایلی به ماندن در پرسپولیس ندارد و به نوعی بی میلی نشان می‌دهد، گفت: در فوتبال ایران همه در یک سطح هستند. 100 بازیکن اول با 100 بازیکن دوم یک کیفیت دارند. حسن بیت سعید که به استقلال آمده 50 درجه فوتبال او فرق خواهد کرد چرا که 100 هزار هوادار او را حمایت می‌کند و کاملا مطرح خواهد شد. طارمی و امثال رامین رضائیان دو سال پیش کجا بودند؟ یعنی این بازیکنان با این سن که جوان هم نبودند آنقدر فوتبالشان تحول پیدا کرده که شرایط امروز را پیدا کنند.  

وی افزود: طارمی سه سال پیش هم همین کیفیت را داشت اما به واسطه پرسپولیس مطرح شد. اگر در دو سال قبل هم در تیم سابقش بود کسی او را نمی‌شناخت. متاسفانه آنها جنبه این مسئله را ندارند. اگر با خودشان خلوت کنند می‌بینند که دو سال قبل کجا بودند. مگر رضائیان در راه آهن نبود چطور در پرسپولیس به این جایگاه رسید او رشدش را کرده بود بازیکن جوان نبود که هنوز شکوفا نشده باشد. فقط به واسطه حضور در پرسپولیس مطرح شدند. تحول این بازیکنان فقط به واسطه حضور در پرسپولیس بود. پرسپولیس و استقلال تیم‌هایی هستند که نام بازیکنان را بر سر زبان‌ها می‌اندازند. باز هم می‌گویم این بازیکنان وقتی به پرسپولیس آمدند 16 سال نداشتند که بگوییم بعد از دو سال رشد کردند و بزرگ شدند بلکه آنها سنشان بالا بود و کیفیتشان زیاد فرقی نکرد ولی به واسطه پرسپولیس مطرح شدند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد برگزاری دربی در آلمان، گفت: نمی‌دانم این دربی چطور خواهد بود. این یک بازی تمرینی و نمایشی است. این دربی یک بازی دست گرمی خواهد بود. هواداران نباید بازی را جدی بگیرند. این بازی همیشه حساس بوده  اما هیچ وقت این شرایط را نداشته است. این یک بازی دوستانه خواهد بود که حالت نمایشی را دارد.

 

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین