اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۵۳۸
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس مرکزی برای بازیکنان گمنام شده که معروف شوند و پول بگیرند و راحت هم بروند.
۱۷:۲۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| مرتضی فنونی‌زاده درباره نقل و انتقالات پرسپولیس و استقلال، بحث جدایی مهدی طارمی، سرمربیگری علی کریمی در نفت‌تهران و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* فکر می‌کنید از بین پرسپولیس و استقلال چه تیمی در نقل و انتقالات بهتر کار کرده است؟

استقلال بهتر یارگیری کرده و همانطور که می‌دانید دو بازیکن قدیمی این تیم دوباره برگشته‌اند. پرسپولیس البته خیلی نیاز به جذب بازیکن نداشت. آنها در سال گذشته فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذاشتند. پرسپولیس در پست خط دفاع نیاز به بازیکن داشت که یک مدافع را جذب کردند، اما با جدایی سروش رفیعی، این تیم پلی میکر ندارد. پرسپولیس در این پست، محسن مسلمان را دارد که اگر محروم یا مصدوم شود، پرسپولیس گرفتار می‌شود. درست است که استقلال خوب یارگیری کرده، اما صلاح نبود با توجه به تیم فوق ‌العاده جوان آنها به هم بخورد. دو بازیکن قدیمی که به استقلال برگشته‌اند، نمی‌توانند روی نیمکت بنشینند.

* این دو باشگاه برای جذب بازیکنان خیلی راحت دست به جیب می‌شوند. فکر می‌کنید پرداخت پول‌های هنگفت به بازیکنانی که جذب شده‌اند، منطقی بوده است؟

اصلا درست نبود. زمانی که خواستم به پرسپولیس بروم، علی پروین در امجدیه به من گفت دوست داری به پرسپولیس بیایی؟ گفتم از خدایم است که پیراهن این تیم را بپوشم. پروین گفت اینجا (پرسپولیس) از پول خبری نیست. من هم گفتم حاضرم پول هم بدهم تا پیراهن پرسپولیس را برتن کنم. بازیکنانی که در گذشته به پرسپولیس آمدند، با عشق می‌آمدند. سروش رفیعی 5 سال در فولادخوزستان و مدتی هم در تراکتورسازی بود. شاید سالی دو، سه بار به خاطر بازی با پرسپولیس و استقلال، بازی‌هایش را به صورت پخش مستقیم می‌توانستیم ببینیم. او به پرسپولیس آمد، مطرح شد، پولش را گرفت و رفت. درست است پولی که قطری‌ها می‌دهند، دو برابر پرسپولیس است، اما بهتر بود به کشورهای اروپایی می‌رفت تا قطری. شما می‌توانید در آینده ببینید که کیفیت بازی جباری و منتظری به خاطر حضور در قطر چقدر کاهش پیدا کرده، چرا که آنجا تمرینی انجام نمی‌دهند، فقط پول می‌‌گیرند. اصلا موافق دادن این پول‌ها به بازیکنان نیستم، بله قبول دارم فوتبال امروز حرفه‌ای شده، اما نه اینکه پول‌های هنگفت پرداخت شود. برخی از پیشکسوتان به نان شب خود محتاجند، اما بازیکنان امروزی که کیفیت قدیمی‌ها را هم ندارند، میلیاردی می‌گیرند.

* به مهدی طارمی برسیم، او اصرار دارد که پرسپولیس رضایت‌نامه‌اش را بدهد تا به تیم خارجی برود، اما هواداران از رفتارهای او ناراحتند. شما چه نظری دارید و حق به چه کسی می‌دهید؟

برانکو مربی حرفه‌ای است و با کسی تعارف ندارد. طارمی احساس کرده که مبادا با حضور منشا، به او بازی نرسد و شاید به این خاطر تصمیم به جدایی دارد. برانکو با کسی رودربایستی ندارد و اگر سال گذشته مهاجم خوب داشت، طارمی را هم مانند رامین رضاییان کنار می‌گذاشت. هوادار حق دارد از رفتار بازیکن تیمش ناراحت باشد، نمی‌شود که بازیکن اینجا پولش را بگیرد و راحت هم برود. اینجا شده مرکزی برای بازیکنان گمنام که معروف شوند و بروند. دل هوادار شکستن هم شده کشک! وقتی برای تمرینات پرسپولیس و استقلال دو، سه هزار نفر شرکت می‌کنند، نشان می‌دهد که مردم چقدر این دو تیم را دوست دارند، اما برخی‌ها به راحتی با احساسات آنها بازی می‌کنند. بله، بازیکن به یک تیم خارجی خوب برود، همه افتخار می‌کنند، اما نه اینکه راهی تیم درجه دو شوند. خیلی‌ از بازیکنان به پرسپولیس آمده و رفته‌اند، اما نام پرسپولیس همیشه بزرگ مانده است. بسیاری از این بازیکنان انگشت کوچک ناصر محمدخانی هم نیستند. قرار نیست هر کسی به پرسپولیس بیاید، پول بگیرد و معروف شود و برود. سروش رفیعی 6 ماه هم نشد که برای پرسپولیس بازی کرد، اما راحت رفت. اگر او به بایرن مونیخ می‌رفت، برای ما افتخار بود، نه اینکه به تیم درجه دو قطری برود. از هواداران می‌خواهم اصلا این بازیکنان را تحویل نگیرند. یکی مانند سیدجلال حسینی و محمد انصاری باید تشویق شوند که با جان و دل بازی می‌کنند.

* اما بازیکنی مانند سروش رفیعی گفته که برای پیشرفت راهی تیم الخور قطر شده و عاشقانه پرسپولیس را دوست داشته است.

این حرف‌ها الکی است. پیشرفت بهتر از پرسپولیس داریم؟ هفته‌ای دو بار تلویزیون او را با پرسپولیس نشان می‌داد. آنقدری که او با پرسپولیس در تلویزیون دیده می‌شد، وزرای دولت در تلویزیون دیده نمی‌شدند!

* بگذریم، روز گذشته مهدی برادرتان که استقلالی است، در تمرین پرسپولیس حضور داشت. چه واکنشی به این موضوع دارید؟

اشکالی ندارد، او برای استقلال زحمت کشیده، اما پرسپولیس خانه خودمان است و قرار نیست کسی را دعوت کنیم.

* شما حاضرید به تمرین استقلال بروید؟

اشکالی ندارد که من هم به تمرین استقلال بروم. علیرضا منصوریان، علی چینی و حمید بابازاده از دوستان من هستند. به تمرین استقلال بروم، مشکلی پیش نمی‌آید!

* چه نظری در مورد سرمربیگری علی کریمی در نفت‌تهران دارید؟

از اینکه کریمی بازیکن فوق‌العاده‌ای بوده، شکی نیست، اما دوست داشتم مدتی کنار یکی دو مربی تجربه کسب می‌کرد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم، اما تجربه‌ای ندارد. او تنها سه، چهار ماه با کارلوس کی‌روش در تیم ملی کار کرده، کی‌روشی که به کسی باج نمی‌دهد و الکی با اسم‌ها بازی می‌کند. امیدوارم خدای ناکرده کریمی در نفت نسوزد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین