اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۱۸۴
رئیس سابق کمیته فوتسال گفت: با قانون من‌درآوردیبازیکنان را ممنوع‌المصاحبه می‌کنند، با این احکام باشگاه‌ها ویران می‌شوند.
۱۵:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| صادق درودگر در گفت‌وگویی،در مورد وضعیت این روزهای فوتسال گفت: فوتسال حال روز خوبی ندارد و مثل فرد بیماری است که اگر به آن نرسیم عفونت تمام بدن وی را در برمی‌گیرد و ذره ذره فرد را از پای در می آورد الان دقیقا فوتسال ما شبیه یک فرد بیمار است.

وی در ادامه گفت:لیگ برتر فوتسال آغاز شده و در هفته اول از 7 مسابقه فقط 4 دیدار انجام شد اگر در هر جای دنیا این اتفاق افتاده بوده تمام اعضاء کمیته فوتسال استعفا می‌کردند اما در فوتسال و لیگ ما همه چیز برعکس شده است به جای اینکه باشگاه‌ها طلبکار باشند، کمیته فوتسال طلبکار است.

رئیس سابق کمیته فوتسال گفت: اکنون کار دست کسانی است که نه تنها انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند،بلکه انگیزه لازم را هم از عاشقان این رشته پر طرفدار گرفته‌اند.من همیشه خادم فوتسال بودم و خواهم بود اما متاسفانه برخورد آقایان طوری شده است که انگار مالک این رشته هستند.

وی اظهار داشت: شما اگر نگاهی کوتاه به سابقه حضور تیم‌ها در لیگ‌های ایران داشته باشید. سوالی که مطرح می‌شود چرا تیم‌هایی همچون دبیری تبریز ،منصوری،فولاد ماهان،شن سای ساوه و...چرا یکی پس از دیگری از تیمداری منصرف می‌شوند و خداحافظی می‌کنند.

وی همچنین در رابطه صحبت‌های کفاشیان که گفته بود فوتسال چی هست که من استعفا دهم گفت: جناب کفاشیان؛ واقعا اگر فوتسال چی هست چرا شما و اطرافیانتان استعفا نمی دهید؟ اگر هم شما واقعا عاشق ورزش هستید باید در همان رشته دوومیدانی خود فعالیت می‌کردید چرا وارد فوتبال و حالا هم فوتسال شدید.

درودگر گفت: شما خودتان بهتر از هر کسی می دانید که چگونه و با چه رابطه و باند بازی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد وارد فوتبال ایران شدید. من قصد بی‌احترامی ندارم و به شخصیت حقیقی او احترام می‌گذارم اما با بی‌توجهی‌ها ناخودآگاه مأمور تضعیف و تقلیل فوتسال ایران شده است. من در اینجا به صراحت می گویم تا فوتسال مستقل نشود درست نمی‌شود.

مدیر عامل سابق باشگاه ملوان انزلی گفت: من واقعا نمی دانم چرا مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال به فوتسال توجه نمی‌کند؟ آیا فوتسال ما سوم دنیا نشده؟ چرا ارزشش از یک تیم شهرستانی پایین‌تر است؟ شما ببینید فدراسیون در افتتاحیه و یا اختتامیه فوتبال چقدر هزینه می‌کند. آیا شده کمی از این هزینه‌ها را خرج فوتسال کنند؟ تیم ملی ما سوم جهان شده هنوز جوائز خود را دریافت نکرده است.

درودگر گفت: آقای تاج؛ اگر تیم ملی 2 بار پشت سر هم صعود به جام جهانی داشته، تیم ملی فوتسال ایران همیشه در جام جهانی فوتسال حضور دارد. فوتسال پر افتخارترین ورزش توپی و جمعی در تاریخ ایران است. چرا این تیم هنوز جوایز سومی خود را که سوم جهان شده را دریافت نکرده؟ چرا به فوتسال که پرافتخارترین رشته توپی و جمعی در تاریخ ایران است تا این اندازه بی‌توجهی می‌شود؟

وی گفت: ای کاش اهالی فوتسال بتوانند مدیران خود را انتخاب کنند، در این صورت کفاشیان حتی یک رأی هم نمی‌آورد. من همین جا از دولت تدبیر امید و شخص رئیس جمهور، حسن روحانی می خواهم که وعده‌های انتخاباتی شعار تدبیر امید خود را شروع و به درد فوتسال توجه کند. تا زمانی که فوتسال مستقل نشود، موفق نخواهد شد.

ریس پیشین کمیته فوتسال همچنین در مورد عدم پخش مستقیم بازی های لیگ از صدا سیما گفت: افتخارم در زمان ریاست کمیته فوتسال این است که 32 بازی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در ساوه، جام رمضان در تهران و لیگ برتر از شبکه 3 تلویزیون پخش شد. من هر روز در شبکه سوم سیما نشسته بودم و به دنبال اسپانسر و قرارداد بودم اما اکنون هیچ مسابقه فوتسالی از شبکه های صدا سیما پخش نمی‌شود. مشکل اینجاست که آقایان به جای اینکه به دنبال پخش مستقیم و اسپانسر برای تیم‌ها باشند دائم در سفرخارجی به سر می برند.

مالک سابق باشگاه ملوان همچنین در مورد تصمیم اخیر سازمان لیگ که3 بازیکن فوتسال را به دلیل دلیل مصاحبه علیه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال از همراهی با تیم‌های خود محروم کرده‌اند‌ گفت: من واقعا نمی دانم کمیته فوتسال بر چه اساس و منطق و اساسنامه‌ای این تصمیم را گرفته اند اما به خوبی می دانم که ما سه رکن قضایی کمیته اخلاق، کمیته استیناف، کمیته انظباطی در فدراسیون فوتبال داریم که تصمیم گیرنده در رابطه با محرومیت‌ها، تنبیه و... بر عهده این 3 رکن است.

وی همچنین گفت: مگر هیات رئیسه خودش می تواند محروم کند؟ هیات رئیسه کمیته فوتسال به حد اندازه یک هایت فوتبال در شهرستان از قانون بی اطلاع هستند. آنها حتی نحوه ارتباط با باشگاه، بازیکن و داور را بلد نیستند. واقعا متاسفم برای این کمیته که برای توجیه کارهای خود به محرومیت بازیکنان روی آوردند که انتقاد نکنند اما نمی دانند با این احکام من درآوردی خود چه ضرری به باشگاهها می زنند. این حرکت کمیته زحمات و برنامه‌های یک ساله باشگاه‌ها را ویران می‌کند.

درودگر در پایان گفت: من در پایان عملکرد چندین ساله کفاشیان و کمیته فوتسال را به عهده قضاوت مردم می گذارم. من ادعا دارم زمانی که ریاست این کمیته را بر عهده داشتم در سالهای 2001 و 2003 میزبانی بازیهای آسیای را گرفتم چرا اقایان که ادعا دارند که حتی در فوتسال آسیا حضور دارند 14 سال است که نمی توانند یک بار میزبان بازیهای آسیایی باشند.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری