اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۳۰۴۴
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:دوستانی که از هیات‌مدیره رفته‌اند اگر اعتراضی داشتند باید مکتوب آن را به رئیس هیات مدیره یا رئیس مجمع می‌دادند و انکه بعد از رفتن خاطره‌نگاری کنند درست نیست.
۲۰:۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگویی، در خصوص انتخاب اعضای هیأت مدیره و رفت و آمدهای مختلف در جمع مدیران باشگاه استقلال صحبت‌های زیر را مطرح کردند:

*تا قانون تجارت نباشد وضعیت دو باشگاه همین است

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش در مورد انتخاب افراد جدید در هیأت مدیره استقلال گفت: من نمی‌خواهم در مورد افرادی که انتخاب شدند و توانایی‌های آنها صحبت کنم ولی بارها در مورد معضلات مربوط به استقلال و پرسپولیس تاکید کردم که فقط اجرایی کردن قانون تجارت برای این دو باشگاه می‌تواند گره‌گشا باشد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد هیچ مرجعی نمی‌تواند ادعا کند که استقلال و پرسپولیس به لحاظ مدیریتی درست عمل کرده است. اگر هم دوستان چنین ادعایی دارند این فرمول را به ما آموزش دهند تا ما هم یاد بگیریم. باز هم تاکید می‌کنم تا زمانی که این دو باشگاه به ثبت شرکت‌ها نرسد و حسابرسی سالانه صورت نگیرد مشخص نمی‌شود کدام مدیر بدهی به جا گذاشته و کدام هیأت مدیره سودده بوده است. اگر هم دوستان می‌گویند ما خوب بودیم هیچ متر و معیاری برای ارزیابی آن وجود ندارد.

* اعضای هیات مدیره استقلال نیامده وعده می‌دهند!

آشتیانی در ادامه تاکید کرد: برایم جالب است که اعضای جدید هنوز نیامده وعده‌های درخشانی می‌دهند. یکی اعلام کرده درآمد پایدار برای استقلال ایجاد می‌کنیم و یکی دیگر از روزهای درخشان صحبت کرده است. چه ضمانتی برای این شعارها وجود دارد و اگر این اتفاقات نیفتد چه کسی آنها را بازخواست می‌کند. در زمان آقای فتح‌الله‌زاده گفته شد 80 میلیارد بدهی برای استقلال یا در زمان آقای رویانیان صد میلیارد برای پرسپولیس بدهی به جا مانده است. چه انتظاری وجود دارد هم اکنون این اتفاق نیفتد و وقتی حسابرسی نمی‌شود چگونه باید متوجه این موضوع شوند. دوستان می‌گویند 8 میلیارد پیش خور شده است. به طور مثال چه کسی با این موضوع و معضل برخورد می‌کند. اگر بر اساس ثبت شرکت‌ها دو باشگاه اداره شوند از این اتفاقات نمی‌افتد.

*اگر کسی در این فوتبال نذری کار کند باید به آن شک کرد!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص اظهارات مسعود معینی و اینکه افشارزاده مدعی شده او به محض آمدن به استقلال خواستار مطالباتش شده است، گفت: حرف من این است که اگر آقای معینی طلبش را درخواست کرده گناهی نکرده است. در مورد حق جلسه هم باید بگویم که این حق اعضای هیأت مدیره است. از آقای افشارزاده بعید است در مورد این موضوع چنین صحبتی کرده است. حتی به نظرم معینی کار بدی انجام نداده است. اگر کسی می‌گوید من از استقلال مثلا حقوق نمی‌گیرم مطمئن باشید از جای دیگری حقوق می‌گرفته است. من4 سال رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بودم و یک ریال پول نگرفتم چون حقوقم را از جای دیگری دریافت می‌کردم. کسی نمی‌آید در این فوتبال نذری کار کند که اگر این کار صورت بگیرد باید به آن شک کرد.

*دوستان بعد از جدایی از هیات مدیره خاطره‌نگاری نکنند

آشتیانی در خصوص اینکه وی در زمان حضور سعیدلو در سازمان تربیت‌بدنی شبانه به همراه تمامی اعضای هیأت مدیره استعفا کرد و حرفش را در مقابل رئیس سازمان مطرح کرد و اینکه آیا صحبت کردن مسعود معینی بعد از جدایی کار درستی است یا خیر،‌ گفت: اگر ما در آن روز استعفا دادیم چون منفعت شخصی نداشتیم. نمی‌خواستم با آن شرایط بمانم. حتی آن زمان به من گفتند بیا بازیکنان آنچنانی بگیر و از این پول‌ها زیاد خرج شده و آخر سر هم پول بازیکنان را نمی‌دهیم اما من با صراحت گفتم تیمم را بر اساس بودجه می‌بندم. به نظرم اگر بحثی در هیأت مدیره وجود داشته در درجه اول دوستان باید گزارش مکتوب را به رئیس هیأت مدیره می‌دادند و اگر رئیس توجه نمی‌کرد عضو هیأت مدیره باید به صورت مکتوب همه چیز را به رئیس مجمع گزارش دهد و اعتراض خود را نشان دهد. به نظرم اگر صراحتا در زمان حضور دوستان در هیأت مدیره این حرف‌ها مطرح می‌شد شفاف‌سازی بهتری شکل می‌گرفت و خوب نیست که دیگر بعد از جدایی خاطره‌نگاری شود.

*دیکته‌کردن دستورات به هیات مدیره را قبول ندارم

مدیرعامل سابق استقلال تاکید کرد:‌ این حق مجمع و رئیس آن است که به هیأت مدیره بگوید چه انتظاراتی دارد. چه کسی گفته رئیس مجمع حق ندارد اخبار باشگاه را رصد کنند. اتفاقا توصیه من این است که صورت‌جلسات هیأت مدیره هر 2 باشگاه ماهانه به دست رئیس مجمع برسد و او باید بداند که در زیرمجموعه‌اش چه تصمیماتی گرفته می‌شود. شاید اصلا تصمیماتی که گرفته می‌شود به صلاح باشگاه نیست. من دیروز متوجه شدم که دوستان گفته‌اند دستورات از بالا به هیأت مدیره دیکته می‌شود اما من این موضوع را اصلا قبول ندارم. رئیس مجمع حق دارد انتظاراتش را از هیأت مدیره بخواهد چون او پاسخگو است. رئیس مجمع باید اهدافش را به زیر مجموعه‌اش بگوید و البته باید پیش از فصل اعضای هیأت مدیره را توجیه کند. اینکه گفته شود حرفی از طرف رئیس مجمع دیکته می‌شود حرف درستی نیست. من سال‌ها با قانون تجارت زندگی کردم و جایگاهم را هم خوب می‌دانم. حرف غیرکارشناسی هم نمی‌زنم. نه دفاع از وزارت ورزش می‌کنم و نه می‌خواهم شخصی که این صحبت‌ها را کرده محکوم کنم چون حرفم را طبق قانون می‌زنم. حال می‌خواهد مورد پسند دوستان باشد یا نه.

*کار جهانیان را باید ستایش کرد

آشتیانی در خصوص سکوت جهانیان بعد از استعفای هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: سکوت جهانیان نشاندهنده این است که او به صحبت‌هایی که با او شده پایبند بوده و با وجود انتقاداتی که به برخی از کارهای او وارد می‌شد اما این سکوت او را بعد از جدایی از استقلال باید ستایش کرد چون اگر حرفی باشد باید در زمانش زده شود.

*صحبت‌های فتح‌الله‌زاده و افتخاری به ضرر استقلال تیم است

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص تنش‌هایی که بین فتح‌الله‌زاده و افتخاری به وجود آمده و آیا این موضوع به ضرر تیم استقلال نیست، گفت: من فکر می‌کنم دوستان باید کمی خویشتندار باشند و از طرفی حس می‌کنم آقای فتح‌الله زاده حساس شده است. هر چند او مدتی هم با من کری‌هایی داشت ولی در مجموع باید به این اشاره کنم که استقلال در فصل گذشته ناکام نبود و تیمی که در پایین جدول قرار داشت خودش را به عنوان دومی رساند و این یک موفقیت است. این را هم می‌پذیرم که ممکن است با این صحبت‌ها به تیم استقلال اضطراب وارد شود. اگر فتح‌الله‌زاده استقلال را دوست دارد پاسخ افتخاری را ندهد و فرض را بر این بگیریم که افتخاری گفته از فتح‌الله‌زاده در تیم‌های پایه مشورت می‌گیرم. فوقش فتح‌الله‌زاده جواب بدهد که هر وقت من آمدم و مشورت دادم صحبت می‌کنیم. با گفتن این جمله قضیه ختم به خیر می‌شود. این نقطه نظر من است و شاید بعضی وقت‌ها برخی حرف‌ها توهین تلقی شود ولی به نظرم حرف افتخاری بد نبود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین