اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۲۸۹۹
رئیس کمیته انضباطی در خصوص اتفاقات رخ داده در هفته اول لیگ برتر فوتسال، عدم حضور بازیکنان باشگاه‌ها در اردوهای تیم ملی، برنامه‌های آموزشی انضباطی و فعالیت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کرد.
۲۲:۵۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره اتفاقات رخ داده در هفته اول لیگ برتر فوتسال گفت: اتفاقاتی که در هفته نخست رقابتهای لیگ برتر فوتسال رخ داد، مخصوصا دیدارهای معوقه ای که به دلایل مختلف برگزار نشد، مسلما کمیته فوتسال متعاقب مقررات باید وضعیت دیدارهای معوقه را معلوم کند که با توجه به پیش بینی قانون، آن کمیته می تواند حکم بر تکرار مسابقه یا بازنده کردن تیمی که در مسابقه حاضر نشده است را صادر کند.

وی ادامه داد: چنانچه تصمیم گیری راجع به مسابقات معوقه و نیمه تمام از سوی کمیته فوتسال به عمل آید و آن کمیته تیم یا افرادی را مقصر و عامل عدم انجام مسابقه تشخیص دهد، می تواند مقصرین را جهت تنبیه انضباطی به کمیته انضباطی معرفی کند. یعنی تصمیم گیری راجع به مسابقات انجام نشده با کمیته فوتسال است و تنبیه متخلفین که موجب عدم برگزاری بازی شده اند، بر عهده کمیته انضباطی است. البته اینکه تیم های متخلف که برای مسابقه حاضر نشده اند چه دلایلی دارند و این دلایل موجه است یا خیر، در حیطه اختیارات کمیته فوتسال است و تصمیمات در آن کمیته اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه درباره عدم شرکت برخی از بازیکنان در اردوی تیم ملی امید، گفت : برخی از باشگاهها با تیمهای ملی به ویژه تیم ملی امید، همکاری نداشتند. در خصوص حضور بازیکنان در تیم ملی و در هررده ای، ماده 83 آیین نامه انضباطی پیش بینی کرده است که اشخاص حقوقی(باشگاهها) و افراد حقیقی(بازیکنان)، حق خودداری یا انصراف از تیم های ملی و یا ممانعت از شرکت افراد در برنامه های تیم ملی در هر رده ای از تیم های ملی را ندارند و مسلما اگر مقامات تیم ملی و فدراسیون فوتبال در خصوص این تخلف از باشگاهها یا بازیکن به کمیته انضباطی شکایت کند، کمیته انضباطی تنبیهاتی که در ماده 83 تعیین شده است به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

رییس کمیته انضباطی در خصوص تنبیهاتی که در ماده 83 وجود دارد، گفت: به عنوان مثال اگر باشگاه اجازه حضور به بازیکن خود در تیم ملی را ندهد و سپس از وجود آن بازیکن در مسابقه ای استفاده کند، نتیجه آن دیدار سه بر صفر به سود حریفش اعلام می شود و حتی ادامه حضور بازیکن نیز به حالت تعلیق در می آید.اگر بازیکن خودش بدون دخالت باشگاه از رفتن به اردوی تیم ملی خودداری کند، تا 7 مسابقه و پرداخت 30 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم می شود.

حسن زاده در ادامه بیان کرد: دون شک در صورت تکرار، مجازات بیشتری می توان در نظر گرفت. یعنی بازیکن و باشگاه نمی تواند بر خلاف برنامه های تیم ملی (برنامه هایی که با زمانبندی قانونی و مقررات فوتبال اعلام می شود) مخالفت کنند که البته در این زمینه تاکنون باشگاهها نهایت همکاری را با تیم ملی داشته اند و از مدیران باشگاهها تقاضا داریم با توجه به حساسیت جایگاه تیم های ملی مخصوصا تیم ملی امید، نسبت به همکاری هر چه بیشتر اقدام کنند.

وی در ادامه درباره تشکیل کمیته تعیین وضعیت بازیکنان گفت: مطمئنا از این پس هر گونه مباحث مالی و پرونده های مربوط به مطالبات افراد از باشگاهها در حیطه اختیارات آن کمیته خواهد بود و همکاران ما در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان مسائل مربوط به اجرای آرای مالی و نحوه اجرای احکامی که تاکنون صادر شده است و نیز نحوه رسیدگی به پرونده های موجود و آینده را در دستور کاری خود قرار می دهند. تلاش فدراسیون در روزهای اخیر بر این بوده که تمهیدات لازم برای شروع فعالیت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را فراهم کند. ضمن آرزوی موفقیت برای وثوق احمدی و همکارانش در این کمیته، امیدواریم با اعمال صلاحیت کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، پرونده های مالی با آیین دادرسی جدید و به نحو احسن در کمیته فوق رسیدگی شود و کمیته انضباطی که تاکنون با دستور هیات رئیسه و با صلاحیت مضاعف به این امور هم می پرداخت،بتواند به وظیفه اصلی خود که فقط مسائل انضباطی فوتبال است، بپردازد که در این زمینه به همه طلبکارانی که احکام قطعی در اختیار دارند و منتظر اجرای آن هستند نیز اعلام می شود که منتظر دستورات جدید کمیته تعیین وضعیت بازیکنان باشند و مسلما قبل از شروع فصل جدید فوتبال تصمیمات قابل توجهی برای نحوه اجرای آرای مالی توسط آن کمیته اتخاذ خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه گفت: با توجه به اینکه برخی از بازیکنان و حتی کادر فنی و سایر افرادی که با سمت های مختلف با تیم ها همکاری می کنند، در طول فعالیت فصل گذشته یا حتی فصل های گذشته محکومیت ها و محرومیتهایی دارند، اعلام می شود باشگاه هایی که با قرارداد جدید می خواهند این افراد را به خدمت بگیرند، مراقب باشند که از میزان محرومیت انضباطی و داشتن جریمه های نقدی و حتی بدهکاری به افراد از جمله کارگزاران، مطلع باشند و در صورت لزوم از مبادی ذیربط استعلام گرفته و از محروم و بدهکار نبودن افراد مطلع شوند.همچنین با توجه به اینکه جریمه های نقدی در فصل گذشته باید تا کنون پرداخت شده باشد، چنانچه فردی اقدام به پرداخت جریمه نقدی نکرده باشد در شروع فصل جدید از فعالیت آنهاجلوگیری می شود. لذا لازم است باشگاهها در انعقاد قرارداد توجه ویژه ای به وضعیت انضباطی بازیکن یا مربی طرف قرارداد خود داشته باشند.

حسن زاده در پایان درباره برنامه آموزشی انضباطی این کمیته برای باشگاهها گفت: برنامه آموزشی انضباطی برای باشگاهها از طرف دبیر کل فدراسیون به مبادی ذیربط از جمله سازمان لیگ و باشگاهها اعلام شده است که به زودی در 6 استان دارای لیگ برتر، عملی خواهد شد و در صورت آمادگی هیاتهای استانها، برای لیگ های پایین تر نیزکلاس های آموزشی انضباطی برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه منتظر هستیم تا با آیین نامه انضباطی جدید قبل از شروع فصل، جهت اجرا در فصل آینده فوتبال به دست ما برسد، امیدواریم این امر به زودی محقق شود و نکات جدید آیین نامه انضباطی جدید به نحو مقتضی مورد آموزش قرار گیرد. ضمن اینکه قبل از شروع فصل جاری لیگ برتر هم موارد مهمی از مقررات استخراج و به اطلاع باشگاهها و بازیکنان خواهد رسید.

انتهای پیام/

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری