اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۲۳۴۸
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: فدراسیون وزنه‌برداری نه تنها کمکی برای حل مشکل رستمی و انوشیروانی نکرد بلکه با عدم شفافیت موضوع را حادتر کرد.
۰۵:۲۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| کوروش باقری در گفت‌وگویی درباره حواشی به وجود آمده در فدراسیون وزنه‌برداری و استعفای انوشیروانی از تیم ملی بزرگسالان گفت: با توجه به اینکه سال‌ها به عنوان وزنه‌بردار حتی زمانی که مرادی رئیس فدراسیون بود حضور داشتم، معتقدم که بنای مدیریت او بر اختلاف و تفرقه افکنی بوده و هست و هر زمانی که حضور داشته بر این بنا کار کرده است.

وی راجع به تصمیم انوشیروانی گفت: هر مربی روزی می‌آید و یک روز می‌رود؛ همین شورا بود که توکلی را کنار گذاشت و انوشیروانی را انتخاب کرد، اما این موضوع به قدری مهم نبود که اینقدر کش پیدا کند. از جهاتی به رستمی حق می‌دهم که بخواهد خودش تمریناتش را پیش ببرد همانطور که با تمرینات و انتخاب وزنه خودش، قهرمان المپیک شد و با نبوغ خودش رکورد المپیک را شکست که باعث می‌شود این حق را برای رستمی قائل شوم که درباره خودش خودش تصمیم بگیرد.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: به نظرم انوشیروانی باید این رفتارها را نادیده می‌گرفت؛ شاید برخی مواقع در چارچوب مربیگری باید استثنائاتی را قائل شد و برخی موارد را نادیده گرفت مانند مورد کیانوش.

کوروش باقری تصریح کرد: همان زمان هم گفتم اگر جای سجاد بودم اجازه می‌دادم رستمی کار خودش را انجام دهد و در نهایت مدال او متعلق به خانواده وزنه‌برداری است، اما عدم شفافیت در عملکرد و تصمیمات فدراسیون باعث شد نه تنها شرایط همانطور تلطیف شده حفظ نشود، بلکه وارد بحرانی جدی شد. فدراسیون نه تنها کمکی نکرد بلکه مشکل را حادتر کرد. وقتی چارچوبی غیرانعطاف‌پذیر قائل می‌شویم باید انتظار چنین اتفاقاتی را داشت.

وی ادامه داد:‌ شورای فنی ما 2 سال قبل چه کسانی بودند و حالا چه افرادی در آن حضور دارند؟ در این سال‌ها تغییرات زیادی در فدراسیون داشته‌ایم؛ دبیر، نایب رئیس، مشاور عالی سرمربی و خیلی‌های دیگر در این فدراسیون توان کار کردن نداشتند؛ به همین دلیل است که می‌گویم بنای مدیریت مرادی بر ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی است. مرادی با این رفتار می‌خواهد توجهات را از عدم مدیریت صحیح خودش و حواشی به وجود آمده در فدراسیون دور کند.

کوروش باقری خاطرنشان کرد: وقتی سهراب مرادی به خاطر مسائل مالی اردو را ترک می‌کند از نظر من فدراسیون نتوانسته عملکرد مناسبی در بحث مالی داشته باشد. اعتقاد دارم انوشیروانی در این شرایط نباید استعفا می‌داد و باید کمک می‌کرد؛ از همان زمان هم از جمله افرادی بودم که از او حمایت کردم و اعتقاد داشتم نیروهای جوان و با انگیزه می‌توانند به وزنه‌برداری کمک کنند هرچند کار او بدون عیب و ایراد نبوده است. مربی بعدی هم با رویه‌ای که فدراسیون و رئیس آن دارد بعد از مدتی دچار مشکل خواهد شد یا خودش خواهد رفت یا مجبور می‌شود کنار گیری کند.

وی با انتقاد از حضور برخی افراد در فدراسیون وزنه‌برداری گفت: متاسفانه افرادی وارد فدراسیون شده‌اند که هیچ جایگاهی در وزنه‌برداری ندارند. اگر افرادی مانند نایب رئیس و دبیر فدراسیون از وزنه‌برداری بروند جایگاهی در این رشته نخواهند داشت. به هر حال گاهی اوقات تحلیل با انتقاد همراه می‌شود و ما به عنوان خانواده وزنه‌برداری نمی‌توانیم چشممان را روی خیلی از مسائل ببندیم و سکوت کنیم. اگر قرار باشد ما صحبت نکنیم پس چه کسی باید درباره این رشته صحبت کند؟ متاسفانه این افراد نه تنها کمکی به وزنه‌برداری نمی‌کنند بلکه لطمه هم می‌زنند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری