اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۲۲۷۵
زهرا پوراسماعیل، سعید رجبی و سجاد مردانی به عنوان نمایندگان روز پنجم ایران در مسابقات قهرمانی جهانی، فردا (چهارشنبه) بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند.
۱۵:۲۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور از روز شنبه (3 تیرماه) در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و تا روز جمعه (9 تیرماه) ادامه دارد. فردا (چهارشنبه) و در پنجمین روز این مسابقات، رقابت‌های مرحله مقدماتی اوزان 73- کیلوگرم گروه زنان و 87- و 87+ کیلوگرم گروه مردان برگزار می‌شود.

زهرا پوراسماعیل نماینده وزن 73- کیلوگرم ایران، در نخستین گام «ساندرا وانگاس» از کلمبیا دارنده مدال برنز قهرمانی پان آمریکا در سال 2014 و 2012 را پیش رو دارد. این هوگوپوش کلمبیایی پیش از این نیز در مسابقات قهرمانی جهان 2013 و 2015 شرکت کرده بود اما موفق به کسب مدال نشده است.

زهرا در صورت پیروزی با یکی از تکواندوکاران اسپانیا، هند یا هلند مبارزه می‌کند. «سسیلا کاسترو» نماینده اسپانیایی است که ممکن است رو در روی هوگوپوش کشورمان قرار بگیرد، این تکواندوکار پیش از این موفق به کسب مدال نقره و برنز قهرمانی اروپا و همچنین مدال های تورنمنت‌های مختلف شده است.

«آیشوایرا رواده» تکواندوکار هندوستانی است و «رشمی اوگینک» از تکواندوکاران با تجربه هلند است که در کارنامه خود برنز قهرمانی اروپا 2016، برنز قهرمانی دانشجویان جهان 2015، نقره و برنز گرندپری را ثبت کرده است، همچنین در المپیک ریو 2016 و سه دوره از مسابقات قهرمانی جهان (2011، 2013 و 2015) حضور داشت اما دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

* در این وزن 39 نفر حضور دارند.

سعید رجبی نماینده وزن 87- کیلوگرم «دافید ساندرس» نیوزیلندی ر ا باید شکست دهد، او در صورت راهیابی به مرحله بعد می‌بایست با برنده دیدار هند و کوبا مبارزه کند.

«آکشای هودا» نماینده هندوستانی به تازگی وارد رده‌سنی بزرگسالان شده و در رده‌سنی نوجوانان او نیز تنها، مدال برنز در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 2017 را کسب کرده است. «رافائیل آلبا» تکواندوکار کوبایی است که مدال طلای قهرمانی جهان 2013 و برنز قهرمانی جهان 2015 را در کارنامه دارد.همچنین در سال 2015 نیز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات گرندپری 2015 رسیده است. اما در بازی‌های المپیک ریو تنها حضور داشته و موفق نشده هیچ عنوانی را کسب نماید.

پس از آن در صورت راهیابی به مرحله بعد با یکی از نمایندگان ازبکستان، گویان و روسیه مبارزه خواهد کرد. که از میان این سه تکواندوکار شاید مهمترین آنها «ولادیسلاو لارین» روس باشد که برنز قهرمانی جهان 2015، طلای قهرمانی اروپا 2016 و نقره گرندپری سال 2015 و2016 در کارنامه او به چشم می‌خورد.
* در این وزن 51 نفر حضور دارند.

اما سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم تکواندوکار سنگین وزن کشورمان پس از یک دور استراحت در نخستین گام باید با برنده پیکار استرالیا و فنلاند مبارزه کند. «تیمو هینو» سابقه حضور در میادین مختلفی را دارد اما تاکنون موفق نشده مدالی کسب کند.

در مرحله بعد یکی از نمایندگان قزاقستان، جزایر سلیمان و پلی نزی (فرانسه) را پیش رو دارد.

* در این وزن 49 نفر حضور دارند.

همچنین مبارزات نیمه نهایی و فینال رقابت‌های اوزان 87- و 87+ کیلوگرم گروه مردان و 73- کیلوگرم گروه زنان روز پنجشنبه (8 تیرماه) از ساعت 14:30 تا 16 پیگیری می‌شود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط آرمین هادی پور مدال نقره و مسعود حجی زواره مدال برنز را به نام خود ثبت کرده است.

گفتنی است؛ تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) و در بخش زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین