اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۲۲۲۲
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان گفت: از عملکرد وزنه‌برداران جوان در مسابقات جهانی رضایت دارم، اما انتظار رکوردهای بیشتری از آنها داشتم.
۰۴:۱۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدحسین برخواه در گفت و گویی درباره عملکرد وزنه‌برداران جوان در مسابقات جهانی گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم سطح مسابقات بالا و رقابت‌ها سنگین بود، اما خدا را شکر موفق شدیم از عنوان قهرمانی سال گذشته دفاع کنیم.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که تیم ملی جوانان موفق میشود برای 2 سال متوالی از عنوان قهرمانی خود در جهان دفاع کند؛ از سوی دیگر بعد از 5 سال موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی جوانان شدیم. همانطور که قول داده بودیم نسبت به سال قبل از نظر مدالی پیشرفت داشتیم.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان تصریح کرد: از عملکرد بچه ها رضایت دارم، اما با توجه به شناختی که از آنها داشتم، در برخی اوزان انتظار من بیشتر بود تا رکوردهای بهتری ثبت کنند. بیشتر این نفرات اولین حضور خود در چنین میدان مهمی را تجربه می‌کردند که شاید این کم تجربگی در عملکرد آنها تاثیر منفی گذاشته بود.

برخواه درباره اوت کردن داوودی در حرکت دوضرب با وجود اینکه موفق به کسب مدال نقره یک ضرب شده بود گفت: داوودی در یک ضرب رقابت نزدیکی با حریف ارمنی که قهرمان المپیک بود داشت و امیدوار بودیم در دوضرب هم بتوانیم همین‌طور پایاپای با وزنه‌بردار ارمنستانی پیش برویم، اما او نتوانست وزنه هایی را که برایش انتخاب کرده بودیم مهار کند. داوودی حتی به 220 کیلوگرم هم فکر نمی‌کرد و در فکر وزنه های بالاتری بود، اما روی این وزنه متوقف شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا حداقل دو مدال نقره ارزشمند را از دست بدهیم. امیدوارم او از این تجربه برای رقابت های آتی استفاده کند.
وی افزود: احساس می‌کنم داوودی دیگر تمرکز لازم را برای ادامه حضور در رده جوانان ندارد؛ طبق توافقی که با سرمربی تیم بزرگسالان داشتیم از این به بعد او را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. با وجود اینکه شرایط حضور در جوانان را برای یک سال دیگر هم دارد، اما با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی و برنامه فشرده ای که تیم بزرگسالان دارد، او را در اختیار آنها خواهیم گذاشت. تا این لحظه وظیفه خودمان را انجام دادیم و از این پس دیگر در اختیار بزرگسالان خواهد بود تا بتواند به مسیر پیشرفتش ادامه دهد.
برخواه خاطرنشان کرد: محمدپور عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و قطعا در آینده می‌تواند به رکوردهایی برسد که روی سکو برود. اتفاق خوبی که برای وزنه‌برداری ایران در این مسابقات رخ داد حضور پرقدرت رحمان اورامه در دسته 94 کیلوگرم بود که موفق به کسب مدال برنز شد. اگر رحمان در حرکت اول دوضرب مرتکب اشتباه نمی شد که به نظرم به دلیل سبکی وزنه از دست رفت، شانس یک مدال طلا در دوضرب را هم داشتیم. اورامه آینده درخشانی دارد و اگر به یک وزن بالاتر بیاید می‌توانند رکوردهای حسین توکلی را در دسته 105 کیلوگرم تکرار کند.


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره برنامه‌های این تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: رقابت‌های آسیایی هم پایان تیرماه برگزار میشود که بعد از چند روز استراحت از اواخر هفته جاری اردوها را آغاز خواهیم کرد.
برخواه در پاسخ به این سوال که بعد از استعفای سجاد انوشیروانی از تیم ملی بزرگسالان از او به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین نام برده می شود گفت: اینطور نیست و صحبتی هم با من نشده است؛ در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات انوشیروانی را به تیم ملی بزرگسالان بازگردانیم.
 

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری