اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۶۸۴
نفسی به قدر یک آه کشید و گفت: «اینجا آغوش‌ها برای مردگان گشوده می‌شوند. یاغی سال‌های دیر و دور که با فرارها و سانترها و گل‌هایش آزادی را به خلسه فرو می‌برد، حالا حوصله تاتی تاتی کردن در چمنزار را هم ندارد. مرتضی کرمانی‌مقدم در صلات ظهر آخر بهار به جزیره‌ای متروک و بی‌ساکن بدل شده بود...
۱۷:۴۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| نفسی به قدر یک آه کشید و گفت: «اینجا آغوش‌ها برای مردگان گشوده می‌شوند. یاغی سال‌های دیر و دور که با فرارها و سانترها و گل‌هایش آزادی را به خلسه فرو می‌برد، حالا حوصله تاتی تاتی کردن در چمنزار را هم ندارد. مرتضی کرمانی‌مقدم در صلات ظهر آخر بهار به جزیره‌ای متروک و بی‌ساکن بدل شده بود. واگویه‌هایش را در همشهری ورزشی بخوانید و لابه‌لای سکوت حرف‌هایش واژه‌ای، کلمه‌ای، حسرتی، چیزی بگذارید.

نیستید؟

فوتبال مال فوتبالی‌هاست. من که فوتبالی نیستم. کاش از این سه چهار میلیاردی که سوگلی‌ها می‌گیرند، نصفش را می‌ریختند به حساب ما. ثواب داشت. ما را هم مادر زاییده ،نه دایه.

طلب‌تان را از سیاه‌جامگان گرفتید بالاخره؟

پولم را خوردند و یک لیوان آب تگری هم رویش.کلاهبردارها فکر کردند ما از پشت کوه آمدیم و حقمان را خوردند.از اول دنیا ناف ما را به شوربختی بستند داداش.

این روزها پیشنهادی برای نشستن روی نیمکت‌ها ندارید؟

نه.ای بابا. میلیاردها در این فوتبال رد و بدل می‌شود و من و شما بی‌خبریم و داریم سر همدیگر را درد می‌آوریم...مرا می‌خواهند چه کار؟ نه بلدم لابی کنم و نه پول حرام از گلویم پایین می‌رود.

شاید اگر 20 سال دیرتر به دنیا می‌آمدید همه مشکلات‌تان حل می‌شد.

تقصیر پدرم بود. ان‌شاءالله آن دنیا سعی می‌کنم جبران کنم. دنیای ما شده آخرت ابن‌زیاد. دست و پا چلفتی‌ها از تصدق سر فوتبال تریلیاردر می‌شوند و یک عده هم غم بربری دارند.

پرسپولیس هم در آسیا به مراحل بالاتر رفته.

امسال هر طور شده باید نان را به تنور بچسبانند. من شک ندارم این تیم در فینال آسیا حاضر خواهد بود. با این نیمکت ضعیف رسیدن به فینال شاهکار است خداوکیلی.

بهترین خارجی لیگ قطر درآن سال‌ها تصور نمی‌کند فوتبال آسیا حال و روز خوشی ندارد.

چرا، تیم‌های متمول توسری‌خور شده‌اند. تعصب هم کیمیا شده. ما در الغرافه اگر می‌باختیم در رختکن محبوس می‌شدیم اما الان بازیکن میلیارد میلیارد می‌گیرد و عین خیالش نیست. فوتبال عرب‌ها هم دیگر صلابت ندارد. روزگاری در لیگ قطر پشت حریفان قلدر را به خاک می‌مالیدم اما حالا...

راستی با بچه‌های قدیم ارتباط دارید؟

کم و بیش با مجتبی، شاهرودی و عاشوری. از هم دور افتادیم. همه دنبال پولند. من وصیت کردم وقتی مردم اول دفنم کنند و بعد به روزنامه‌ها زنگ بزنند و خبر مرگم را بدهند. عکس یادگاری منفعت‌طلب‌ها با تابوتم را می‌خواهم چه کار؟شما بگویید؟

انگار همه عوض شده‌اند!

همه، حتی استاد علی پروین که 20 سال پیش حرف‌های قشنگ می‌زد، اما از وقتی رفت لواسان عوض شد. تقصیر پروین نیست البته. دنیا این‌طوری شده. کاش همان قدیم‌ها بود. کجاست یک جو معرفت؟شما سراغ ندارید؟
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری