اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۶۷۱
تیم ملی والیبال جوانان ایتالیا نخستین حریف ایران در رقابت های قهرمانی جوانان جهان است.
۱۵:۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود. تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

شاگردان بهروز عطایی در نخستین دیدار خود باید در دیداری حساس و تا حدود زیادی تعیین کننده برابر ایتالیا قرار بگیرند. تیم ملی والیبال زیر 21 سال ایتالیا سال‌ها است موفقیت بزرگی در مسایقات قهرمانی جوانان جهان را کسب نکرده است.

در مسابقات سال 2013 ایتالیا آخرین موفقیتش را در این مسابقات به دست آورد و موفق شد با شکست دادن فرانسه در دیدار رده‌بندی، مدال برنز را به گردن بیاویزد؛ همان زمانی که «مارکو بونیتا» هدایت این تیم را بر عهده داشت.

تیم ملی جوانان ایتالیا در دوره بعد یعنی در سال 2015 به مقامی بهتر از پنجمی نرسید. می توان گفت که آنها در سال 2013 بعد از جندین سال صاحب مدال در این مسابقات شدند، چراکه پیش از این آنها در سال 1995 توانسته بودند مدال برنز را از آن خود کنند. قبل از آن هم ایتالیا در سال های 1991 و 1993 دو مدال نقره به دست آورده بود.

اولین مدال بلندقامتان جوان ایتالیا در سال 1985 به دست آمد. در سالی که خود ایتالیا میزبان بود و در فینال مقابل شوروی تن به شکست داد و از رسیدن به جام قهرمانی بازماند.

در حال حاضر هدایت لاجوردی پوشان مدعی را «مایکل توتیره» برعهده دارد که در 12 فوریه سال 1976 متولد شده است. این مربی در سال 2005 کارش را به عنوان کمک مربی در تیم دسته دویی «پریسما» آغاز کرد و تا فصل بعد که این تیم توانست به دسته یک صعود کند در این تیم باقی ماند. در سال 2007 هم او به عنوان سر مربی این تیم معرفی شد.

وی در سال 2011 به تیم ملی رفت و در تیم جوانان ایتالیا کارش را آغاز کرد. او به همراه تیم جوانان ایتالیا در قهرمانی اروپا 2012 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. توتیره از سال 2013 هدایت تیم زیر 21 سال و زیر 23 سال ایتالیا را بر عهده گرفت و با این تیم در سال 2015 موفق به کسب مدال برنز مسابقات زیر 23 سال جهان به میزبای دبی شد.

ریکاردو برتولی، بازیکن شماره 6 و پاسور این تیم پاسور دوم تیم ملی بزرگسالان ایتالیا در لیگ جهانی امسال بود. وی عضو تیم میلان است و 19 سال سن دارد.

این بازیکن 188 سانتی متری با هوش بسیار بالا و دقت و کیفیت پاس خصوصاً در امتیازهای بالا ، همچنین سرویس های پرشی خوب از جمله بازیکنان تعیین کننده لاجوردی پوشان است.

همچنین جیانلوکا گالاسی، بازیکن شماره 12 و دفاع وسط ایتالیا از دیگر بازیکنان موثر ایتالیا است. این بازیکن 20 ساله متولد شهر ترنتینو است و عضو میلان است.

او با قد 201 سانتی متری تقریباً بازیکنی تمام عیار در تمامی فاکتورها به خصوص دفاع با سیستم و خواندن دست پاسور در رسیدن به دفاع کنار آنتن است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین