اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۶۲۹
تیم ملی والیبال جوانان ایران یازدهمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را در حالی تجربه خواهد کرد که در 10 دوره قبل تنها یک بار بر روی سکو رفته است.
۰۴:۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۶
وانانیوز| نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود. تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

تیم والیبال جوانان روسیه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با رفتن بر روی سکوی در 15 دوره مسابقات قهرمانی جهان شامل 10 مدال طلا، دو نایب قهرمانی و سه نشان برنز، عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها را در 18 دوره گذشته این مسابقات در پرونده کاری خود دارد.

جوانان برزیل با کسب چهار مقام قهرمانی، 6 نایب قهرمانی و سه عنوان سومی در مجموع در 13 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان بر روی سکو رفته است و از نظر آمار کسب مدال، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. لهستان نیز با دو قهرمانی در مقام سوم این رده بندی قرار دارد.

در بین کشورهای آسیایی کره جنوبی با کسب یک مدال طلا در سال 1987 و یک عنوان سومی در سال 1981 بهترین تیم این رده سنی در قاره کهن آسیا است و به همراه بلغارستان در رتبه چهارم مدال‌آوران مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان قرار دارد.

تیم والیبال جوانان چین نیز که در سال 1977 و در نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد، این تیم در دوره گذشته این رقابت‌ها و در کشور مکزیک، عنوان سومی را به دست آورد و برنزی شد. جوانان چین با یک نقره و یک برنز در رتبه نهم مدال‌آوران این رقابت‌ها قرار دارند.

در قاره آسیا چین با دو مدال جهانی جوانان در رتبه دوم این داده آماری قرار دارد. ژاپن (یک نقره) و ایران با یک مقام سومی در رتبه‌های سوم و چهارم آسیا هستند.

* نگاهی به عملکرد والیبال ایران در مسابقات جهانی جوانان

جوانان والیبال ایران تا کنون در 10 دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتند که کسب عنوان سومی در سال 2007 با شکست ایتالیا در مراکش، بهترین عملکرد آنان در 10 دوره حضور در رقابت‌های جهانی است.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال 1993 برای نخستین‌بار مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. جوانان ایران در سال‌های 2005 در پنجمین حضور خود و 2013 هشتمین حضور خود نیز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شدند.

سال 2003 مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد و تیم ایران موفق به کسب عنوان ششمی شد. در سال 2011 تیم ایران در برزیل نیز موفق به کسب عنوان ششمی شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات سال 2009 (هفتم)، رقابت‌های سال 1999 هشتم و سال 1997 عنوان نهم رقابت‌های جهانی را به دست آورد.

جوانان ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها در سال 2015 و در کشور مکزیک با هدایت فرهاد نفرزاده در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

دوره گذشته مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان (سال 2015) با حضور 16 تیم در مکزیک برگزار شد که تیم‌های روسیه، آرژانتین و چین مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

برزیل، ایتالیا، ترکیه، اسلوونی، کانادا، لهستان، فرانسه، آمریکا، ایران، کوبا، ژاپن، مصر و مکزیک دیگر کشورهای شرکت کننده در دوره قبل این رقابت‌ها بودند که به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا شانزدهم قرار گرفتند.

تیم‌های اول تا چهارم 18 دوره قبلی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان به شرح زیر است:

1977: شوروی – چین – برزیل – مکزیک
1981: شوروی – برزیل – کره جنوبی – چین
1985: شوروی – ایتالیا – کوبا – کره جنوبی
1987: کره جنوبی – کوبا – شوروی – آلمان غربی
1989: شوروی – ژاپن – برزیل – بلغارستان
1991: بلغارستان – ایتالیا – شوروی – برزیل
1993: برزیل – ایتالیا – چک و اسلواکی – آرژانتین
1995: روسیه – برزیل – ایتالیا – فنلاند
1997: لهستان – برزیل – روسیه – ونزوئلا
1999: روسیه – فرانسه – برزیل – ونزوئلا
2001: برزیل، روسیه – ونزوئلا – ایتالیا
2003: لهستان – برزیل – بلغارستان – کره جنوبی
2005: روسیه – برزیل – کوبا – هلند
2007: برزیل – روسیه – ایران – ایتالیا
2009: برزیل – کوبا – آرژانتین – هند
2011: روسیه – آرژانتین – صربستان – آمریکا
2013: روسیه – برزیل – ایتالیا – فرانسه
2015: روسیه – آرژانتین – چین – برزیل
2017: ؟؟؟

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری