اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۵۰۳
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت:‌ آیین‌نامه جدیدی را برای فدراسیون‌ها می‌نویسیم که در آن دولت نقش نظارتی دارد.
۰۳:۴۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه آمنه گفت: این توفیق را داشتیم به اتفاق برخی رؤسا و همکاران در وزارت از نزدیک شیرخوارگاه آمنه را بازدید کنیم قشری هستند که فداکارانه در امر نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست جانفشانی می‌کنند. نگه داشتن این بچه‌ها کار سختی است اما از طرف دیگر خوشحالیم که تأمین منابع از طریق خیرین صورت می‌گیرد.

وی افزود: تلاش ما این است ارتباط با شیرخوارگاه را حفظ کنیم، وزارت ورزش، فدارسیون‌ها و قهرمانان کنار این بچه‌ها هستند و پشت آنها را خالی نمی‌کنند. 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که مهرماه سال گذشته قرار بود انتخابات ژیمناستیک برگزار شود اما با نامه کمیته ملی المپیک به دلیل اصلاح اساسنامه انتخابات لغو شد، خاطرنشان کرد: چند وقتی است که روی اساسنامه کار می‌کنیم، مرحله اولیه تمام شد، امروز هم جلسه‌ای داشتیم این آیین‌نامه باید در شورای معاونین بررسی شود تا در ادامه در دولت و فدراسیون‌های جهانی به تصویب برسد.

داورزنی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه جدید حفظ روحیه دموکراتیک و استقلال فدراسیون‌ها با الزامات قوانین داخلی دیده شود در گذشته بحث‌هایی بود که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک بازدارنده بود که این مسائل حل شده است. همین‌طور بحث دخالت دولت نیز حل شده و در این اساسنامه دولت نقش نظارتی و سیاستی دارد. فدراسیون‌ها در قالب NGOهای دموکراتیک عمل می‌کنند.

وی همچنین درباره وزنه‌برداری و انتخاب تاماش آیان و اینکه ممکن است این موضوع فضای ملتهبی را برای ایران ایجاد کند، تصریح کرد:‌ در انتخابات طبیعی است نامزدها از برنامه‌‌هایشان دفاع می‌کنند و در نهایت هم یک نفر انتخاب می‌شود. مرادی سابقه دبیرکلی آسیا را دارد و با رایزنی‌هایی که داشت احساس کرد می‌تواند در فدراسیون جهانی هم نامزد شود. اما در زمان مجمع با بررسی‌هایی که داشت احساس کرد باید تصمیم دیگری بگیرد این دلیل نمی‌شود شخصی که به عنوان رئیس انتخاب شده حق کشوری را تضییع کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش افزود: امیدواریم فدراسیون وزنه‌برداری با ظرفیت‌هایی که دارد و اهداف پیش‌رو بتواند برای المپیک و بازی‌های آسیایی روی نسل جوان و نوجوان سرمایه‌گذاری کند.

سرپرست فدراسیون والیبال درباره نتایج والیبال در لیگ جهانی و انتقادهایی که به فدراسیون شده بود، گفت: در المپیک و زمانی که سهمیه المپیک گرفتیم از ما انتقاد شد. تیم‌های امید و جوانان ما آینده‌سازان المپیک 2020 هستند. تیم ملی والیبال به ویژه در حمله خوب نبود اما با بازیکنان جوان و امیدی که داریم در چند سال آینده تیمی خواهیم داشت که مردم به آن افتخار کنند، برنامه کولاکوویچ هم همین است. در والیبال قرار است پوست‌اندازی شود و الان زود است کولاکوویچ را ارزیابی کنیم.

داورزنی در پایان درباره شایعاتی که در خصوص مخالفت با سفرهای استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است، تصریح کرد: تمامی رشته‌ها اگر قرار است اعزام برون‌مرزی داشته باشند باید علاوه بر اردو بازی تدارکاتی هم داشته باشند. امروز با طاهری جلسه داشتیم، پرسپولیس به دنبال بازی تدارکاتی است. بنابراین شورای برون‌مرزی با اردوی استقلال و پرسپولیس موافقت کرد.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری