اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۲۷۴
سرمربی جدید تیم فوتبال ذوب آهن می‌گوید این تیم شاخصه‌های حضور در میان مدعیان لیگ برتر را دارد و به خاطر همین شاخصه‌ها این تیم را برای حضور در فصل آتی لیگ ایران انتخاب کرده است.
۱۴:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| امیر قلعه‌نویی که هفته‌ گذشته به عنوان سرمربی جدید ذوب آهن انتخاب شد در گفت‌وگویی، درباره موضوعات مختلفی از جمله مقصد جدیدش، لیگ آینده و صعود تیم‌ ‌ملی ایران به جام جهانی صحبت کرد.

* بعد از چند سال دوباره به اصفهان برگشتید؛ جایی که خاطرات خوبی از آن جا به خاطر حضور در سپاهان حتما در ذهن‌تان باقی است.

قبل از هر چیز جا دارد که از مردم خوب آذربایجان و هواداران تراکتورسازی تشکر کنم که یک و نیم سال من را تحمل کردند. درباره اصفهان باید بگویم از نظر من این شهر، شهر با لیاقت‌ها است. این حرف را در گذشته بارها گفته بودم. من خاطرات خوبی از دو سال زندگی در اصفهان چه به لحاظ کاری و چه به لحاظ شخصی دارم. اعتقاد دارم دو سال حضور در اصفهان جزو عمرم حساب نشد.

* با توجه به اینکه ذوب آهن همیشه جزو تیم‌های خوب ایران بوده، خیلی‌ها این تیم را برای شما انتخاب مناسبی می‌دانند؛ تیمی که می‌توانید بعد از فصل سختی که در تراکتورسازی داشتید، احیا کند.

ذوب آهن تیم بسیار خوبی است و خیلی از مربیان آروز دارند که در این تیم مربیگری کنند. باید از مدیرعامل و هیات مدیره ذوب آهن تشکر کنم که به این جمع بندی رسیدند ت من سکان هدایت ذوب آهن را بر عهده بگیرم. ذوب آهن به واقع باشگاه واقعی است و امکانات بسیار خوبی دارد. در این یک هفته‌ای که در ذوب آهن حضور دارم می‌بینم که همه چیز در این باشگاه عین ساعت کار می‌کند. سال گذشته هم تا قبل از این که آن شرایط به وجود بیاید، شرایط خوبی در تراکتورسازی داشتم. با این حال امسال با انگیزه مجدد کارم را آغاز خواهم کرد. تا دو، سه روز آینده فهرستمان تکمیل می‌شود و دو، سه بازیکنی که قرار است به تیم ‌اضافه شوند نیز به جمع تیم ملحق خواهند شد و از هفته‌ آینده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرین خواهیم کرد.

* بین دلایلی که برای انتخاب ذوب آهن در ذهن خود داشتید، چقدر حضور بازیکنانی همچون مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر که به لحاظ فنی و شخصیتی جزو بازیکنان ممتاز فوتبال ایران هستند نقش داشت.

بعضی بازیکنان مانند محرم نویدکیا هم بازیکن فنی به حساب می آیند و هم وزنی. در ذوب آهن نیز ما سه، چهار بازیکن این چنینی داریم، بازیکنانی که می‌توانند به مربی انرژی دهند. در این چند روز انگیزه قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب زاده را مثل بازیکنان جوان دیدم. آنها به من مربی انگیزه می‌دهند. با این حال اکثر بازیکنان تیم من جوان هستند و میانگین سنی ذوب آهن زیر 25 سال است. البته اگر سن رجب زاده را کم کنید میانگین سنی تیم ما زیر 20 سال می‌شود (با خنده).

* بحث‌هایی درباره جدایی بازیکنانی همچون رشید مظاهری و احسان پهلوان از ذوب آهن مطرح است. شما اجازه جدایی این بازیکنان را که به نوعی از مهم‌ترین بازیکنان ذوب آهن هم به حساب می آیند می دهید؟

من ذوب آهن را با مطالعه انتخاب کرده‌ام و حتما روی بازیکنانی که اکنون در تیم حضور دارند حساب کرده‌ام. رشید مظاهری، دروازه‌بان بزرگی است اما مطمئن باشید که او امسال سال متفاوت و درخشان‌تری را پشت سر خواهد گذاشت.

* در جلسه معارفه‌تان گفتید مربی که قول قهرمانی بدهد کلاهبردار است و شهنازی نیز گفت‌ که از امیر قلعه‌نویی توقع قهرمانی نداریم اما بعید است که شما به عنوان مربی که قهرمانی‌های زیادی را در فوتبال ایران کسب کرده‌اید بدون چنین چشم اندازی ذوب آهن را برای کار انتخاب کرده باشید.

طبیعتا من خودم با انگیزه و مطالعه ذوب آهن را انتخاب کردم و این باشگاه شاخصه‌ها و پتانسیل‌های مورد نظر من را داشته است که آن را انتخاب کرده‌ام. حرفم این است که دادن قول قهرمانی با فلسفه مربیگری جور در نمی آید اما این را قاطع می‌گویم که ذوب آهن شاخصه‌های کامل حضور در میان مدعیان را دارد.

* درباره تیم‌ ‌ملی هم صحبت کنیم. هفته‌ گذشته تیم‌ ‌ملی توانست برای اولین بار به صورت پیاپی به جام جهانی صعود کند و این روزها بحث درباره آینده این تیم زیاد است.

ابتدا باید این صعود را به مردم ایران تبریک بگویم. به غیر از صعود به جام جهانی که به خودی خود افتخار بزرگی است، چند رکورد شکسته شد. گل نخوردن، صعود زود هنگام دو بازی پیش از پایان رقابت‌ها و صعود به جام جهانی به عنوان دومین تیم از تلاش‌ها و زحمات انجام شده حکایت دارد. همکاری هیات دولت، رییس جمهور و وزارت ورزش و جوانان با محوریت تلاش کارلوس کی‌روش و بازیکنان این نتیجه‌ عالی را رقم زد. بازیکنان تیم‌ ‌ملی با قلبشان برای این تیم بازی کردند. اکنون می‌بینید که در بسیاری از تیم‌های ملی جهان بازیکنان آن کیفیتی که در باشگاه‌هایشان ارائه می‌کنند در تیم‌ ‌ملی نشان نمی‌دهند اما در ایران شرایط کاملا متفاوت است. بازیکنان در تیم‌ ‌ملی ایران مثل یک سرباز با جان و قلب‌شان برای تیم‌ ‌ملی بازی می‌کنند. فکر می‌کنم آمار و ارقام به خوبی نشان دهنده کاری است که کارلوس کی‌روش به عنوان مربی با تجربه و کاربلد در کنار زحمات بازیکنان تیم‌ ‌ملی انجام داده است. برای مردم کشورم بسیار خوشحالم که می‌بینم این چنین با نتایج تیم‌ ‌ملی شادمان شده‌اند.

* دو روز بعد از صعود تیم‌ ‌ملی کی‌روش از برنامه تیم‌ ‌ملی تا جام جهانی رونمایی کرد. شما این برنامه را دیده‌اید؟

من هنوز این برنامه را ندیده‌ام.

* همیشه درباره لزوم برگزاری جلسات مشترک بین تیم ملی و باشگاه‌ها صحبت کرده‌اید. در این سال مهم چقدر تعامل میان مربیان تیم‌ ‌ملی و باشگاه‌ها ضروری به نظر می‌رسد؟

این تعامل همه جای دنیا وجود دارد. من زمانی که در استقلال و تیم‌ ‌ملی بودم جلسات هفتگی و مستمری داشتم. شنیده‌ام در باشگاه ذوب آهن نیز هر دو شنبه چنین جلساتی برگزار می‌شود. با تعامل اتفاقات بسیار بهتری رخ می‌دهد.

* اکنون این توقع در جامعه مطرح شده که تیم‌ ‌ملی بتواند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند. خود کی‌روش هم از این آرزو صحبت می‌کند. چقدر برای تیم‌ ‌ملی این شانس را متصور هستید؟

حتما تیم‌ ‌ملی ایران این لیاقت را دارد که در جام جهانی به نتایج خوبی برسد. اما این که بخواهیم به تیم‌ ‌ملی از حالا فشار بیاوریم که حتما باید از مرحله گروهی عبور کند، کار درستی نیست. واقعیت بازی در همان بازی مشخص می‌شود. باید قرعه تیم‌ ‌ملی در جام جهانی را ببینیم. در جام جهانی برزیل نیز تیم‌ ‌ملی ایران لیاقت صعود از مرحله گروهی را داشت. ان‌شاء‌الله با تلاش‌هایی که صورت خواهد گرفت تیم‌ ‌ملی در جام جهانی روسیه نیز بتواند دل مردم ایران را شاد کند و به نتایج خوبی برسد.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین