اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۲۶۷
اظهارات اخیر وزیر ورزش و جوانان این باور را به وجود می‌آورد که هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال صوری و ظاهری است.
۱۳:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| انتخاب یا به‌گفته مسئولان وزارت ورزش و جوانان، «ترمیم» هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال تا پایان خرداد ماه سال 96 انجام می‌شود، اتفاقی که باید تا سه روز آینده صورت گیرد. وزارت ورزش همواره بر این موضوع تأکید کرده که انتخاب مدیرعامل به‌عهده آنها نیست و هیئت مدیره منتخب در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد. این را هم، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و هم محمد رضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفته‌ و تأکید کرده‌اند که انتخاب مدیرعامل جزو وظایف آنها نیست، حرفی که قانونی است و شکی در آن وجود ندارد اما آیا در عمل هم، همین‌گونه است؟

سلطانی‌فر در تاریخ 19 خرداد با ابراز رضایت از عملکرد رضا افتخاری به مدیرعامل باشگاه استقلال تأکید کرده بود که «با قدرت به کارش ادامه دهد». پیش از این یعنی در تاریخ 3 خرداد همین اتفاق درباره سرپرست باشگاه پرسپولیس رخ داده بود. وزیر ورزش روز 23 خرداد هم درباره علی اکبر طاهری گفت: «طاهری بازنشسته است اما به کارش ادامه می‌دهد. نهادهای نظارتی بسیاری وجود دارند. شما دیگر اذیت نکنید».

این صحبت‌ها در حالی از سوی وزیر ورزش مطرح شده که وزارت ورزش بارها اعلام کرده در بحث مدیریت این دو باشگاه ورود مستقیم نمی‌کند، حال باید پرسید دلیل این اظهارات وزیر ورزش در ماهِ «ترمیم» هیئت مدیره چیست؟ اگر قرار است افتخاری و طاهری به کارشان ادامه دهند ــ طبق گفته وزیر ورزش ــ پس چه‌نیازی به معرفی هیئت مدیره است که آنها بخواهند درباره مدیریت تصمیم بگیرند؟ آیا با اتفاقی که افتاده هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال، «صوری» نیست و شخصیت افرادی که به‌عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب می‌شوند، خدشه‌دار نمی‌شود؟ این افراد انتخاب می‌شوند اما عملاً وزارت ورزش اعلام کرده که طاهری و افتخاری باید با قدرت به کارشان ادامه دهند، پس در این میان نقش هیئت مدیره چیست؟!

آیا هیئت مدیره جدید که منصوب وزارت ورزش است می‌تواند مقابل «تأکید» وزیر ورزش خواسته دیگری را اجرا و تغییراتی در مدیریت ایجاد کند؟ با توجه به اظهارات و اتفاقات اخیر آنچه در اذهان تداعی می‌شود این است که هیئت مدیره صوری و ظاهری است و طبق گفته وزیر ورزش افتخاری و طاهری باید «با قدرت» به کارشان ادامه دهند. این موضوع یادآور حرکات رونالدینیوی برزیلی است که یک طرف را نگاه می‌کرد و به‌سمت دیگر پاس می‌داد!

اگر هم استدلال این است که برای نقل‌وانتقالات چنین حرفی زده شد، این سؤال مطرح می‌شود که اگر دغدغه وزارت ورزش و جوانان نقل و انتقالات این دو تیم بوده ــ که هست ــ چرا همان زمان نسبت به «ترمیم» هیئت مدیره تصمیم نگرفتند تا هیئت مدیره جدید درباره مدیرعامل تصمیم بگیرد و کارهای مربوط به نقل و انتقالات هم عقب نیفتد؟

نکته دیگر اینکه افتخاری مدیرعامل استقلال گفته که «مبلغ قراردادها را با وزیر ورزش چک می‌کند». آیا شأن وزیر ورزش این است که میان این‌همه کارها و مسائل کلان، مبلغ قرارداد بازیکنان را چک کند؟ آیا سلطانی‌فر اصلاً به این کار می‌رسد و اگر پاسخ مثبت است، او از قرارداد داریوش شجاعیان (یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت رضایت‌نامه و احتمالاً 850 میلیون به خودش طبق آنچه قرار بود در گسترش فولاد بگیرد) اطلاع دارد؟ آیا وزیر ورزش باید تا این حد ریز شود و به مدیری که خودش به ادامه حضور او تأکید کرده، این‌قدر اعتماد نداشته باشد که بخواهد رقم قرارداد بازیکنان را هم چک کند؟

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین