اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۲۵۵
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: باید بین سرمربی تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان تعامل خوبی ایجاد شود، متاسفانه در زمان حضور محمد خاکپور روی نیمکت تیم ملی امید این تعامل دیده نشد.
۱۲:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| محمود کلهر در گفت‌وگویی، در مورد انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی امید، گفت: امیر حسین پیروانی از مربیان فرهیخته و تحصیل کرده است که در تیم ملی جوانان نتیجه خوبی گرفت. باید از مربیان جوان حمایت کرد. باید روی کارنامه مربیان داخلی از سوی مسئولان فوتبال تجدید نظر شود. انتخاب پیروانی درست بود و افرادی که کنار او کار می کنند مربیانی هستند که از نیروی جوانی برخوردار هستند. باید به مربیان داخلی هم فرصت کار داده شود. امیدوارم این روند در رده جوانان و نوجوانان ادامه داشته باشد. سال‌ها است که در رده پایه کار می‌کنم خیلی دوست دارم افرادی جلو بیایند که در این رده تخصص دارند.

وی افزود: پیروانی تخصص کار را دارد و خود مدرس است. امیدوارم بین تیم ملی امید و بزرگسالان تعامل خوبی ایجاد شود در زمان محمد خاکپور این اتفاق نیوفتاد. باید انتخاب مربیان روی صلاحیت باشد نه اینکه به واسطه رابطه خوب مربی انتخاب کنیم. پیروانی در تیم جوانان عملکرد خوبی داشت و با کسب نتایج خوب به جام جهانی رسید. در شروع جام جهانی تیم ملی جوانان عملکرد خوبی داشت اما در دو بازی آخر از لحاظ نتیجه وضعیت خوب نبود. البته در رده پایه نتیجه مهم نیست و نوع بازی مهم است.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی امید پشتوانه تیم بزرگسالان است. اکثر بازیکنان تیم ملی نفرات جوان و زیر 23 سال هستند. دست پیروانی برای ساختن یک تیم قوی باز است. امیدوارم بازهم به مربیان پایه بها داده شود. خود کی‌روش کار مربیگری را در رده سنی پایه آغاز کرده و توانست با پرتغال به قهرمانی جهان برسد. با بها دادن به تیم‌های پایه تیم ملی قوی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی به کارنامه پیروانی انتقاد می‌کنند، گفت: به نظر من انتخاب بدی انجام نشده است اما چیزی که اهمیت دارد این است که کمیته جوانان به دنبال افراد متخصص در رده سنی پایه باشد و سرمربیان تیم ملی نوجوانان و جوانان را بر این اساس انتخاب کند. پیروانی هم بیشتر در رده بزرگسالان کار کرده بود اما به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد. امیدوارم این مشکل در آینده رفع شود.

کلهر با اشاره به اینکه بها دادن به مربیان پایه باعث بالا رفتن انگیزه آنها برای کار در این رده می‌شود، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد. در انتخاب مربیان تیم‌های پایه باید به دنبال افراد دارای رزومه بروند.

وی در مورد اینکه برای هدایت تیم ملی جوانان و نوجوانان نام‌هایی مثل جواد نکونام و امید روانخواه مطرح شد که تجربه زیادی در امر مربیگری نداشتند، تصریح کرد: در رده پایه نیاز به تخصص و تجربه است. مربیان باید تخصص کار در این رده را داشته باشند. فدراسیون باید روی افرادی که کارنامه پایه و تخصص کار در این رده را دارد تمرکز کند. متاسفانه تا امروز این اتفاق نیوفتاده است. مربی که در لیگ برتر بوده را به تیم نوجوانان یا جوانان می‌آورند. مهدی تاج کارهای خوبی در فوتبال انجام داده و انسجام خوبی ایجاد کرده است. او باید به این نکته هم توجه داشته باشد. باید در انتخاب مربیان دقت بیشتری کرد تا تیم‌های ما به موفقیت برسند.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه مهدی تاج اعلام کرده فوتبال ورزش اول کشور است اما این مسئله با واکنش برخی از اهالی کشتی و ... روبرو شده است، اظهار داشت: فوتبال با ورزش‌های دیگر متفاوت است و به صورت صنعت و تجارت به آن نگاه می‌شود. فوتبال روی اقتصاد خیلی از کشورها مثل برزیل و پرتغال تاثیر گذار بوده است. مقایسه درستی نیست و فوتبال از رشته‌های دیگر جدا است. البته برای سایر رشته‌ها مثل کشتی و وزنه‌برداری که ایران در آن در دنیا حرف برای گفتن دارد احترام می‌گذارم اما فوتبال جذابیت دیگری دارد و باید نگاه ویژه‌تری به آن شود. فوتبال یک ورزش پر هزنیه و پر درآمد است. نگاه هواداران نسبت به فوتبال چیز دیگری است و نسبت به ورزش‌های دیگر اهمیتی دیگری دارد.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین