اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۱۳۶
مربی تیم ملی ایران در مصاحبه با نشریه پرتغالی از دوران خود در منچستریونایتد سخن گفت.
۱۶:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| کارلوس کی‌روش با صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 به تیتر یک جهان بدل شده است. تاریخ سازی در ایران با صعود متوالی به جام جهانی، کلین‌شیت و عدم شکست در 8 دیدار دستاورد بزرگی بوده و همه جهان را به خود واداشته است.

عکس وی در صفحه اصلی نشریه «اسپرسو» پرتغال، یکی از معتبرترین مجله‌های این کشور کار شد و کی‌روش از دوران خود در منچستریونایتد سخن گفت. کارلوس در 2 بازه زمانی 2002-2003 و 2004 تا 2008 دستیار فرگوسن بود و در موفقیت این تیم سهیم بود.

وی در خصوص پیشنهاد رئال‌مادرید و مربیگری یک فصله (2004-2003) در این تیم گفت:‌ فرگوسن به من از سختی‌های این تیم گفت و به من هشدار داد. پس از یک سال نیز به من گفت که به یونایتد بازگردم. در منچستر من مربی‌ای بین‌المللی بودم زیرا انگلیسی صحبت کرده و کمی از زبان‌های ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی می‌دانستم و برایم اینکه دستیار مربی بشوم ساده نبود. اما منچستریونایتد باشگاه بزرگی بود و این حرکت می‌ارزید.

مربی سابق تیم ملی پرتغال در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر جانشینی فرگوسن در منچستر اظهار داشت: بله، به یک توافقی با سرالکس رسیدم اما پس از آن برای هدایت تیم ملی کشورم برآمدم. فرگوسن یک مربی فوق‌العاده بود و من از وی بسیار زیاد یاد گرفتم.

کی‌روش در رابطه با رونالدو نیز تصریح کرد: به سران باشگاه گفتم رونالدو و کوارشما را بخرید. هر دو آنها را و تنها به یکی بسنده نکنید. به نظرم کریستیانو چیزی برای منچستر آورد که تنها گیگز آن کار را کرده بود.

وی ادامه داد:‌ رونالدو در تیم ملی پرتغالی بد زمانی بازوبند کاپیتانی را در اختیار گرفت. فرناندو کونتو، لوویس فیگو و روی کاشتا، همه رفته بودند و علاوه بر اینها، کریستیانوبا بدشانسی، مصدومیت سختی نیز به همراه داشت.

کی‌روش گفت: بعد از قضایای رونالدو و رونی در جام جهانی 2006 من وی را متقاعد کردم به منچستریونایتد بازگردد. زمانی که پیشنهاد رئال در 2008 پس از قهرمانی لیگ قهرمانان آمد، دوباره به او گفتم یک سال دیگر در این تیم بمان بعد به رئال برو. ما هیچ دینی به گردن همدیگر نداریم و رابطه ما چیزی که مردم فکر می‌کنند نبوده و بالاتر از یک اختلاف در تیم ملی پرتغال است.

مربی تیم ملی ایران در خصوص این شایعات رسانه‌ها گفت: این‌ اخبار داغ رسانه‌ها است. مثلا داستان فرگوسن و بکام بسیار بزرگ شد. گرچه او سختگیر بود ولی کفش او پس از خوردن به چیزهای مختلف به صورت بکام خورد.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین