اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۱۱۲۵
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت:‌ بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جزو خوشحال‌ترین آدم‌ها بودم و از بقیه خبر ندارم.
۱۵:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| علیرضا اسدی مردی که برخلاف کی‌روش معتقد است بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه از خوشحال‌ترین‌ هواداران ایران بوده است! چراکه زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده و در شب صعود نتیجه آن را به خوبی لمس کرده است.

مثل همیشه در اطراف تیم ملی و فدراسیون فوتبال حاشیه زیاد است و هیچکس مثل دبیرکل و شخص اول اجرایی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند به آنها پاسخ بدهد. از حاشیه‌های عدم حضور در دیدار صمیمی ملی‌پوشان با رئیس جمهور تا دیداری که برخلاف نگرانی فیفا در امنیت کامل برگزار شد.

از سوی دیگر برخی اهالی رشته‌های دیگر این روزها به فوتبالی‌ها بابت توجهی که رئیس جمهوری از تیم ملی فوتبال داشته انتقاد می‌کنند و معتقد هستند دولتمردان باید به همه رشته ها به یک چشم نگاه کنند.

در خصوص همه این مسائل با علیرضا اسدی به گفت و گو نشستیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

صعود دوباره تیم ملی ایران به جام جهانی باعث شور و نشاط ملی و خوشحالی مردم ایران شد. ابتدا در خصوص دیدار ایران و ازبکستان صحبت کنید؟

این بازی تبلور غرور ملی ما بود و به لطف زحماتی که همه دست به دست هم دادند، این اتفاق مبارک افتاد و باعث سربلندی کشور ما شد. تیم ملی بدون هیچ دغدغه‌ای و با هماهنگی کامل و بدون حاشیه‌ای به جام جهانی صعود کرد هرچند که با نتایجی که به دست آمده بود این موضوع از 6-7 ماه پیش مشخص بود. در این بین زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده شد که باید از همه آنها قدردانی کرد.

یک موضوع دیگر هم که خیلی اهمیت داشت درخصوص مباحث سیاسی بود که سعودی‌ها راه انداخته بودند و می‌خواستند القا کنند که امنیت امن‌ترین کشور منطقه را به خطر انداختیم که بلافاصله با تدابیری که انجام شد نشان دادیم که کشور ما در امنیت کامل قرار دارد. مسابقات والیبال هم همزمان در امنیت کامل انجام شد و آب هم از آب تکان نخورد.

از لحاظ فنی دیدار با ازبکستان چطور بود. الان به حدی از پیشرفت رسیده‌ایم که مدت‌هاست در آسیا از حریفان شکست نمی‌خوریم و حتی گل هم نمی‌خوریم.

درست است و این یک امر خیلی خوب است. وقتی از 2 بازی قبل از پایان رقابت‌‌ها تیم بدون نگرانی راهی جام جهانی می‌شود و هیچ گلی دریافت نمی‌‌کند این موضوع نشان می‌دهد درخصوص این تیم با یک برنامه منسجم کار شده و این خودش اهمیت کار را می‌رساند. یک تیم بسیار عالی بودیم و جالب اینکه حریف ازبک اصلا هیچ موقعیتی نداشت و بازیکنان در هر منطقه‌ای وظیفه اصلی خود را خیلی خوب انجام دادند.

الان هم صحبت از ‌آن است که امکانات ورزش کشور را بسیج کنیم تا تیم ملی برای اولین بار راهی مرحله حذفی جام جهانی شود. آیا واقعا این پتانسیل را داریم که این امر را محقق کنیم؟

اگر هم این پتانسیل نباشد باید آن را ایجاد کنیم. باید نگاه‌ها تغییر کند چون اگر بخواهیم تغییری در جایگاه فوتبال کشورمان داشته باشیم باید متناسب با آن در زیر ساخت‌‌هایمان هم تغییرات ایجاد شود. البته نه در فدراسیون بلکه در تمام سطوح مدیریتی کشور باید این اتفاق بیفتد. باید همه دست به دست هم بدهیم تا به این خواسته‌ای که امروز جامعه از آن توقع دارد، برسیم.

 البته بعد از دیدار با رئیس جمهور به نظر می‌رسد این همدلی ملی ایجاد شده باشد.

بله. الحمدالله این خودش یک نقطه قوت است که مسئولان رده بالای اجرایی کشور هم علاقمند به این قضیه هستند چون این موضوع در جهت خواست مردم است.

 با این حال خیلی از ملی‌پوشان اعتقاد دارند که امکانات تیم ملی در شأن تیم اول آسیا نیست.

باید ببینیم بضاعتمان چه شکل است. البته تغییر نگاه باعث می‌شود بضاعت ما تجمیع شود و حداقل‌هایی که می‌خواهیم تبدیل به مسائل حداکثری شده تا دغدغه بچه‌ها فقط در زمین بازی باشد. اگر این اتفاق بیفتد به طور قطع به جایگاهی که ملت ایران استحقاقش را دارند، خواهیم رسید. ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید در فدراسیون فوتبال انجام می‌دهیم.

نکته زیبا در شب صعود تیم ملی، امنیت کامل ورزشگاه آزادی بود و این موضوع نشان داد نگرانی‌های فیفا بیجا بود. هرچند که برخی صندلی‌های خالی جلوه نازیبایی را در جشن صعود تیم ملی به ورزشگاه بخشیده بود.

یک موضوع دیگر هم که خیلی اهمیت داشت درخصوص مباحث سیاسی بود که سعودی‌ها راه انداخته بودند و می‌خواستند القا کنند که امنیت امن‌ترین کشور منطقه را به خطر انداختیم که بلافاصله با تدابیری که انجام شد نشان دادیم که کشور ما در امنیت کامل قرار دارد. مسابقات والیبال هم همزمان در امنیت کامل انجام شد و آب هم از آب تکان نخورد و هیچ اتفاق بدی هم رخ نداد و از همین جا از تمام کسانی که روزها و شبها نخوابیدند تا امنیت برای این رقابت‌ها تأمین شود.

 بعد از صعود تیم ملی فوتبال برخی از مسئولان رشته‌های ورزشی دیگر به انتقاد از این موضوع پرداخته‌اند که چرا وقتی فوتبال ورزش اول کشور نیست، تمام امکانات و توجهات به این رشته ورزشی جلب شده و حتی این فضای انتقادی بعد از دیدار ملی‌پوشان فوتبال با رئیس جمهور تشدید هم شد.

شاخص اینکه ورزش اول کشور چیست از کجا معلوم می‌شود؟ شاخص مقبولیت یک نظام در چیست؟ میزان همراهی مردم. ببینید فوتبال از لحاظ فراوانی جمعیت و از لحاظ جذابیت، هر سنی و جنسی و از هر طیفی را چطور به خودش جذب کرده و چطور مردم با شور و عشق طرفدار این رشته هستند. ببینید این رشته ورزشی چقدر در دنیا گستردگی دارد و ظرفیت گنجایش استادیوم‌ها را ببینید! نمی‌گویم ورزش‌های انفرادی اهمیتی ندارند اما ورزشی که جمعیت زیادی را تهییج می‌کند و باعث می‌شود تا مردم راه‌های طولانی را از ساعت‌ها و روزها قبل برای تماشای مسابقاتش طی کنند فوتبال است. هیچ ورزشی مثل فوتبال نیست که مردم برای تماشای آن هزاران کیلومتر راه را طی کرده و از شب قبل مسابقه پشت در ورزشگاه بخوابند. پس همه اینها شاخصی است که ورزش اول کشور را مشخص می‌کند. در نهایت هر ورزش و هرچیزی که موجب فراوانی جمعیت در آن حوزه شود، نشان می‌دهد که رشته فوق ارجحیت دارد.

یعنی فوتبال به رشته‌های دیگر ارجحیت دارد و ورزش اول کشور است؟

بله؛ قطعاً! بخاطر اینکه بیشترین جمعیت را به خودش جذب می‌‌کند و بیشترین موج ملی را هم فقط فوتبال می‌تواند ایجاد کند.

 در سال منتهی به جام جهانی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال چه راهکاری دارید تا دوباره شاهد جار و جنجال‌های فصل گذشته نباشیم؟

این وظیفه فدراسیون و زیرمجموعه آن هست که باشگاه‌ها را با تیم ملی هماهنگ کند و در سطح بالایی در فدراسیون فوتبال این کار در حال تحقق است، اما چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد این است که باید ببینیم در کجای تاریخ هستیم و چه وقایع مهمی قرار است در حوزه فوتبال برای ما اتفاق بیفتد. خروجی تمام مسابقات داخلی این است که پرچم ایران از طریق تیم ملی در میادین بین المللی به اهتزاز دربیاید. الان مهم ترین اتفاق، جام جهانی 2018 روسیه است، پس همه کسانی که در این حوزه هستند، باید نگاه‌هایمان را به هم نزدیک کنیم و ببینیم چطور می‌توان امکاناتی را در آرامش فراهم کرد تا تیم ملی بتواند در جام جهانی هم افتخارآفرینی کند. الان سازمان لیگ به صورت هماهنگ کارها را پیش برده و به وسیله جلساتی که برگزار می‌شود این هماهنگی‌ها ایجاد خواهد شد.

نمی‌گویم ورزش‌های انفرادی اهمیتی ندارند اما ورزشی که جمعیت زیادی را تهییج می‌کند و باعث می شود تا مردم راه های طولانی را از ساعت‌ها و روزها قبل برای تماشای مسابقاتش طی کنند فوتبال است. هیچ ورزشی مثل فوتبال نیست که مردم برای تماشای آن هزاران کیلومتر راه را طی کرده و از شب قبل پشت در ورزشگاه بخوابند. پس همه اینها شاخصی است که ورزش اول کشور را مشخص می‌کند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی چهارشنبه هفته گذشته ملاقات صمیمانه‌ای را با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برگزار کردند و این در حالی است که غیبت شما در این مراسم شایعات زیادی را به پا کرد و حتی برخی رسانه‌ها در این خصوص عنوان کردند که به خاطر مخالفت کی‌روش و اختلافات بین شما با او در دیدار با رئیس جمهور از جمع فوتبالی‌ها حذف شده‌اید؟

خیر اصلا این طور نیست. اتفاقا به این مراسم دعوت هم داشتم و مسئولان هم پرسیده بودند که چرا اسدی به مراسم نیامده است. آقای تاج و کفاشیان در جریان بودند که همان روز چون مشکل کوچکی برای یکی از اعضای خانواده‌ام ایجاد شده بود، او را به بیمارستان برده و این موضوع هیچ ارتباطی به حضور کی‌روش در این مراسم یا مخالفت او نداشت. اتفاقا امشب هم در برنامه رئیس جمهور دعوت هستم و به این مراسم خواهم رفت. این مسائلی که عنوان می‌شود نگاهی سطحی‌گرایانه است و به هیچ عنوان این موضوع که مطرح شده، صحت ندارد.

الان هم این مساله مطرح می‌شود که اختیارات شما در فدراسیون زیر سوال است اما شما به هیچ قیمت نمی‌خواهید استعفا دهید. اینطور عنوان می‌شود که محمدرضا ساکت بخش عمده‌ای از اختیارات شما را گرفته است.

اختیارات من اصلا زیر سوال نیست. چه کسانی این حرف‌ها را مطرح کرده است؟ اصلا موضوع این شکلی نیست که می‌نویسند.

شاید دوست دارند شما نباشید که این شایعات را مطرح می‌کنند.

نظر آنها که مهم نیست. شاید برخی مسائل را هم من دوست نداشته باشم، اما اتفاق نیفتد! این مهم نیست و چیزی که مهم و واقعی هست این است که ما یک تیم منسجم هستیم و هیچ مشکلی هم در کار با هم نداریم. معتقدم این نقطه نظراتی که این دوستان مطرح می‌کنند ناشی از توهم است! اتفاقا خیلی با ساکت هماهنگ و دوست هستیم. نمی‌دانم این مسائل را دوستان از کجا می‌آورند! البته یک مقدار هم این اخبار قدیمی است. ساکت دوست صمیمی من است و اصلا چنین مسائلی مطرح نیست. کارها هم کاملا تقسیم شده است.

حتی عنوان می‌شود که در فدراسیون فوتبال به گونه‌ای لشگرکشی شده و شما با کفاشیان هستید ساکت با تاج!

اصلا چنین چیزی نیست. اولا خلق و خوی تاج این گونه نیست که روحیه‌اش به این سمت برود. ضمن اینکه تمام عزیزانی که اسم آوردید همه یک تیم کامل با هم در آرامش خوب و دوستانه کار می‌کنیم. فکر می‌کنم برخی دوستان یک مقدار بد به قضایا نگاه می‌کنند و ذهنشان تاریک است. البته این موضوع تازه‌ای نیست و 3 سال است که این صحبت‌ها را می‌کنند که زیاد هم مهم نیست.

 بعد از دیدار ایران و ازبکستان کی‌روش اعلام کرد دو نفر در فدراسیون فوتبال از صعود تیم ملی خوشحال نشدند و به نظر می‌رسید روی این صحبت‌ها با شما باشد و در واقع یکی از آن دو نفر شما باشید!

من در جنگش بودم، یک سال تمام به عنوان دبیرکل در همه زمینه‌ها زحمت کشیدم. به عنوان شخص اول اجرایی فدراسیون فوتبال این همه زحمت کشیدم تا بچه‌ها راحت باشند. بعد از صعود هم جزو خوشحال‌ترین آدم‌ها بودم و از بقیه خبر ندارم.

یعنی اصلا ناراحت نشدید که تیم ملی با کی‌روش به جام جهانی رفت؟

من در جنگش بودم، یک سال تمام به عنوان دبیرکل در همه زمینه‌ها زحمت کشیدم. به عنوان شخص اول اجرایی فدراسیون فوتبال این همه زحمت کشیدم تا بچه‌ها راحت باشند. بعد از صعود هم جزو خوشحال‌ترین آدم‌ها بودم و از بقیه خبر ندارم.

اگر ناراحت می‌شدم که تا ساعت 3 صبح با بچه‌هایم در خیابان خوشحالی نمی‌کردم.

بحث حق پخش به کجا رسید؟

به شدت در این خصوص حال رایزنی هستیم. گزارش مفصلی در این خصوص در جلسه هیات رئیسه توسط تاج ارائه شده و این موضوع به جای خوبی دارد می‌رسد.

موضوع سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به کجا رسید؟

باید مراقب لیگ باشیم تا سطح کیفی آن بالا برود. با توجه به قوانینی که در برای سال‌های 2018 تا 2020 ایجاد شده و امتیاز لیگ‌ها نسبت به تیم‌های ملی به شدت افزایش داشته، باید بحث کیفی لیگ را بالا ببریم تا برای لیگ قهرمانان آسیا بتوانیم امتیازات خوبی بگیریم و بتوانیم سهمیه‌ها را حفظ کنیم.

مناقشه میزبانی ایران و عربستان به کجا رسید؟

آن هم متاثر از سطح روابط بالا در بین دو کشور است. با توجه به پرونده بازی که در CAS داریم در حال دنبال کردن آن هستیم. قرار بود یک جلسه در تاریخ 31 اردیبهشت در فیفا داشته باشیم که مصادف شد با جلسه فیفا در بحرین و حالا قرار است این جلسه بعد از ماه رمضان برگزار شود.

چقدر امیدوارید این موضوع به سود ایران حل شود؟

با توجه به نوع رفتار عربستان با قطر دستمان پر است. با این رفتار تقریبا ملموس شد که عربستانی‌ها به دنبال آن هستند که در هرجایی با هرکسی اختلاف پیدا کردند، سریع سعی کنند رابطه‌شان را قطع کرده و عنوان کنند ما بازی‌هایمان را در آن کشور انجام نمی‌دهیم. این موضوع می‌تواند به نفع ما باشد و آنها بابت نوع رفتارشان در این برهه صدمه خواهند خورد.

 به عنوان سؤال آخر؛ دوست دارید در جام جهانی با چه کشورهایی همگروه شویم؟

مهم نیست با چه کشوری همگروه شویم بلکه مهم این است که بچه ها منسجم شوند و خوب بازی کنند. لیاقتش را هم دارند تا پیروزی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند و موجب افتخار مردم شوند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین