اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۹۰۸۸۹
مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: هر تیم لیگ برتری تا ۵۷ بازیکن می‌تواند در فهرست خود داشته باشد.
۰۱:۳۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| فریبرز محمودزاده در گفت و گویی در مورد انتقادی که از سازمان لیگ شده که به باشگاه‌های لیگ برتری اجازه جذب بیش از 18 بازیکن را نمی‌دهد گفت: سازمان لیگ در راستای سیاست‌های جوانگرایی خود در فوتبال ایران در این فصل اعلام کرد که مثل فصل گذشته 18 بازیکن بزرگسال و 9 بازیکن زیر 23 سال( 27 بازیکن در مجموع) در اختیار داشته باشند. ضمن اینکه در این فصل برای تشویق باشگاه‌ها به جوانگرایی بیشتر و کشف و پرورش استعدادها هر باشگاه می تواند 30 بازیکن از تیم‌های امید و جوانان فعال خود در اختیار داشته باشد.

وی افزود: هر باشگاه می‌تواند برای فصل آینده 15 بازیکن جوانان و 15 بازیکن امید خود را از تیم‌های امید و جوانانش به فهرست تیم بزرگسالان اضافه و از آنها استفاده کند. البته به شرطی که باشگاه‌ها تیم‌های امید و جوانان فعال داشته باشند و این تیم‌ها در رقابت‌های لیگ کشوری یا استانی شرکت کنند. ضمن اینکه اضافه شدن نام این 30 بازیکن امید و جوانان می‌تواند تا نقل و انتقالات نیم فصل دوم به صورت متناوب به فهرست تیم اضافه شود. به این ترتیب اگر باشگاهی بخواهد از سقف 30 بازیکن امید و جوانانش در فهرست بزرگسالان خود استفاده کند می‌تواند 57 بازیکن در فهرستش خود داشته باشد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ با اشاره به فعالیت آکادمی‌های فوتبال باشگاهی در کشورهای اروپایی عنوان کرد: در باشگاه‌های اروپایی هم این روند مرسوم و معمول است که از بازیکنان تیم دوم خود که در آکادمی‌شان رشد و پرورش پیدا کرده‌اند استفاده کنند. برای همین گاهی اوقات در باشگاه بزرگ مثل بارسلونا در یک بازی غیرحساس خود از بازیکنان جوانی استفاده می‌کند که کمتر اسامی آنها را شنیده‌اید. این بازیکنان در واقع همان بازیکنان آکادمی‌شان هستند. در لیگ برتر این فصل هم ما این امکانات و شرایط را برای باشگاه ها فراهم کرده‌ایم که از بازیکنان جوان و امید خود استفاده کنند و با این قانون در واقع باشگاه ها به فوتبال پایه بیش از گذشته توجه خواهند کرد و باعث کشف و رشد استعدادهای زیادی در فوتبال کشور می‌شود.

انتهای پیام/ک
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری