اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۹۸۳۶
مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه انتظار برخی از بازیکنان بی‌جاست و برای آنها توهم ایجاد کرده‌اند، گفت: استقلال را از پایه و اساس نابود کرده‌اند ولی تیم را برای قهرمانی می‌بندیم.
۱۵:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| سیدرضا افتخاری به شرایط این روزهای باشگاه استقلال پرداخت و تاکید کرد که امسال استقلال را برای قهرمانی در لیگ برتر می بندد. وی با بیان اینکه باشگاه استقلال را از پایه و اساس نابود کرده اند، از پیشنهادات عجیب بعضی از گزینه های مدنظر استقلال خبر داد و گفت: برای بعضی از بازیکنان توهم ایجاد کرده اند و انتظار آنها بی جاست.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین با تایید مذاکره با رامین رضاییان به حواشی هفته گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه تجمعات علیه وی «نخ نما» شده است، از استقلال به عنوان پرحاشیه ترین جایی که تا الان کار کرده است، یاد کرد. مشروح گفتگوی افتخاری در ذیل می آید:

* آقای افتخاری! از آخرین وضعیت نقل و انتقالات باشگاه استقلال چه خبر؟ چه زمانی با بازیکنان ملی پوش قرارداد امضا می کنید؟

- این روزها بیشتر وقت خودمان را برای جذب بازیکنان مدنظر منصوریان گذاشته ایم. مذاکرات اولیه هم صورت گرفته است. جلسات نهایی بعد از بازی تیم ملی ایران با ازبکستان برگزار می شود. ما دو سه گزینه از تیم ایران و دو بازیکن از تیم ازبکستان مدنظر داریم که جلسه نهایی با آنها بعد از بازی تیم ملی صورت می گیرد. در حال حاضر فقط مهدی قائدی را جذب کرده ایم. از دو، سه بازیکن هم خواسته ایم که رضایتنامه خود را بگیرند تا به استقلال بیایند.

* قائدی را در رقابت نزدیکی با پرسپولیس جذب کردید؟

- ما مدتها بود که با خود قائدی و باشگاهش در ارتباط بودیم تا اینکه روز پنجشنبه نماینده خود را به باشگاه ایرانجوان فرستادیم و توافق نهایی حاصل شد.

* در مجموع قصد دارید چند بازیکن جدید به خدمت بگیرید؟

- اگر بازیکنان جوان را حساب نکنیم، جذب ۵ بازیکن مطرح است که احتمالا از این میان منصوریان ۳ نفر را بر می دارد.

* یعنی ممکن است با دو بازیکن به توافق برسید و آنها را جذب نکنید؟!

- این بستگی به شرایط دو طرف دارد. یک موقع دیدید با هر پنج بازیکن توافق کردیم ولی یک موقع نیازی نباشد و دو نفر از آنها را نگیریم!

* آیا شما هم با بازیکنان موردنظر باشگاه مذاکره می کنید؟

- اگر لازم باشد، خودم هم در جلسات شرکت می کنم تا اگر قرار است تصمیمی گرفته شود که «در ید» نماینده استقلال نباشد، خودم باشم. ما بنا داریم که در یک رقابت سالم یارگیری کنیم و شرایطی را رقم نزنیم که عامل افزایش نرخ بازیکن باشیم.

* وضعیت کاوه رضایی به کجا رسید؟ آیا با این بازیکن برای تمدید قرارداد به توافق رسیده اید؟

- ما قبلا هم اعلام کردیم به بازیکنان خودمان نیاز داریم و قراردادشان را تمدید می کنیم. چند بازیکن را به مجموعه تیم اضافه می کنیم نه اینکه یکی کم کنیم و یکی اضافه. ما مشکلی با کاوه نداریم.

* آیا شرایط مالی این بازیکن را قبول کرده اید؟

- به هر حال هر بازیکنی یک قیمتی دارد. ما هم نباید به گونه ای قرارداد ببندیم که نتوانیم به تعهدمان عمل کنیم. باید درآمدها و موارد مالی باشگاه را هم در نظر بگیریم. قرار نیست به هر قیمتی بازیکن جذب کنیم. آن موقع به فوتبال خودمان ضربه زده ایم.

* پاسخ شفافی به سئوالمان درباره رضایی ندادید. آیا این بازیکن در استقلال می ماند؟

- در آخرین صحبتی که با کاوه رضایی داشتیم، این بازیکن اعلام کرد که سرگرم کارهای خانوادگی است. اینها همه ظرف چند روز آینده مشخص می شود. ما به خاطر تیم ملی و بازی با ازبکستان مذاکرات را نهایی نکردیم. خود بازیکنان خواستند که بعد از بازی تیم ملی با آنها مذاکره کنیم چون تمرکزشان به هم نریزد.

* اما کاوه رضایی در تیم ملی حضور ندارد.

- بله؛ کاوه گفته است به خاطر مسائل خانوادگی به من فرصت بدهید. البته ما برای حفظ بازیکنان خودمان نگرانی نداریم. بیشتر وقتمان را برای بازیکنانی گذاشته ایم که قرار است جذب کنیم. با نفرات جدید هم از روز سه شنبه و بعد از بازی تیم ملی مذاکرات را نهایی خواهیم کرد.

* مجتبی جباری هفته گذشته در مصاحبه ای با روزنامه الوطن قطر مدعی شد از استقلال پیشنهاد دارد و منتظر مشخص شدن وضعیت سرمربی تیم است. آیا این خبر صحت دارد؟

- تکلیف سرمربی که مشخص بود. گاهی اوقات در فضای مجازی نظرات مختلفی مطرح می شود ولی واقعیت ندارد. نمی دانم علت مصاحبه جباری چه بوده است.

* یعنی شما به جباری پیشنهادی نداده اید؟

- بنده به عنوان مدیرعامل پیشنهادی نداده ام. بعید است منصوریان هم چنین پیشنهادی داده باشد.

* یکی از سوژه های نقل و انتقالات استقلال، رامین رضاییان است؟ آیا این بازیکن با استقلال به توافق رسیده است؟

- این بازیکن هم در واقع در لیست همان چند نفری است که گفتم بعد از بازی تیم ملی با ازبکستان، با آنها مذاکره نهایی صورت خواهد گرفت.

* روز گذشته به همراه علیرضا منصوریان جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان داشتید و اعلام شد که در استقلال ابقا شدید؟

- ابقای ما در استقلال معنا ندارد. قرار نبود با وزیر جلسه داشته باشیم و ابقا شویم. بر اساس شایعاتی که وجود داشت، وزیر ورزش رسما اعلام کرد که با قدرت به کارمان ادامه دهیم و بحثهایی که مطرح می شود را خودش درست می کند. ما هم کارهایمان را انجام می دهیم و به این شایعات توجهی نداریم. مشخص است که این مسائل از کجا خط گرفته می شود. واقعیت چیز دیگری است.

* وزیر ورزش توصیه خاصی به شما داشت؟

- ما جلسه خوبی داشتیم و یکی از مباحث این بود کارهایی که در استقلال می کنیم، کمتر اطلاع رسانی می شود. شاید اگر هواداران می دانستند ما چه کارهایی کرده ایم، فرصت دست کسانی که می خواستند جو ایجاد کنند، نمی افتاد. مردم آگاه هستند و می توانند تشخیص بدهند کاری می کنیم یا خیر. شاید اگر هواداران در جریان کارهایی که ما انجام می دهیم باشند تحت تاثیر جو قرار نگیرند.

* علیرضا منصوریان هم در این نشست حضور داشت. درخواست منصوریان از وزیر چه بود؟

- منصوریان درخواست خاصی نداشت. خواسته منصوریان فقط این بود که یک تیم خوب ببندد. سال گذشته که من وارد استقلال شدم، تیم بسته شده بود و باید با همان وضع ادامه می دادم؛ برای همین شرایط ایده آل من بود. امسال بنا گذشته ایم که نقاط ضعف را برطرف کنیم و تیم را برای قهرمانی ببندیم. در آسیا هم با توجه به تجربه بازی با العین، مقرر شد تیم پشتوانه خوبی داشته باشد تا در صورت مصدومیت یا محرومیت چند بازیکن به مشکل نخوریم؛ اتفاقی که در بازی با العین افتاد و دستمان خالی شد. ما مجبور شدیم از بازیکنی در پست هافبک استفاده کنیم که پُست تخصصی او نبود. باید در هر پست حداقل دو بازیکن همطراز داشته باشیم که خللی به تیم وارد نشود. اگر تیم با شرایط مدنظرمان بسته شود، روزهای خوبی در انتظارمان خواهد بود.

* شما در حالی در استقلال مشغول به کار هستید که هم از هیات مدیره و هم از بیرون باشگاه مخالف دارید و علیه تیم و شما اقدماتی صورت می گیرد. چه راهکاری برای مقابله با این مسائل دارید؟

- داخل هیات مدیره که مخالفی نمی بینم. اینها بحثهایی است که رسانه ای می شود و وزیر ورزش هم روز گذشته به آن خاتمه داد. به این ترتیب دیگر کسی مصاحبه نمی کند. این بحثها بی نتیجه است و به جایی نمی رسد.

* هفته گذشته تعدادی از هواداران مقابل وزارت ورزش تجمع کردند و خواستار برکناری شما شدند.

- این تجمعات نخ نما شده است. زمان مدیریت بهرام افشارزاده هم همین کارها را کردند. وزیر ورزش با این تجمعات تحت تاثیر قرار نمی گیرد. وزیر به عملکرد باشگاه نگاه می کند. چطور وقتی تیم نایب قهرمان شد، پرسپولیس را شکست داد، السد را حذف کرد و موفقیتهایی از این قبیل، این تجمعات شکل نگرفت؟ ولی تا یک باخت می آوریم تجمع می کنند. این تجمعات بهانه است و به خاطر برد و باخت نیست. همه فهمیده اند که چه خبر است و چنین تجمعاتی تاثیرگذار نیست. ما هم به این شعارها عادت کرده ایم.

اگر قرار بود با دو تا شعار کار را زمین بگذاریم که نمی آمدیم. در فوتسال هم همین داستان را داشتیم ولی ایستادیم و کارمان را انجام دادیم. اینجا هم مثل همانجاست. زمانی که من به استقلال آمدم، این تیم کجای جدول بود؟ با دست خالی و بدون اینکه دولت یک ریال هم به ما کمک کند، هم بدهی های سابق را پرداخت کردیم و هم پول بازیکنان را دادیم تا تیم سر و سامان بگیرد. خدا را شکر نتیجه هم گرفتیم آن هم در عرض چند ماه. آیا باید فرصت داشته باشیم باشگاهی را که از پایه و اساس نابود کردند، شکل بدهیم؟

* شکل دادن یک باشگاه به زیرساختهای اساسی از جمله زمین های تمرین و آکادمی خوب نیاز دارد؛ موضوعی که در باشگاه های ایرانی کمتر به چشم می خورد.

- همینطور است. اگر زمین ها و ورزشگاه ها را درست نکنیم نمی توانیم در رده های پایه خوب کار کنیم. به هر حال من در آخرین صحبت هم با بچه های تیم اظهار امیدواری کردم که با تمام توان تلاش کنند تا باشگاه استقلال را درست کنیم و مشکلات حل شود.

* تجربه کار در استقلال برای شما چطور بوده است؟

- من در جاهای مختلفی در ورزش کار کرده ام؛ از وزارت ورزش و اداره کل تربیت بدنی گرفته تا فدراسیون فوتبال و تیم ملی و سایر بخش‌ها. هیچ جایی را پرحاشیه تر از استقلال ندیدم. این حواشی باشگاه خیلی وقت مرا می گیرد.

* علت این حاشیه ها چیست و چرا نمی توان آنها را جمع و جور کرد؟

- علت این حاشیه ها این است که باشگاه استقلال وِل بوده و مدیریت ثابت نداشته است. به تدریج این حواشی کمرنگ می شود. کسانی که برای باشگاه استقلال نقشه کشیده بودند، در این چند ماه تلاش کردند ولی مایوس شدند. طبیعی است که آنها خودشان به این نتیجه رسیده اند این حرکتها فایده ای ندارد. باشگاه استقلال متعلق به دولت است. دولت هم می داند چه کار می کند. اگر قرار باشد که با دو شعار تحت تاثیر قرار بگیرد که دولت نمی شود. این تجمعات هیچکس را تحت تاثیر نمی گذارد مگر خودشان را.

* شاید این افراد امیدوارند بعد از شما مدیرعامل استقلال بشوند.

- امیدوارم این افراد به این نتیجه رسیده باشند که وقتشان را تلف نکنند. بحث من نیست. اگر افتخاری هم از استقلال برود، یک نفر دیگر می آید نه آنها. مسئولان و هواداران متوجه شده اند این افراد با شرایطی که ایجاد کرده بودند، چه بلاهایی سر باشگاه آوردند.

* خیلی ها به مدیریت شما در بعضی از بخشهای باشگاه استقلال انتقاد دارند. این انتقادها را قبول دارید؟

- من بارها اعلام کرده ام که حتی یک ریال هم برای مدیران بعدی بدهی نگذاشته ام. این هنر مدیریت من بوده است ولی در گذشته اینطور نبوده است. اگر استقلال از پنجره نقل و انتقالات محروم شده است، آیا من باعثش بودم؟ اگر بدهی های گذشته پرداخت می شد و این پرونده ها را بار نمی آوردند، این مشکلات پیش نمی آمد. آیا در دوره مدیریت من بازیکن خارجی بوده که پول نگیرد و برود به فیفا شکایت کند؟ کسانی که واقع بین هستند باید قضاوت کنند و همینطوری تصمیم احساسی نگیرند و حرف نزنند. در همین چند روز گذشته برای جذب بازیکن تحت فشار بودم. آیا نمی توانستم با چند بازیکن خارجی قرارداد ببندم و خیال خودم را راحت کنم؟ من آینده را می بینم. اگر بخواهم اینطور کار کنم، به فوتبال آسیب زده ام.

* با این حال گفته می شود بعضی از بازیکنان برای استقلال و پرسپولیس شروط مالی سنگین گذاشته اند که این هم چیزی کم از قرارداد بازیکنان خارجی ندارد.

- گاهی اوقات من از افطار تا ساعت ۲ بامداد با یک بازیکن لیگ دسته اول مذاکره کرده ام. بازیکنی که تازه از لیگ یک می خواهد به لیگ برتر بیاید، انتظاراتی دارد که این انتظارات بی جاست. بهر حال هر بازیکنی یک نرخی دارد. اگر قرار باشد بازیکنی از لیگ دسته اول به لیگ برتر بیاید و به یکباره یک میلیارد تومان بگیرد، این بدعت بدی است که من نمی خواهم این بدعت را بگذارم. فشارهایش را هم خودم تحمل می کنم تا این بدعتها شروع نشود.

نرخ بازیکنان دستمان است و بازیکنان فکر نکنند با فرستادن مدیر برنامه می توانند بازارگرمی کنند. حتی خود وزیر ورزش هم به نرخ بازیکنان اشراف دارد و در جلسه روز گذشته هم گفت که قیمت فلان بازیکن فلان قدر است. نمی خواهیم خدایی ناکرده بگوییم بازیکنان ارزشی ندارند ولی برای بعضی از بازیکنان، توهماتی درست کرده اند. یک مدیربرنامه می آید به بازیکن می گوید تو را با فلان مبلغ به یک تیم دیگر یا لیگ قطر می برم. ما زیر بار این فشارها نمی رویم؛ هرچند مورد اتهام هم قرار می گیرم. آن موقع که آقایان خواب هستند، ما تا ساعت ۳ بامداد با بازیکن در حال مذاکره هستیم. باید شرایطی را فراهم کنیم که به فوتبالمان آسیب نرسد.

* آیا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش هم روی نقل و انتقالات نظارت دارد؟

- امسال تمام بازیکنانی که می گیریم، مبلغ و شرایط قرارداد را با وزیر ورزش مطرح و نهایی می کنیم.

* تکلیف ترمیم هیات مدیره باشگاه چه شد؟

- وزیر ورزش مذاکراتی با چند گزینه داشته است تا اعضای جدید تعیین شوند و کارمان قانونی جلو برود.

* یکی از چالش های اساسی، مسائل مالی است. برای حل مشکلات مالی چه برنامه ای دارید؟ آیا اسپانسر باشگاه را تغییر می دهید؟

- من دارم کارها را جلو می برم. خوشبختانه تا الان عقب نمانده ایم ولی بحث هایی مثل درآمدزایی هست که باید قرارداد جدید و قرص و محکمی را با اسپانسر ببندیم. باتوجه به افزایش هزینه ها و جذب بازیکنان جدید، به دنبال این هستیم تا گزینه های جدیدی را در بحث اسپانسر داشته باشیم و درآمدزایی ما فقط از طریق دو اسپانسر قبل نباشد. یکی از مشکلات ما بدهی های گذشته است. اگر این بدهی ها نبود، برای تامین هزینه های جاری مشکلی نداشتیم. باید راهکاری داشته باشیم تا درآمد جدا کسب کنیم و به تدریج بدهی ها را سبک کنیم.

منبع: تجارت نیوز
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خوزستانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
خدایی راست میگه .فتح اله زاده به هر دری میزنه تا مدیر استقلال بشه...هرکاری هم برای صندلی ریاست میکنه
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری