اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۹۶۵۲
ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران گفت: علی مرادی با رفتارهای نامتعارف و غیرحرفه‌ای خود ضربه اصلی را به وزنه‌برداری ایران می‌زند.
۰۵:۳۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| شاهین نصیری‌نیا در گفت‌وگویی، درباره اتفاقات پیش‌آمده در انتخابات فدراسیون جهانی و ریاست مجدد تاماش آیان بر این فدراسیون گفت: انتخاب آیان که سال‌ها در بالاترین پُست‌های فدراسیون جهانی از دبیرکلی تا ریاست حضور داشته و نفوذ و قدرت زیادی بین کشورهای عضو دارد، چندان دور از ذهن نبود.

وی ادامه داد: البته به نظر من این انتخاب در برهه کنونیبا توجه به تلاش‌هایی که برای حذف وزنه‌برداری از المپیک وجود دارد، می‌توانست بهترین انتخاب ممکن باشد؛ چراکه آیان نفوذ زیادی در IOC دارد و بهترین شخصی که می‌تواند از این تهدید جلوگیری کند، آیان است. در هیچ کدام از کاندیداهای دیگر چنین خصوصیتی وجود نداشت و تنها آیان می‌تواند این هدف را پیش ببرد.

* ناکامی مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی قابل پیش‌بینی بود

نصیری‌نیا درباره شکست و ناکامی علی مرادی در این انتخابات اظهار داشت: ناکامی مرادی و انتخاب نشدنش قابل پیش‌بینی بود. او در سال‌های حضور در دبیرکلی آسیا و عضویت در فدراسیون جهانی، حواشی و مسائل زیادی را برای خانواده وزنه‌برداری که همه با آن آشنا هستند، رقم زد. می‌توان گفت وی چهره بدی از خود در آسیا به جا گذاشت تا جایی که دیدیم او را از این پست‌ها کنار گذاشتند و عدم انتخابش و انصراف او از انتخابات گویای این است که خانواده وزنه‌برداری در جهان، او و اهدافش را به خوبی شناخته‌اند و قبولش ندارند.

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران تصریح کرد: وقتی مرادی مجدداً رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران شد، برای عرض ارادت به دیدار آیان رفت و واسطه‌های زیادی را برای به دست‌ آوردن دل او مأمور کرد تا نشان دهد نسبت به گذشته تغییر کرده؛ آیان هم با اعتماد به او کمک زیادی به وزنه‌برداری ایران کرد، از جمله بین‌المللی کردن جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک و موافقت با بازگشت سهراب مرادی؛ موضوعی که واقعاً دور از ذهن بود، اما مرادی بعد از المپیک با چرخشی 180 درجه‌ای مقابل آیان قرار گرفت و چون شانسی برای انتخاب شدن در هیچ‌کدام از پُست‌ها نداشت، پشت «اورسوی» ایتالیایی پنهان شد تا از این راه شانس خودش را امتحان کند.

* همدلی در وزنه‌برداری از بین رفته است

نصیری‌نیا ادامه داد: آیان وقتی دید مرادی دوباره بازی‌های گذشته‌اش را شروع کرده، با عدم حضور در جام فجر ناراحتی خود را نشان داد و در مقابل مرادی برای خوشامد اورسو تیم نه‌چندان مطرح ایتالیا را به ایران دعوت کرد. اورسو هم او را به مسابقات اروپایی می‌بُرد و این نان به هم قرض دادن‌ها، به اینجا هم ختم نشد. مرادی سفرهای کوتاه و بلند زیادی را برای جذب آرا به نفع کشوری دیگر به کشورهای مختلف قاره اروپا و آمریکا داشت که متأسفانه تمام این سفرها با هزینه و بودجه بیت‌المال بود؛ آنهم برای جمع کردن رأی به نفع کشوری دیگر با هزینه‌های فدراسیون ایران.

وی افزود: درحالی‌که ملی‌پوشان ما به دلیل بی‌پولی در اردوها حضور پیدا نمی‌کردند، مخارج و هزینه‌های بالایی صورت گرفت به طوری‌که همدلی در وزنه‌برداری که شعار اصلی مرادی بعد از انتخابش بود از این رشته رفت و همه پراکنده شدند. او و اعضای فدراسیون هم مدام از بی‌پولی برای برگزاری اردوها گلایه دارند و درحالی‌که وزنه‌برداری ایران در فقر امکانات به سر می‌برد، هزینه‌های زیادی برای این سفرها انجام شد که ثمری نداشت. هیأت‌هایی که به مرادی رأی دادند هم‌، اکنون ناراحت هستند چون هیچ پیشرفتی نمی‌بینند.

* افرادی در فدراسیون مسئولیت گرفته‌اند که یک روز هم در وزنه‌برداری سابقه نداشتند

قهرمان وزنه‌برداری جهان با انتقاد از ورود افراد غیرمتخصص به وزنه‌برداری گفت: افرادی وارد فدراسیون شده‌اند و مسئولیت گرفته‌اند که حتی یک روز هم سابقه حضور در این رشته را نداشتند و شرایط بدی را برای وزنه‌برداری رقم زدند.

نصیری‌نیا درباره سایر نمایندگان ایران در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: باقری که متأسفانه نایب رئیس فدراسیون هم هست هیچ حرفی برای گفتن در وزنه‌برداری ندارد. این موضوع را نه تنها در ایران بلکه تمام جهان متوجه شده‌اند که او هیچ تخصصی در وزنه‌برداری ندارد. افرادی مانند پروفسور صادقی که سال‌ها به این رشته در ایران و جهان خدمت کرده‌ و جزو مفاخر هستند و همچنین دکتر شریف که سال‌ها در وزنه‌برداری ایران و در فدراسیون پزشکی حضور داشته و همکاری و رابطه خوبی هم فدراسیون جهانی و تاماش آیان دارند، بیرون مانده‌اند در‌حالی‌که می‌توانستند به عنوان نمایندگان ایران در این پست کاندید شوند که با توجه به سابقه‌ای که دارند، رأی آوردنشان دور از ذهن نبود و می‌توانستند به وزنه‌برداری کمک کنند، اما می‌بینیم فردی مانند باقری که به دنبال رزومه‌سازی برای خود است، معرفی می‌شود که با رأی منفی دنیای وزنه‌برداری مواجه می‌شود.

وی افزود: تنها موفقیت ما عضویت بیرانوند در کمیته مربیان بود که آن هم به خاطر آبروی مربیان ایرانی و احترامی است که در جهان برای آنها قائل هستند و به او رأی دادند، وگرنه بیرانوند و قریشی مگر چند بار با مسئولان فدراسیون‌های کشورهای مختلف رایزنی کرده‌اند که بتوانند رأی داشته باشند.

* مرادی مشکلاتی را برای فدراسیون جهانی ایجاد کرد که در آینده وزنه‌برداری بی‌تأثیر نخواهد بود

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران تصریح کرد: مسیری که علی مرادی رفت و مشکلاتی که برای فدراسیون جهانی ایجاد کرد،‌ در آینده وزنه‌برداری ایران بی‌تأثیر نخواهد بود. وزنه‌برداری ما باید هوشیار باشد و رئیسی داشته باشد که بتواند تعاملات خوبی با وزنه‌برداری جهان ایجاد کند. وزنه‌برداری ایران نیاز به پوست‌اندازی در سطوح بالای مدیریتی دارد و ما باید از تمام پتانسیل خود در پُست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

نصیری‌نیا درباره مواضع کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در حمایت از علی‌ مرادی گفت: کاملاً واضح است که آنها واقعاً در این مسیر به او کمک کرده‌اند، اما به نظر من رفتارهای نامتعارف و غیرحرفه‌ای فدراسیون، ضربه اصلی را به وزنه‌برداری ایران می‌زند. تا امروز شاهد بودیم فدراسیون به جای اینکه به مسائل مهم داخلی رسیدگی کند، توجهی ندارد و در حالی که مشکلات زیادی را در داخل کشور داریم، اما این مشکلات کنار گذاشته شده و چشم به کرسی‌های جهانی دوخته بودند، درحالی‌که بهتر است ابتدا شرایط و وضعیت در داخل کشور درست شود، مانند کاری که رسول خادم در فدراسیون کشتی انجام می‌دهد و با یک استراتژی درست و هوشمندانه اهداف خود را در ایران و جهان به درستی پیش می‌بَرَد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین