اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۶۳۲
مدیرفنی و مربی تیم فوتبال استقلال گفت: هیچ توضیح فنی در مورد بازی با العین امارات ندارم و چون خجالت زده مردم هستم تا 3 روز دیگر هم از خانه بیرون نمی‌روم.
۲۱:۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در امارات مقابل العین تن به شکست 6 بر یک داد و این باخت سنگین باعث انتقاد بسیاری از کادر فنی تیم استقلال شد. بعد از این شکست خیلی از کارشناسان به نحوه چیدمان ترکیب استقلال از علیرضا منصوریان انتقاد کردند ولی مربی استقلال دست بسته این تیم را یکی از دلایل چنین اتفاقی می‌داند.

 در این زمینه با بهتاش فریبا مربی و مدیر فنی تیم استقلال تماس گرفت تا در خصوص آخرین وضعیت آبی‌پوشان با وی صحبت کند. فریبا که با صدای گرفته تلفنش را پاسخ داد در ابتدا تمایلی به گفت‌وگو نداشت اما در نهایت در خصوص اتفاقات بازی و مسائلی که منجر به این شکست شد، صحبت‌های زیر را انجام داد.

متن گفت‌وگویی با بهتاش فریبا را در زیر می‌خوانیم:

در ابتدا خودتان از شکست سنگین مقابل العین صحبت کنید.

همین ابتدای صحبت‌هایم باید بگویم تیمی که با 5 گل اختلاف می‌بازد از نظر من هیچ توضیح فنی ندارد. من نمی‌دانم این صحبت‌هایم توضیح است یا توجیه ولی وظیفه دارم مسائلی را عنوان کنم. وقتی تیم ما 4 هافبک وسط دارد که 3 نفر از آنها نبودند و یک نفر هم در دقیقه 20 بازی دچار مصدومیت می‌شود عملا خلع سلاح خواهد شد. وای به حال تیمی که کارش به وصله و پینه بکشد. ما مدافع را هافبک گذاشتیم و فورواردمان را هافبک نفوذی. به همین دلیل کمربند میانی از بین رفت و انصافا باید بگویم در ارسال پاس در خط حمله دچار اشکال شدیم و شاید از وقتی که حقدوست به ترکیب اضافه شد او توانست چند پاس بدهد اما در نهایت بازی را به شکلی بد واگذار کردیم. آن روز روز بد ما و روز رویایی العین امارات بود.

خیلی‌ها انتقاد می‌کنند چرا از دقیقه یک استقلال دفاع کرد و چرا نفرات تیم اینقدر ضعیف بازی کردند.

اتفاقی که در آن شب افتاد کمی عجیب بود. هر توپی که آنها زدند تبدیل به گل شد. در حالی که کم در فوتبال چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. انصافا مهدی رحمتی 4-5 توپ را مهار کرد و وقتی خط هافبک ما وظیفه‌اش را خوب انجام ندهد فشارها به صورت پلکانی به عقب برمی‌گردد. شاید رحمتی چند توپ بسیار خوب را نمی‌گرفت کار بدتر از این می‌شد.

یعنی عملا هیچ راهکاری قبل از مسابقه برای کنترل حریف نداشتید؟

اگر فرشید اسماعیلی در بازی رفت آن حرکت بچه‌گانه را انجام نمی‌داد تیم در بازی برگشت دچار اشکال نمی‌شد. اگر اسماعیلی بود او در کنار باقری می‌توانست خیلی در امر بازی‌سازی و کنترل حریف به ما کمک کند اما اینها همه‌اش حرف است. بعد از باخت سنگین این حرف‌ها نمی‌تواند هوادار را آرام کند و از خاطر آزرده آنها کم کند. از قول من بنویسید خجالت زده هواداران هستم و امروز که چهارشنبه است به همراه پنجشنبه و جمعه مطمئنا از خانه بیرون نمی‌روم و 3 روز در خانه می‌مانم چون رویم نمی‌شود که در چشم مردم نگاه کنم. من سختی شکست استقلال را کاملا می‌پذیرم و به طرفداران تیم محبوبم حق می‌دهم و از طریق شما از آنها عذرخواهی می‌کنم.

 بعد از بازی واکنش منصوریان چه بود؟

شاید باور نکنید اما ما بعد از بازی تا 6 و 30 دقیقه صبح در اتاق علیرضا منصوریان بودیم. من،‌آقای عبداللهی، خرمگاه، حمید بابازاده و بقیه در اتاق منصوریان نشستیم و همه مسائل را روی کاغذ آوردیم. چه کسی فکر می‌کرد آلمان 7 گل به برزیل بزند. من می‌دانم که هوادار استقلال شب دردآوری را پشت سر گذاشت و اگر در نیم‌فصل می‌خواستیم جباروف و تیموریان را به استقلال بیاوریم به خاطر لیگ نبود چون ایرادات را پیدا کرده بودیم. ما باید به بازیکنان‌مان نفرات بین‌المللی اضافه کنیم و این را هم بگویم که ما می‌توانیم در لیگ با جوانان‌مان کار را جلو ببریم و مدعی باشیم ولی در آسیا قطعا تجربه به کار تیم می‌آید. من آدمی نیستم که قول واهی به کسی بدهم ولی تمام سعی و تلاش‌مان این است که فصل بعد نتیجه بسیار خوبی بگیریم و شرایطی را فراهم کنیم که در فصل آینده مدعی جدی قهرمانی باشیم.

 خیلی‌ها به خاطر ارنج استقلال به منصوریان در این یکی دو روز انتقاد کردند. شما نظرتان چیست.

ما می‌دانستیم که العین به لحاظ فردی تیمی بسیار قوی است و باید تیمی گردن کلفت را به مصاف آنها بفرستیم. ما در بازی رفت مالکیت را به حریف دادیم و این فضا را از آنها گرفتیم اما در بازی برگشت نتوانستیم فضا را ببندیم که متاسفانه چنین اتفاقی افتاد. این را هم بگویم تا زمانی که فرشید باقری در زمین بود بازی کاملا پایاپای بود ولی بعد از او مجبور شدیم جابر انصاری را اضافه کنیم و متاسفانه از این حربه نتیجه نگرفتیم.

 پست مگویان در این بازی دقیقا چه بود؟

ما فرشید باقری را پشت مهاجمین گذاشتیم چون او مقابل سپاهان گل خوبی زده بود و در بازی با التعاون عربستان پاس گل خوبی به کاوه رضایی داد. باقری گام‌های بلندی دارد و اگر آزاد باشد در 50 متر رو به جلو هم بسیار قوی است. ما مگویان را من‌تو من با عبدالرحمن گذاشتیم و مجید حسینی هم در وسط زمین به عنوان هافبک دفاعی ثابت بود. فکر می‌کنم هر چه توضیح بدهم چون نتیجه را به شکلی باختیم که قابل توجیه نیست حرف‌هایم فایده نداشته باشد. در مجموع این کسانی که از ما انتقاد می‌کنند دست‌شان درد نکند و من به همه آنها احترام می‌گذارم اما شما به من بگویید اگر یک مربی 4 بازیکن را در پست هافبک نداشت ترکیبش را چگونه می‌چید؟

فکر می‌کنید چرا این همه از منصوریان انتقاد می‌شود. شاید به خاطر نحوه گفتمان او و یا اینکه کادر فنی استقلال انتقادپذیر نیست.

من هفته گذشته با خود شما مصاحبه کردم و گفتم ما فقط 40 درصد راه را رفتیم. حتی آقای عبداللهی هم گفت که 30 درصد راه را رفته‌ایم چون می‌دانستیم کار بسیار سخت است. شاید اگر نورافکن یک روز زودتر در اختیار ما بود می‌توانستیم او را در کنار باقری بازی دهیم. مطمئن باشید اگر این دو نفر در کنار هم بازی می‌کردند چنین اتفاقی نمی‌افتاد. ما به فکر سلامتی نورافکن بودیم و هیچ وقت فراموش نکنید سال گذشته روزبه چشمی 2 روز پس از بازی‌های تیم امید در ترکیب استقلال بازی کرد و رباطش پاره شد و یک سال این بازیکن را از دست دادیم. اگر به نظر شما امید نورافکن بازی می‌کرد و مصدوم می‌شد به یک سرمایه ملی ضربه نمی‌خورد؟

 و در مورد انتقادها چه نظری دارید؟

یکسری‌ها را می‌شناسم که فقط انتقاد می‌کنند. من اگر بیرون باشم هرگز تیمم را نمی‌زنم اما یکسری‌ها واقعا مریض هستند و هر شخصی سرمربی استقلال می‌شود او را می‌زنند. من به این آدم‌ها کاری ندارم. اول صحبت‌هایم تاکید کردم که تیمی که با اختلاف 5 گل می‌بازد حرفی برای گفتن ندارد ولی همیشه با هواداران روراست بودم و باز هم به آنها می‌گویم که شرمنده آنها هستیم و می‌دانیم که روزهای سختی را سپری می‌کند ولی آنها هم بدانند ما بعد از شکست چشم روی چشم نگذاشتیم و فقط می‌توانم این وعده را به آنها بدهم که برای فصل آینده تیمی را روانه بازی‌ها کنیم که جبران کرده باشیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری