اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۸۲۱۶
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: پرسپولیس مقابل لخویا ابتدا نباید گل بخورد سپس می‌تواند روی ضدحملات دروازه حریف قطری را باز کند.
۱۱:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| فرشاد پیوس در گفت‌وگویی، در خصوص دیدار فردای تیم پرسپولیس مقابل لخویای قطر، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که بازی فردا سخت‌ترین بازی فصل پرسپولیس است. فارغ از حساسیت‌های بازی این تیم چند بازیکن خیلی خوب خارجی دارد که سرنوشت‌ساز هستند و لخویا فوتبال خوبی را هم ارائه می‌کند. با شرایطی که از آنها سراغ دارم می‌دانم که عزم خود را جزم کرد‌ه‌اند تا به فینال آسیا برسند آنها هم همانند پرسپولیس قهرمان کشور خود شده‌اند اما اعتقاد دارم که با همه این شرایط پرسپولیس باید در تهران کار را تمام می‌کرد و نتیجه می‌گرفت اما حالا گذشته‌ها گذشته و حالا باید به آینده فکر کرد.

وی ادامه داد: در این بازی برانکو باید بسیار حساب‌شده عمل کند و تیم به گونه‌ای به میدان برود که ابتدا گل نخورد و سپس در ضد حملات به حریف قطری ضربه بزند. با بازی‌هایی که از لخویا دیدم باید بگویم که این تیم از کناره‌ها خیلی خوب استفاده می‌کند اما ما مهاجمانی مثل علی علیپور و مهدی طارمی داریم که می‌توانند با استفاده از سرعت خود روی ضدحملات دروازه لخویا را باز کنند. ما باید خیلی حساب‌شده به میدان برویم و در زمین خودمان جمع شویم و بعد که لخویا جلو کشید بتوانیم با رعایت اصول ضدحمله بزنیم. البته واقعاً جای کمال کامیابی‌نیا در این بازی خالی است. مطمئناً با حضور او در میانه میدان قدرت بیشتری داشتیم اما بازیکنان دیگر هم می‌توانند به خوبی در این پست کار کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: موضوع دیگر به سروش رفیعی و محسن مسلمان باز می‌گردد آنها می‌توانند با پاس‌های عمقی به خوبی مهاجمان را تغذیه کنند. از طرفی مهاجمان هم باید بدانند که در این گونه بازی‌ها باید از کوچک‌ترین موقعیت بیشترین بهره را برد. حریف قطری حریف قلدر و گردن‌کلفتی است که از درون دروازه تا خط حمله همه چیز دارد حتی العربی مهاجم این تیم که آقای گل شده هم به این بازی می‌رسد. به همین دلیل معتقدم که شرایط دو تیم برابر است چون همان طور که لخویا قهرمان قطر شده و آقای گل این کشور، در این تیم بازی می‌کند پرسپولیس هم قهرمان ایران شده و آقای گل ایران در این تیم بازی می‌کند. ما باید با تاکتیک خاصی وارد این بازی شویم و برانکو اینجاست که می‌تواند توانایی‌هایش را نشان دهد تا پرسپولیس بتواند به جمع 8 تیم برتر آسیا برود و فکر می‌کنم این مسأله شدنی است.

پیوس در خصوص اینکه بازیکنان سرنوشت‌ساز احتمالی پرسپولیس در این بازی چه کسانی خواهند بود، خاطرنشان کرد: در خط دفاع که قطعاً حرف اول را سیدجلال حسینی می‌زند و حضور او بسیار سرنوشت‌ساز است، در خط هافبک هم ما بازیکنی مثل سروش رفیعی داریم که هر وقت اراده کند می‌تواند تیمش را رو به جلو ببرد. البته او در روزهای اولی که به پرسپولیس آمده بود خیلی روند عالی داشت و امیدوارم که در این بازی هم همان سروش رفیعی همیشگی باشد که در این صورت مطمئناً او مرد اول میدان خواهد بود. در خط حمله هم مهدی طارمی و علی علیپور می‌توانند حلال مشکلات باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف پرسپولیس را در چه می‌دانید، افزود: باید ساختار دفاعی تیم بهتر شود، لخویا از کناره‌ها خیلی خطرناک است و از طرفی بازیکنی مثل حسین ماهینی هم در پست اصلی‌اش بازی نمی‌کند و از آنجایی که او بازیکن راست پا به حساب می‌آید که در سمت چپ بازی می‌کند شاید تیم لخویا فشار زیادی از سمت او به پرسپولیس بیاورد. در این شرایط بازیکنان دیگر باید به کمک ماهینی بیایند و اجازه ندهند که فشار زیادی از سمت او به دروازه پرسپولیس وارد شود مورد دیگر هم این است که به هیچ عنوان نباید فضاهای خالی را به حریف بدهیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: دیگر آن شرایط گذشته که بگوییم می‌توانیم راحت از سد تیم‌های حوزه خلیج‌فارس بگذریم، آنها پیشرفت زیادی داشتند و فوتبالشان با علم روز دنیا جلو می‌رود. لخویا فوتبال را با نظم بازی می‌کند اما بازیکنان پرسپولیس باید بدانند اگر یک گل به این تیم بزنیم لخویا برای جبران جلو می‌آید و آن وقت می‌توانیم روی ضدحملات باز هم دروازه این تیم را باز کنیم. برانکو باید این موضوع را به بازیکنانش گوشزد کند و مطمئناً می‌توانیم با این شرایط از سد لخویا گذشته و به مرحله بعد برویم.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری