اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۹۷۸
پیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌ حد فوتبال ایران همین بود که دیدیم و نباید توقع داشته باشیم در جام جهانی جوانان به‌راحتی از گروه‌مان صعود کنیم و به جمع ۴ تیم پایانی برسیم.
۲۱:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| میرشاد ماجدی در گفت‌وگویی، درمورد حذف تیم ملی فوتبال جوانان ایران در جام جهانی 2017 کره جنوبی، گفت: بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کردیم و این نکته مثبتی بود. باید چند مسئله را گوشزد کنیم. هدف ما این نیست که ابتدا از مرحله اول به مرحله دوم برویم و سپس به جمع 4 تیم برسیم. آن قدر روزنامه و سایت‌های پراکنده مشغول فعالیت هستند که با یک پیروزی توقعات بالا می‌رود و همه فکر می‌کنند باید مقابل پرتغال و زامبیا هم پیروز شویم.

وی افزود: در جام جهانی موضوعاتی دیگری هم اهمیت دارند. ایجنت‌های فیفا مسابقات را زیر نظر دارند و از این جهت می‌توانیم برای ترانسفر بازیکنان‌مان بهره ببریم.

ماجدی در ادامه خاطرنشان کرد: تیم ایران، تیمی شایسته بود، نباید چشم‌مان را بر واقعیت‌ها بپوشانیم. ما در هر دو بازی اخیر از لحاظ بدنی نسبت به حریف کم آوردیم، در کار تاکتیکی نیاز به تمرین بیشتر داریم، مقابل پرتغال از دقیقه 39 به دفاع صرف روی آوردیم و باید برنامه بهتری داشته باشیم. بازهم به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی جوانان خسته نباشید می‌گویم، آنها لیاقت خود را نشان دادند و پس از سال‌ها به جام جهانی رفتند. ما در سال 2001 بدون زدن گل متحمل شکست‌های سنگینی شدیم و نتیجه این دوره بهتر بود که این نشان از بهبود عملکردمان دارد. نباید با حذف از جام جهانی پیکان تیز انتقادات را به سمت این تیم ببریم، حد فوتبال ایران همین است. صعود از مرحله اول به مرحله دوم نیاز به اردوهای بلندمدت و انجام بازی‌های دوستانه بسیار خوب دارد. پیروزی ما مقابل کاستاریکا هم بر روی یک حادثه بود،اما در کل کادر فنی و تیم جوانان عملکرد خوبی داشتند.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه تیم ملی جوانان بازی‌های دوستانه بسیار کمی داشته است، عنوان کرد: ایراد این موضوع را به مدیریت تیم‌های پایه وارد می‌دانم. مشکل از کمیته فنی و جوانان است، تنها کسی که شب و روز کار می‌کند تا اتفاقات خوبی بیفتد، محمدرضا ساکت است. او تلاش زیادی می‌کند، اما افرادی در کمیته جوانان هستند که از زمان داریوش مصطفوی، تیمسار نوآموز، محمد دادکان و... در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند و هنوز هم آنجا حضور دارند. نگاه من به این مسائل مدیریتی است، نباید فقط ساکت خودش را خسته کند و همه کارها را پیش ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نداشتن بازی تدارکاتی فدراسیون و روابط بین‌الملل تقصیری ندارند، اظهار داشت: نباید در این موارد تفکیک کنیم، فدراسیون نمی‌تواند به‌تنهایی تمام بستر را فراهم کند،‌اصلاً وضعیت مالی و بودجه‌ای ما اجازه نمی‌دهد دیدارهای تدارکاتی فراوانی فراهم کنیم. باید به دنبال برگزاری تورنمنت‌های مختلف در اقصا نقاط جهان باشیم تا از تیم ملی ایران هم دعوت بعمل بیاید. از طرف دیگر هم برگزاری بازی‌های دوستانه با سختی‌های زیادی روبرو است؛ چراکه مسائلی مانند تحریم‌ها هم وجود دارد که باعث می‌شود خیلی از تیم‌ها دلشان نخواهد به ایران بیایند و یا خیلی سخت راضی به انجام این کار شوند.

انتهای پیام/ا
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین