اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۴۷۷
مربی تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: روی کسب مدال طلا توسط علیاری در بازی‌های کشورهای اسلامی حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم.
۱۴:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| فرهاد اسماعیل‌نژاد در گفت‌وگویی، درباره عملکرد فرنگی‌کاران در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: کسب 2 مدال طلا و 3 برنز نتیجه خوبی بود به خصوص اینکه در چنین رقابت‌هایی مدال طلا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: البته از علیاری و زیدوند انتظار داشتیم بهتر ظاهر شوند؛ نسبت به مسابقات آسیایی نتیجه از نظر مدالی مطلوب بود، اما روی علیاری حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم. او در جام جهانی نماینده اصلی ترکیه را شکست داده بود، اما آنها در این رقابت‌ها کشتی‌گیر تیم جوانانشان را به میدان فرستادند که مقابل علیاری به پیروزی رسید.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی، تصریح کرد: فکر نمی‌کردیم کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان در این مسابقات حضور پیدا کنند چرا که مذهب رسمی آنها دین اسلام نبود؛ درست است که در کشورشان مسلمان دارند، اما مذهب رسمی ثبت شده‌شان اسلام نیست و تنها کشورهای ترکیه و آذربایجان را به عنوان حریفان اصلی محسوب می‌کردیم.

اسماعیل‌نژاد افزود: در مجموع کسب 2 مدال طلا بد نبود هر چند که انتظار ما بیشتر از این بود. تعدادی از بچه‌ها برای نخستین بار حضور در چنین میدانی را تجربه می‌کردند. البته هنوز موفق نشده‌ام ریز اسامی کشتی‌گیران حاضر در بازی‌های کشورهای آسیایی را استخراج کنم تا ببینم سطح این مسابقات در چه اندازه بوده است.

وی درباه صحبت‌های مهدی زیدوند مبنی بر کاهش وزن گفت: زیدوند اگر می‌گوید 8 کیلوگرم وزن کم کرده است سایر رقیبانش هم همین کار را می‌کنند؛ اگر نمی‌تواند باید تغییر وزن دهد و به یک وزن بالاتر برود. او در این سال‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی همینطور بوده است. او باید سبک مبارزه خود را تغییر دهد و اگر مشکل دارد به یک وزن بالا برود.

اسماعیل‌نژاد ادامه داد: با توجه به تغییر قوانین قرار است صبح روز مسابقه وزن‌کشی انجام شود و روز دوم هم مجددا با 2 کیلوگرم ارفاق وزن‌کشی می‌شود؛ پس دیگر نمی‌توان با این شرایط روی تشک رفت. حتی به نظر من بزودی ارسلان باید به 71، گرایی به 75 و رامین طاهری به 85 کیلوگرم بروند.

وی درباره عملکرد ضعیف نوربخش، گفت: نمی‌دانم چرا چنین نتیجه‌ای گرفت آنجا نبودم که ببینم در چه شرایطی کشتی گرفته است، اما نتیجه‌ای که کسب کرد دور از انتظار بود. قادریان و گرایی بسیار خوب ظاهر شدند، گرایی نفر سوم المپیک را شکست داد و در فینال با وجود مصدومیت قهرمان شد. امیدواریم این دو کشتی‌گیر روند رو به رشد خود را در آینده ادامه دهند و منجر به حضورشان روی سکوهای جهانی شود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات آسیایی، افزود: با توجه به تغییر نیمی از اعضای تیم، فرنگی‌کاران خوب ظاهر شدند. اگر ارسلان آن اشتباه را نمی‌کرد و یا سامان عبدولی کشتی را بهتر اداره می‌کرد می‌توانستیم 6 مدال طلا بگیریم. پشتام برای اولین بار در بزرگسالان کشتی می‌گرفت و با این وجود با نتیجه نزدیک 2 بر 2 به کشتی‌گیر خوب چینی باخت که به علت کم‌تجربگی بود. در مجموع به نظرم عملکرد تیم در آسیایی قابل قبول بود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری