اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۴۶۴
دو مهاجم ایرانی روستوف روسیه و هیرنفین هلند در فهرست بهترین بازیکنان آسیا قرار گرفتند.
۱۳:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| مجله four four two انگلیس لیست 50 بازیکن برتر آسیا در سال 2017 را اعلام کرده است. ابتدا این مجله انگلیسی بازیکنان رده 50 تا 31 را دو روز پیش منتشر کرد که کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی تیم المپیاکوس یونان در رده 49 قرار گرفت.

این مجله روز گذشته نیز لیست بازیکنان برتر آسیا از رتبه 30 تا 11 را اعلام کرد که دو بازیکن ایرانی در این لیست حضور داشت. علیرضا جهانبخش، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آلکمار هلند در رده 11 قرار گرفت و مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس که این مجله به اشتباه عکس سروش رفیعی را به جای او منتشر کرده بود در رده 29 قرار گرفت.

امروز در آخرین فهرستی که این مجله منتشر کرد و رتبه‎‌های 10 تا 1 آسیا را اعلام کرد، سردار آزمون، ستاره ایرانی روستوف در رده چهارم آسیا و رضا قوچان نژاد، مهاجم گلزن هیرنفین هلند در رده هفتم آسیا قرار گرفت.

توضیح مجله فور فور تو درباره این دو بازیکن ایرانی به شرح زیر است:

سردار آزمون

آزمون که به مسی ایران شهرت دارد و چندی پیش در مجله اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با زلاتان ایبراهمیوویچ مقایسه شده بود. او یکی از پدیده‌های جوان فوتبال جهان به شمار می‌آید. این مهاجم 22 ساله عنوان شده از تیم‌های بزرگی مثل لیورپول، آرسنال، ویا رئال، مارسی و دورتموند پیشنهاد دارد. احتمال دارد خیلی زود به تیم بزرگ اروپایی برود. او در تابستان پیش رو بدون شک پیشنهادهای زیادی خواهد داشت.

سردار آزمون به نوعی وارث علی دایی، اسطوره تیم ملی ایران به شمار می‌آید. او به صورت قرضی ابتدا از روبین کازان به روستوف پیوست و در فصل 2016-2017 قراردادش را با این تیم دائمی کرد.

آزمون موفق شد دو گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. یکی از گل‌هایی که مشهور شد در بازی با بایرن مونیخ بود که موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 بایرن را شکست دهند. اگر او یک فصل دیگر در روستوف بماند بدون شک پیشنهاد بیشتری خواهد داشت و با حضور در تیم ملی ایران که بدون شکست در آستانه صعود به جام جهانی 2018 روسیه است می‌تواند توجه بیشتر کارشناسان را جلب کند.در سال 2016 آزمون 8 گل در رده ملی توانست به ثمر برساند که جالب توجه است.

رضا قوچان نژاد

باشگاه هیرنفین هلند با آرم قلب نشانی که روی پیراهن خود دارد در فصل جاری با گل‌های زیادی قوچان نژاد در نیم فصل اول به ثمر رساند و قرار گرفتن در آستانه قهرمانی در نیم فصل اول بسیار امیدوار شد، اما تعداد گل‌های او در نیم فصل دو کاهش یافت.

رضا قوچان نژاد در هلند بزرگ شده است و در دومین باری که در تیم هیرنفین ظاهر شد عملکرد خوبی داشت. او گل‌های زیادی را در این فصل برای تیمش زد و موفق شد در 7 بازی تیمش در نیم فصل اول 5 گل بزند. او در مجموع 19 گل برای هیرنفین زد و در میان بهترین گلزنان لیگ هلند در رده سوم قرار گرفت.

قوچان نژاد علاوه بر درخشش خود در هیرنفین در تیم ملی ایران نیز خوش درخشید و همه این‌ها نشان می‌دهد که قوچان نژاد شایسته قرار گرفتن در میان 10 بازیکن برتر آسیاست.

رده‌بندی بهترین بازیکنان آسیا از رده 1 تا 10 به شرح زیر است:

1- عمر عبدالرحمان (امارات - العین)

2- سون هیونگ مین(کره جنوبی - تاتنهام)

3- شینجی اوکازاکی(ژاپن - لسترسیتی)

4- سردار آزمون(ایران - روستوف)

5- آرون موی(استرالیا - هادرزفیلد)

6- گنکی هاراگوچی(ژاپن - هرتابرلین)

7- رضا قوچان نژاد(ایران - هیرنفین)

8- احمد خلیل(امارات - الاهلی)

9- وو لی(چین - شانگهای)

10- کی سونگ یونگ(کره جنوبی - سوانزی)

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری