اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۳۶۲
مقامات امنیتی آمریکا از همتایان اسپانیایی خود خواستند مدیرعامل پیشین بارسلونا را هرچه سریع‌تر به دستگاه قضایی آمریکا تحویل دهد.
۱۸:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| پس از بازداشت ساندرو راسل مدیرعامل اسبق باشگاه بارسلونا به علت شراکت در پولشویی و اختلاس مقامات امنیتی ایالات متحده آمریکا در چند تماس رسمی با همتایان اسپانیایی، خواستار استرداد سریع متهم به آمریکا و تحویل او در اسرع وقت به دستگاه قضایی این کشور شدند.

گفته می‌شود راسل با تیچیرا ریاست پیشین کنفدراسیون فوتبال برزیل همدست بوده و در پرونده فساد مالی نجومی موسوم به FIFAGATE دست داشته است. اگر این اتهام در دادگاه عالی آمریکا به اثبات برسد، معنی این یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه فساد مالی در باشگاه بارسلونا زنجیره‌ای بوده و اشخاصی مانند گاسپارت و لاپورتا (مدیران اسبق این باشگاه) نیز در این رسوایی دامنه‌دار دست داشته‌اند.

پلیس امنیتی اسپانیا در واکنش به درخواست آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که توان چنین کاری را ندارد؛ چراکه بازداشت‌کنندگان راسل، افراد ناشناسی بودند که گفته می‌شود از سوی FBI برای یک مأموریت سریع و شبانه انتخاب شده بودند. با چنین رویه‌ای پلیس مادرید یا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اسپانیا حتی از محل نگهداری این متهم به‌خوبی اطلاع ندارند تا بخواهند او را به فرض وجود چنین اراده‌ای از سوی حکام اسپانیا، به مقامات آمریکایی تحویل بدهند. عملیات مذکور در شرایطی صورت گرفته که راسل حتی انتظار حضور نگهبان در کنفرانس خبری خود را نیز نداشته و ناگهان شاهد هجوم چند نیروی امنیتی و مسلح به داخل دفتر کارش بوده است.

هواداران بارسلونا در شوکی عمیق به سر می‌برند و نمی‌خواهند باور کنند مدیران چند نسل از باشگاه آنها همدست مفسدان مالی در یوفا و فیفا بوده‌اند.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری