اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۱۶۱
باشگاه رئال مادرید سی و سومین قهرمانی خود را در لالیگا جشن گرفت و بیش از یک قرن باشگاه‌داری را به رخ دنیا کشید.
۱۹:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز|  تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید شب گذشته با غلبه بر مالاگا برای سی و سومین بار قهرمان لالیگا لقب گرفت. این در حالی بود که در بازی همزمان قطب دوم لالیگا بارسلونا به ناکامی مادرید دل بسته بود و باید قاطعانه به پیروزی می‌رسید. همزمان با گلزنی مادرید در این بازی این بارسلونا بود که گل می‌خورد و پیروزی 2 بر صفر مقابل مالاگا در کنار شکست 2 بر صفر بارسلونا مقابل ایبار آن هم در نیوکمپ بهترین نتایجی بود که هواداران رئال مادرید می‌توانستند روی تابلوی نتایج رؤیت کنند. بارسلونا البته به خود آمد و به زیبایی به بازی برگشت و در نهایت به پیروزی رسید اما تاثیری در اصل ماجرا نداشت و این مادرید بود که جشن قهرمانی بزرگ خود را در میدان سیبلس تجربه کرد.

با نگاهی به تاریخ باشگاه رئال مادرید و قهرمانی‌های پرافتخارترین باشگاه جهان به وضوح مشاهده می‌شود که زیدان و مردانش دست به کار بزرگی زده‌اند برای باشگاهی که سی و دو بار قهرمان لالیگا شده و رقیب اصلی آن تنها 22 بار چنین مهمی را تجربه کرده، جشن شماره 33 چندان عجیب و غریب نیست اما در سالی که رئال مادرید از سوی فیفا محکوم به خرید و فروش بازیکن بود و جریمه‌های سنگین نقدی درست یا غلط علیه آن صادر می‌شد چنین قهرمانی بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد آن هم در شرایطی که مادرید در آستانه رویارویی با یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپاست.

پس از سال باشکوه 2012 مادرید دیگر رنگ جام لالیگا را ندیده بود اما با پیروزی برابر مالاگا در هفته سی و هشتم یک بار دیگر جام لالیگا به موزه برنابئو هدیه شد. 

در پایان این فصل از لالیگا رئال مادرید با 93 امتیاز در صدر جدول ایستاد و بارسلونا با 90 امتیاز به رتبه دوم راضی شد. اتلتیکو مادرید و سویا نیز با 78 و 72 امتیاز رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده و سهمیه اروپایی کسب کردند.

قهرمانی در لالیگا تنها چیزی بود که مادرید می‌توانست به وسیله آن تلخی شکست در ال کلاسیکو دربی را فراموش کند. 

رئال مادرید تجربه رکود در قهرمانی و ناامید ساختن هواداران خود برای مدت طولانی را دارد. آنها از سال 1994 به مدت 4 سال قهرمان نشدند و بعد از آن نیز بارها وقفه‌های چند ساله در قهرمانی را رقم زدند. امسال اولین سالی بود که رئال مادرید در همه بازی‌های فصل گل زده داشت و بدون گل زده میدانی را ترک نکرد. 58 گل خارج از خانه به ثمر رسید که این نیز در تاریخ باشگاه رئال مادرید سابقه نداشت. 

کریستیانو رونالدو بدون تردید یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار در روند قهرمانی رئال مادرید بود. او 369 گل اروپایی خود را بالاتر از 366 گل جیمی گریوز به ثبت رساند و در سطح اروپا جاودانه شد. گل‌های زده در این فصل برای رئال مادرید بین 19 بازیکن مختلف تقسیم شده و این خود ملاک مناسبی برای اثبات کار گروهی در رئال مادرید است. 

رئال مادرید در این فصل 27 گل با ضربه سر ثبت کرد که این بعد از رکورد سال 2003 بهترین نتیجه برای مادرید بود. مربیان زیادی در تاریخ باشگاه رئال مادرید قهرمانی‌های این باشگاه را رقم زدند. اولین قهرمانی در لالیگا به سال 1931 رقم خورد و بعد از آن 33 قهرمانی در لالیگا مدیون تلاش مربیانی چون آربلو، بن هاکر، توشاک، فابیو کاپلو، ویسنته دل‌بوسکه، هاینکس، لوپس کارو، شوستر، خوآنده راموس، مورینیو، پیگرینی، آنچلوتی، بنتس و صد البته زیدان است.

مادرید در قرن 20 به سال‌های 2000- 2002- 2006- 2007- 2011 و 2017 قهرمانی لالیگا را تجربه کرد و اکنون بیش از پیش به عنوان پرافتخارترین باشگاه اسپانیایی در سطح جهان خودنمایی می‌کند و خود را مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به تاریخ 13 خرداد معرفی می‌کند.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری