اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۷۱۲۷
قوهای سپید برنابئو برای فتح سی و سومین جام قهرمانی لالیگا فراز و نشیب‌های زیادی را با زیدان پشت سر گذاشتند و سرانجام به هدف نهایی خود دست یافتند.
۱۷:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
وانانیوز| تیم فوتبال رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی در جهان برای سی و سومین بار در لالیگا به قهرمانی رسید و اکنون در آستانه فینال بزرگ لیگ قهرمانان اروپا خود را برای رویارویی با نماینده تورین در شهر کاردیف آماده می‌کند.

زیدان به عنوان دومین سرمربی فرانسوی تاریخ لالیگا قهرمانی در این لیگ بزرگ را تجربه کرد و با 86 امتیاز در صدر موفق‌ترین مربیان تاریخ لالیگا ایستاد و پیش از او مارسل دومینگو با اتلتیکومادرید به این مهم دست پیدا کرده بود.

رئال مادرید در این فصل، فراز و نشیب زیادی نداشت و این ثبات شاید مهم‌ترین عامل قهرمانی مادرید در لالیگا محسوب می‌شود. این تیم در ابتدای راه کمی متزلزل نشان داد و زیدان برای در دست گرفته کنترل امور زمان لازم داشت، مادرید تا رتبه سوم هم پایین آمد اما دیگر هرگز به این تنزل مقام راضی نشد و تنها 5 بار آنهم بابت یک بازی عقب مانده، تن به رتبه دوم داد و به غیر از آن کلا در صدر جدول بود.

رئال مادرید در ابتدای لالیگای امسال، به ویروس تساوی‌ها دچار شده بود، شکستی در کار نبود اما همین تساوی‌ها هواداران رئال مادرید را نگران می‌کرد. تساوی یک بر یک برابر ویارئال در برنابئو اولین شوک از این دست به مادرید بود و هفته بعد از آن نیز تساوی 2 بر 2 در خانه لاس پالماس به شدت هواداران را دلخور و نگران کرد.

پیروزی 3 بر صفر برابر اتلتیکومادرید آن هم در ویسنته کالدرون یک اتفاق خوب و دلچسب برای هواداران رئال مادرید محسوب می‌شد.

هفته شانزدهم هفته سیاه مادرید بود، جایی که اولین شکست در لالیگا به شاگردان زیدان تحمیل شد، آنها برابر والنسیا به شکست 2 بر یک تن دادند.

همین نتیجه 2 هفته بعد برابر سویا تکرار شد و حتی زمزمه هشدار مدیریت به زیدان نیز بر سر زبان‌ها افتاد. پیروزی‌های پر گل و سریالی اما دوباره زیدان و مردانش را نزد هواداران محبوب کرد و مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

این پیروزی‌های ارزشمند هرگز تلخی شکست خانگی مقابل بارسلونا را از بین نبرد و مادرید تنها به قهرمانی در لالیگا فکر می‌کرد تا بتواند تا حدود زیادی ناکامی در ال کلاسیکودربی را فراموش کند.

در بازی همزمان، مادرید گل می‌زد و بارسلونا گل می‌خورد، قهرمانی قعطی به نظر می‌رسید و رئال مادرید به پیروزی 2 بر صفر در خانه مالاگا دست پیدا کرد. بارسلونا نیز که 2 بر صفر از ایبار عقب افتاده بود با 2 پنالتی عجیب و غریب از سوی داور، به بازی برگشت و البته به پیروزی رسید. در نهایت این رئال مادرید بود که قهرمانی شماره 33 خود را ثبت کرد و البته در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا با روحیه‌ای خوب برای رویارویی با یوونتوس آماده شد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری