اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۸۷۴
سرپرست تیم نوجوانان ایران برنامه جامع استعدادیابی تیم‌های پایه را در همایش فوتبال پایه پانداکاپ چین تشریح کرد.
۱۲:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،حسین مرادی شب گذشته با حضور در سمینار فوتبال پایه پانداکاپ که در سالن کنفرانس هتل سینچوان برگزار شد، در مورد برنامه تیم‌های پایه در بحث استعدادیابی توضیحاتی ارائه کرد.
وی در این مراسم فرآیند انتخاب بازیکنان تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف پایه را بازگو کرد.

مدیر تیم نوجوانان ایران در این همایش گفت: به عنوان نماینده فریدون معینی و فدراسیون فوتبال در مراسم شرکت کرده‌ام. واقعیت این است که برای دعوت از بازیکنان در رده‌های مختلف پایه طرح بزرگ استعدادیابی در 9 منطقه ایران انجام می‌شود که در این میان 100 استعدادیاب در نقطه به نقطه کشور، آینده سازان فوتبال را شناسایی و به کمیته جوانان معرفی می‌کنند. در ادامه این بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم‌های ملی پایه قرار می‌گیرند تا روند مربوطه براساس شایستگی‌هایشان در حوزه تیم‌های ملی طی شود.


وی افزود: همین بازیکنانی که در حال حاضر همراه با تیم نوجوانان ایران به پانداکاپ آمده‌اند پروسه استعدادیابی را طی کرده‌اند و این نشان می‌دهد بازیکنان مستعد زیادی در فوتبال ایران حضور دارند که پس از شناسایی می‌توانند در سطح ملی خوش بدرخشند. در این میان باید از هیات‌های فوتبال که در این راه نقش اساسی ایفا کرد‌ه‌اند هم تشکر کنم که در واقع چشم بینای مربیان ملی محسوب می‌شوند.

حدود 300 نفر در این همایش حضور داشتند که به جز سه نماینده تیم‌های حاضر در پانداکاپ،نمایندگان 4 کشور دیگر هم در آن شرکت کردند.

سخنرانی مرادی در بحث استعدادیابی 9 منطقه ای فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان با استقبال حاضران روبرو شد و نمایندگان فدراسیون فوتبال چین در صحبت با مدیر تیم نوجوانان ایران خواهان گفت و گوی بیشتر در تشریح برنامه‌های فدراسیون فوتبال در بحث استعدادیابی برای تبادل تجارب طرفین شدند.

 استعدادیابی 9 منطقه‌ای در زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال از سوی کمیته جوانان طراحی شد و تا به امروز این روش ادامه دارد.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین