اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۵۲۹
شماره هشت پرسپولیس در حال تدارک برای بازگشت به ترکیب سرخپوشان است و در این راه مدارک و اسناد خود را تکمیل کرده است.
۱۶:۴۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| ماجرای بازگشت احمد نوراللهی و امید عالیشاه به پرسپولیس کلید خورده و هیچ بعید نیست این دو بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی به تیم سابقشان برگردند و دوباره پیراهن‌های شماره دو و هشت را بر تن کنند. برانکو نیز از بازگشت نوراللهی و امید عالیشاه به پرسپولیس استقبال کرده، درست برخلاف مدیران باشگاه که این دو بازیکن را با لفظ خیانتکار مورد خطاب قرار داده بودند.

بحث نوراللهی اما با عالیشاه تفاوت دارد. تفاوتی که باعث شده تا نوراللهی در یکقدمی بازگشت قرار بگیرد و سودای حضور دوباره در پرسپولیس را در سر بپروراند. او دنبال راهی است تا کسری بگیرد و بتواند زودتر از موعد مقرر کارت پایان خدمت خود را دریافت کند. نوراللهی برای رسیدن به این هدف تمهیداتی اندیشیده و قرار است از راهکارهایی قانونی استفاده کند.

هافبک میانی سابق پرسپولیس با تکیه بر حضور پدرش در جبهه این شانس را دارد تا با استناد به این قانون، چند ماهی از سربازی‌اش را کسر کند. به نظر می‌رسد نوراللهی شامل این قانون می‌شود و به همین دلیل او مدارک خود و پدرش را به نظام وظیفه ارائه داده تا از این قانون برای بازگشت به پرسپولیس کمک بگیرد.

نکته جالب درباره نوراللهی، حضور مادر او در جبهه بوده است. او در مدارک ارسالی خود، حضور مادر در جبهه را نیز پیوست کرده و دنبال این است تا از این راه باز هم از مدت سربازی خود کم کند. او قول و قرارهایی هم گرفته و سیری را هم طی کرده تا شاید بتواند چند ماه از خدمت سربازی‌اش را با ارائه این مدارک کسر کند.

از طرفی احمد نوراللهی کارت فعال بسیج در اختیار دارد و به ازای هر سال، مدتی از خدمت سربازی‌اش کسر می‌شود. او مدت‌ها سابقه حضور در بسیج را دارد و حالا می‌خواهد از این بند قانونی نیز استفاده کند و خدمت سربازی‌اش را زودتر به پایان برساند. موضوعی که می‌تواند به نوراللهی در مسیر بازگشت به پرسپولیس کمک کند.

احمد نوراللهی پنج ماه از خدمت سربازی خود را در تراکتورسازی پشت سر گذاشته و 16 ماه از آن باقی مانده. او از راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا این خلا 16 ماهه را پر کند و با دست پر و همراه داشتن کارت پایان خدمت به پرسپولیس برگردد و دوباره برای این تیم بازی کند. این هافبک میانی در این مسیر پر پیچ و خم، اسناد مختلفی در اختیار دارد که می‌توانند او را به پایان خدمت سربازی نزدیک کنند.

اگر مدارک نوراللهی مورد تایید قرار بگیرد، او می‌تواند با خیالی آسوده و بر اساس قراردادی که با پرسپولیس دارد دوباره پیراهن این تیم را بپوشد. در غیر این صورت نوراللهی راهی جز دوری از فوتبال پیش رو نخواهد داشت. دوری یک ساله، آن هم در اوج آمادگی.

بندی در اساسنامه سازمان لیگ وجود دارد با این مضمون که اگر بازیکنی به‌عنوان سرباز راهی تیمی نظامی شود، دیگر نمی‌تواند تیم خود را تغییر بدهد. این ماجرا درباره نوراللهی و عالیشاه نیز صدق می‌کند. یعنی این دو بازیکن با توجه به محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات این اجازه را ندارند که به ملوان یا فجرسپاسی بروند و برای این تیم‌ها در لیگ یک بازی کنند.

همین بند باعث شده تا عالیشاه و نوراللهی در صورت دریافت نکردن کارت پایان خدمت، یک فصل را دور از فوتبال سپری کنند. اتفاقی که نوراللهی را بر آن داشته تا مدارک خود را جمع‌آوری کند و برای کسری خدمت دست به کار شود.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احمد نوراللهی قادر است به پرسپولیس برگردد و دوباره یکی از هافبک‌های این تیم باشد. پرسپولیس هم نیاز مبرمی به او دارد. بخصوص در مواقعی که کمال کامیابی نیا آسیب دیده یا محروم است. آن وقت برانکو دغدغه‌ای از این بابت نخواهد داشت و با خیالی آسوده جانشین او را انتخاب خواهد کرد.

بازگشت نوراللهی به پرسپولیس خبر خوشی برای هواداران این تیم است. آنهایی که با غیبت کامیابی نیا نگران می‌شوند و مدام از برانکو انتقاد می‌کنند که چرا جانشین مناسبی برای او جذب نشده است.

نوراللهی در صورت بازگشت حتی می‌تواند یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس باشد. بازیکنی که توسط علی دایی کشف شد، از فولاد یزد به پرسپولیس آمد و توانست به پیراهن شماره هشت این تیم برسد.

نوراللهی البته میان هواداران پرسپولیس هم محبوب است. روز خداحافظی او از پرسپولیس را به یاد بیاورید. وقتی اشک می‌ریخت و از زمین خارج می‌شد. هزاران هوادار پرسپولیس برای او ایستادند و کف زدند تا از زمین خارج شود. حالا همان‌ها انتظار بازگشت نوراللهی را می‌کشند. بازگشتی که می‌تواند هم به سود پرسپولیس باشد و هم نوراللهی را از شرایطی که در آن گرفتار شده نجات بدهد. فقط می‌ماند مدارک نوراللهی که به تایید نظام وظیفه برسد. هافبک سابق پرسپولیس که امیدوار است، هواداران هم امیدوار باشند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین