اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۲۷۱
بعد از افشا شدن حاشیه های موجود در سفر تیم ملی فوتبالدستی به آلمان و بیان برخی واقعیت‌ها، موج برکناری ها در این رشته ورزشی آغاز شده است.
۱۱:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| 27 فروردین ماه سال جاری بود که خبری مبنی بر قهرمانی تیم فوتبالدستی ایران در جام جهانی آلمان با غلبه بر ایتالیا در فینال منتشر شد و خیلی زود در تمام رسانه‌ها بازنشر پیدا کرد، اما این تمام ماجرا نبود؛ موضوع زمانی جالب می‌شود که با اندکی جستجو در سایت جهانی این رشته متوجه می‌شویم که ایران نه تنها قهرمان جام جهانی نشده است بلکه در سید 2 مسابقات حضور داشته است و موفق به حضور در سید یک شده است؛ چیزی شبیه به صعود از لیگ دسته اول به لیگ برتر فوتبال!!!!!!

بازتاب این موفقیت جعلی به حدی بود که بسیاری از رسانه‌های نوشتاری و حتی صدا و سیما هم به آن پرداختند؛خبر غیر واقعی که با فریب آمیخته و به خورد مردم و مسئولان داده شد تا خود را بزرگ کنند.

این در حالی است که حتی نام ایران در بین تیم‌های حاضر در سید یک هم دیده نمی‌شود که در تصویر زیر گویاست:

بعد از بازگشت اعضای تیم از آلمان تصاویری در اختیار قرار گرفت که در همان زمان با اتشار گزارشی «آوارگی و سرگردانی ملی‌پوشان ایران در هامبورگ آلمان/ وقتی همه خواب بودند!» به شرح ماوقع پرداخت؛ حتی همان زمان مستنداتی به ما ارسال شد که در جریان جعل قهرمانی توسط مسئولان انجمن نیز قرار داشتیم، اما با توجه به اصرار آنها برای بازگو کردن حقیقت توسط خودشان، این فرصت به آنها داده شد تا خودشان واقعیت را به صورت صادقانه با مردم مطرح کنند تا بیش از این آبرویشان نرود، اما دریغ از حتی یک گام مثبت.

موضوعی که این اعزام را بیش از پیش اسفناک می‌کرد؛ دریافت هزینه سفر از اعضای تیم اعزامی که چیزی قریب به 26 نفر بودند، بود؛ نفراتی که با وضعیتی بسیار بد و در حالی‌که جایی برای اسکان و استراحت نداشتند با همکاری یکی از ایرانیان مقیم آلمان در مرکز اسلامی هامبورگ اسکان داده می‌شوند.

این در حالی بود که از هر کدام از نفرات اعزامی تیم 6 میلیون تومان برای این سفر اخذ شده بود که به گفته این افراد 4 میلیون تومان هزینه هر نفر برای سفر شد و قرار بود باقیمانده پول به آنها بازگردانده شود، اما با وجود گذشت چیزی قریب به یک ماه خبری نشد و همین موضوع باعث تجمع اعتراضی تعدادی از این نفرات مقابل فدراسیون انجمن‌های ورزشی شد که وقتی با برخورد نامناسب و عدم پاسخگویی مسئولان مواجه می‌شوند تصمیم به مراجعه به حراست وزارت ورزش و بُردن گلایه به وزیر ورزش و ثبت شکایت خود می‌کنند که به ادعای برخی از این نفرات با تهدید برای بازپس‌گیری شکایت و حذف از تیم ملی مواجه می‌شوند.

بعد از این اتفاقات، غریب‌لو، مسئول انجمن و نفر اصلی که باید پاسخگوی این افتضاح باشد نه تنها غمی به خود راه نداد بلکه دست به تغییرات گسترده‌ای زد و با برکناری روسای کمیته‌های استانی که ورزشکاران آنها در این اعتراض نقش و سهم داشتند و احساس می‌کرد این اطلاعات از جانب آنها به رسانه‌ها درز پیدا کرده است، فرار رو به جلو کرد.

غریب‌لو با برکناری روسای کمیته‌های استانی دست به کار شد و محمدحسین داوری‌نیا از استان خراسان، محمود حسینی از استان مازندران و منصور زیدی از استان اصفهان را عزل کرد تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

البته همچنان مدارک و مستندات بیشتری از تخلفات صورت گرفته در اعزام این تیم به آلمان در اختیار قرار دارد که به خاطر حفظ آبروی افراد و منافع ملی از انتشار آن جلوگیری می‌شود و در صورت نیاز در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار خواهد گرفت و در گزارش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

به هر حال باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان وزارت ورزش برای ساماندهی برخی از انجمن‌های ورزشی که حضور افراد غیرورزشی و غیرمتخصص در رأس آنها باعث ایجاد چنین اتفاقات تلخی برای ورزشکاران کشورمان می‌شود چه خواهد بود.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین