اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۶۱۸۹
کارشناس فوتبال ایران، گفت: پرسپولیس در صورت صعود از این مرحله شانس قهرمانی در آسیا و استقلال شانس قرار گرفتن بین چهار تیم نهایی را دارد.
۱۹:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز|
هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد سفری که به اروپا داشته است، گفت: سفری به زوریخ، مونیخ و بارسلون داشتم. جلسه زوریخ برای کار همسرم(زهره هراتیان) بود و در آنجا جلساتی داشت. سفر به مونیخ در راستای اهداف خودم بود. به مکان‌هایی از باشگاه بایرن مونیخ رفتم که هیچ ایرانی تا به حال ندیده است. تاسیسات که بایرن دارد بسیار حفاظت شده است و اجازه بازدید نمی‌دهند. تمام دسترسی‌ها با کارت است و همه افراد حاضر در باشگاه نمی‌توانند به همه مکان‌ها بروند. اگر قصد رفتن از تیم جوان به سمت بخش تیم‌ بزرگسالان را داشته باشید در بین راه نرده قرار دارد و همه افراد نمی‌توانند به آنجا بروند. 

وی افزود: ملاقات کوتاهی هم با اولی هوینس داشتیم. چیزهای زیادی دیدم که بسیار مهم بود. این بازدید برای ما که در ایران به دنبال پیشرفت هستیم خیلی مهم است. سه باشگاه در دنیا هستند که استانداردهای فوتبال دنیا را درست می‌کنند. بارسلونا، بایرن مونیخ و رئال مادرید این شرایط را دارند. کنفرانسی هم در مونیخ برگزار می‌شد. از ما قول گرفتند که مسائل را خیلی باز نکنیم و به این شرط اجازه بازدید دادند. تجهیزات موجود در بایرن برای تمرین، بخش پزشکی، نوع مدیریت مارکتینگ و ... فوق العاده بود در این بازدیدها نکات زیادی را فرا میگیرید.

افاضلی در مورد سفر به بارسلونا، خاطر نشان کرد: در بارسلونا کنگره بین المللی فیفا بود. در آنجا همسرم در مورد مباحث پزشکی سخنرانی داشت و من هم در مورد تعامل بین مربیان و نحوه مدیریتشان روی کادر پزشکی تیم‌ها سخنرانی کردم.  فکر می‌کنم جلسه خوبی بود چرا که استقبال خوبی صورت گرفت. چند نفر در آن کنگره سخنرانی کردند اما تنها مربی که سخنرانی کرد من بودم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد دیدار پرسپولیس و لخویا در لیگ قهرمانا آسیا، گفـت: بدون شک پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که با پتانسیل بالا شانس قهرمانی را دارد. این تیم می‌تواند به مراحل بالاتر صعود کند تا شرایط تیم‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تضمین شود اینکه هر سه نماینده ما صعود کنند اهمیت زیادی دارد چرا که شانس کسب سهمیه تیم‌های ایرانی را بالا می‌برند. پرسپولیس چند مصدوم دارد که با توجه به خالی بودن نیمکتش کار سخت می‌شود اگر پرسپولیس از این مرحله صعود کند حتی برای سال آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی شانس قهرمانی دارد.

وی در مورد دیدار استقلال و العین، تصریح کرد:‌ بازی بسیار سخت است اما استقلال بازیکنان فوق العاده خوب و آماده‌ای دارد. این تیم در فرم خوبی به سر می‌برد. استقلال شکل و آمادگی خوبی دارد. استقلال هم از تیم‌هایی است که اگر از این مرحله بگذرد شانس حضور در بین چهار تیم نهایی را دارد.

افاضلی در مورد حضور استقلال خوزستان در مرحله نیمه‌نهایی عنوان کرد: استقلال خوزستان با توجه به مشکلاتش تا به همین جا شاهکار کرده است. این اولین تجربه آسیایی استقلال خوزستان بود. آنها شرایط سختی داشتند. در نیم فصل و ابتدای فصل چند مهره کلیدی از دست دادند. کار این تیم تا به اینجا بزرگ بوده و آبرو داری کرده‌اند. باید از عملکرد استقلال خوزستان قدردانی کرد. کادرفنی و بازیکنان استقلال خوزستان غیرت به خرج دادند. استقلال خوزستان بیش از امکاناتش وظیفه خود را نسبت به فوتبال ایران انجام داده و باعث شده ایران نماینده بیشتری از سایر کشورها در مرحله حذفی داشته باشد.

وی در مورد انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تراکتورسازی و اینکه این انتخاب تقریبا نهایی شده است، گفت: تراکتورسازی تیم بزرگی است و شاید شرایط کار برای او سخت باشد. نکونام بازیکن بزرگی بوده و بیشترین بازی ملی را داشته است. نکونام سال‌ها در اروپا بازی کرده و این اولین کار مربیگری او است. امیدوارم نکونام از این میدان سخت که انتخاب کرده سربلند بیرون بیاید. او یک مربی جوان است و می‌تواند با توجه به تجربه بازی در اروپا روی روند فنی لیگ ایران تاثیرگذار باشد. نکونام خصلت‌های مربیگری را دارد. او به عنوان بازیکن برای بازی در فوتبال، بازی در اروپا و تجربه رهبری به عنوان کاپیتان سابقه زیادی دارد. امیدوارم محیط هم او را یاری کند تا بتواند استعدادش را شکوفا کند با او سال‌ها کار کردم و امیدوارم موفق شود.

انتهای پیام/
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین