اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۹۶۱
کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال در نقل و انتقالات نیاز به 2-3 بازیکن خوب و به خصوص با سبک بازی جباری،سروش رفیعی یا محسن مسلمان دارد.
۱۷:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| پیروز قربانی در گفت‌وگویی، در خصوص ارزیابی‌اش از روند تیم فوتبال استقلال بعد از بازی با العین امارات اظهار داشت: به اعتقاد من استقلال تا به اینجا کار بزرگی انجام داده و با تیمی که ابتدای فصل هیچ‌کس انظارش را نداشت، به این مرحله صعود کرده است. از طرفی باید قبول کرد هزینه یک بازیکن العین امارات به اندازه کل تیم استقلال است و آنها بدون دلیل بازیکنان سرشناس جذب نمی‌کنند.

وی افزود: تیم‌های عربی با طرح و برنامه بازیکن می‌خرند ولی فوتبال ایران هنوز اندرخم یک کوچه است، یا پول نمی دهند یا بازیکن هنوز از پنجسال پیش طلبکار است، به نظر من با این شرایط هر سه تیم ایرانی کار بزرگی کرده‌اند و من کار استقلال و پرسپولیس را مقابل العین و لخویا که تا بن دندان مسلح هستند سخت می‌دانم.

کاپیتان سابق تیم استقلال در ادامه تأکید کرد: اگر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان نتیجه می‌گیرند، یکی از مباحثش حمایت تماشاگران است. به نظرم موفق نشدن نمایندگان ما دیگر لوث شده است. بعد از سال 1990 دیگر نتوانستیم قهرمان شویم و فکر می کنم وقت آن رسیده که مدیران فوتبال ما به خودشان بیایند. از قدیم می‌گویند هر چقدر پول خرج کنید آش می‌خورید، ولی متأسفانه در اینجا تفکر درست نیست و به طور مثال در اروپا از سرمایه‌گذاری در فوتبال پول برداشت می‌شود ولی در ایران موانع قانونی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

وی افزود: تفکر مدیریتی در ورزش کشور ما باید عوض شود و نباید بگوییم چون فلانی پول هزینه کرده و این پول برنگشته دیگر باید قید این کار را زد. من همیشه دعا می‌کنم تیم‌هایی به لیگ برتر بیایند که پول داشته باشند، حالا شما ببینید سال بعد چند تیم فوتبال ما مشکل مالی خواهند داشت، در حالی که در فوتبال دنیا اصلاً اینگونه نیست. دلمان خوش است که یک فوتبال داریم و اگر یک بازیکن به خاطر تکنیک فردی، یک حرکت نشان بدهد، همه خوشحال می‌شویم که عجب فوتبالی داریم، ولی در بحث فنی هیچ پیشرفتی نمی‌بینم و انگار مثل زمین‌های خاکی قدیم دور هم جمع هستیم و وقت‌مان را هدر می‌دهیم.

قربانی ادامه داد: افراد غیرفوتبالی در فوتبال ما حضور پیدا کرده‌اند که همین موضوع کار ما را سخت کرده است و باعث می‌شود پیشرفت نکنیم، خود فوتبالی‌ها می‌دانند کجای کار ما اشکال دارد، ولی ساختار غلط اجازه نمی‌دهد که کارمان درست پیش برود.

وی در خصوص شایعه پیشنهاد منصوریان به وی برای حضور در کادر فنی استقلال گفت: هیچ پیشنهادی به من نشده و من با هیچ کس در این زمینه صحبتی انجام نداده‌ام، من با منصوریان دوست هستم و مثل برادر بزرگتر به او احترام می‌گذارم ولی کار با رفاقت فرق می‌کند و هم من این موضوع را می‌دانم و هم منصوریان، الان هم که با شما صحبت می‌کنم، هیچ کس در مورد حضور در کادر فنی استقلال با من صحبتی انجام نداده است.

قربانی در خصوص اینکه استقلال چقدر در فصل نقل و انتقالات نیاز به تغییرات دارد،گفت: مطمئن باشید تیم نیاز به تغییر دارد و استقلال باید دو سه بازیکن تاپ جذب کند، ساختار تیم در حال حاضر خوب است و هر بازیکنی درون این تیم برود، به کار استقلال می‌آید، من کاری به زیبا بازی کردن تیم ندارم، اما مثلاً بازیکنی مثل فرشید باقری وقتی به بدنه تیم اضافه می‌شود، می‌تواند مفید باشد، یا از سوی دیگر در فاز حمله استقلال باید بازیکنی با سبک و سیاق مجتبی جباری، سروش رفیعی، محسن مسلمان و یا حتی همان بختیار رحمانی که در استقلال جواب نداد را جذب کند، البته فکر می‌کنم کادر فنی به این نتیجه رسیده بود که در نیم فصل سراغ جباروف رفت ولی نتوانست از او استفاده کند.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین