اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۷۰۲
حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا استقلال به نسبت همه باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر، چراغ خاموش وارد بازار تابستانی فوتبال ایران شود.
۱۴:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| علیرضا منصوریان كه خوب می‌داند فصل بعد طرفداران از او و تیمش انتظار كسب جام و قهرمانی دارند، با وجود در اختیار داشتن جوانان مستعد هنوز به فكر تقویت چند پست استقلال است اما با توجه به دو بازی حساس با العین در لیگ قهرمانان، او با سیاست خاصی وارد بازار شده و در نشستی كه با سران باشگاه داشته، روی حداقل پنج خرید در سه تا چهار پست تأكید كرده است. پست‌هایی كه این مربی برای هر كدام از آنها سه گزینه اولویت‌بندی كرد تا باشگاه بر حسب توانمندی نیاز او را برطرف كند.

مدافع راست

اولویت اول: دانیال ماهینی مدافع راست و جوان استقلال خوزستان اصلی‌ترین گزینه منصوریان است. هم جوان و جاه‌طلب نشان داده، هم به تفكرات تاكتیكی كادر فنی استقلال می‌خورد. مشكل بزرگ در راه جذب دانیال یك ‌سال باقی‌‌مانده از قراردادش با خوزستانی‌هاست.

اولویت دوم: رامین رضاییان بعد از تمام حواشی كه بر سر جدایی از پرسپولیس داشت، در هفته‌های گذشته بارها به اردوی استقلال نزدیك شد تا یكی از شایعات داغ بازار تابستانی ایران رقم بخورد. مدافع ملی‌پوش با وجود اینكه خود بارها حضورش در استقلال را تكذیب كرد، پشت پرده در پیام‌هایی اعلام كرده بدش نمی‌آید آبی‌پوش شود به همین خاطر منصوریان او را اولویت دوم قرار داده است.

اولویت سوم: وریا غفوری مدافع حال حاضر استقلال اولویت سوم منصوریان قملداد می‌شود تا اگر باشگاه نتوانست بازیكن جدیدی جذب كند، خود وریا را نگه دارد. مشكل اصلی غفوری در راه ماندن به مشكلاتی برمی‌گردد كه با كادر مدیریتی باشگاه پیدا كرد.

مدافع چپ

اولویت اول: شایان مصلح، مدافع جوان سپیدرود رشت بعد از فصل خوبی كه همراه این تیم در دسته اول گذراند و راهی لیگ برتر شد، بعد از اینكه تا نزدیكی‌های اردوی پرسپولیس پیش رفت، حالا سخت مورد توجه منصوریان قرار گرفته است.

اولویت دوم: مهرداد قنبری از ذوب‌آهن همچنان در فهرست منصوریان قرار دارد. بازیكنی كه در زمستان هم می‌توانست یكی از خرید‌های استقلال لقب بگیرد اما به خاطر محرومیت فیفا، بالاجبار در اصفهان ماند و حالا اولویت دوم منصوریان در پست دفاع چپ محسوب می‌شود.

اولویت سوم: مسعود ابراهیم‌زاده از گسترش فولاد آخرین گزینه سرمربی استقلال خواهد بود. بازیكنی كه در اردوی‌های قبلی تیم ملی از سوی كی‌روش دعوت شد اما به خاطر بدشانسی و مصدومیت این فرصت‌ها را از دست داد حالا یكی از بازیكنانی است كه می‌تواند استقلالی‌ شود.

هافبك

اولویت اول: جلال‌الدین ماشاریپوف 23 ساله از ازبكستان بعد از دو نمایش درخشان در لیگ قهرمانان مقابل استقلال، در صدر فهرست خریدهای منصوریان قرار گرفت. بازیكنی كه به خاطر شرایط سنی سهمیه بزرگسالان هم محسوب نمی‌شود.

اولویت دوم: سرور جپاروف بعد از ناكامی در پوشیدن پیراهن استقلال در زمستان به سپاهان پیوست و یكی از ستاره‌های این تیم شد. بعد از این عملكرد، منصوریان باز هم پای خود را در یك كفش كرد و از باشگاه خواست تا جپاروف را به استقلال بازگردانند حتی در كنار ماشاریپوف.

اولویت سوم: داریوش شجاعیان، هافبك گسترش فولاد برای دومین فصل متوالی در فهرست خرید‌های استقلال قرار دارد. منصوریان هم بدش نمی‌آید اگر خرید ازبك‌ها به مشكل خورد، از این بازیكن شیرازی به عنوان گزینه سوم در تابستان نام ببرد.

مهاجم

اولویت اول: مرتضی تبریزی همان مهاجمی كه خود منصوریان در پاس همدان به فوتبال ایران معرفی كرد، با توجه به اتمام قراردادش با ذوب‌آهن، اولویت اول این مربی برای تقویت خط حمله استقلال است از همین رو مذاكرات با این مهاجم همدانی آغاز شده است.

اولویت دوم: سجاد شهباززاده، مهاجم شماره 10 دو فصل قبل استقلال از روزی كه تجربه تلخی در لژیونر شدن داشت، نامش در فهرست خرید‌های احتمالی منصوریان قرار داشت و این بار هم با وجود درخشش در فینال حذفی، اولویت دوم در بازار مد نظر قرار گرفت.

اولویت سوم: حسن بیت‌سعید از استقلال خوزستان دیگر مهاجمی است كه منصوریان در صورت ناكامی در جذب تبریزی و شهباززاده، مد نظر قرار داده و حتی گفته می‌شود با شرط اولیه او برای پوشیدن پیراهن شماره 7 توسط این بازیكن خوزستانی موافقت كرده است.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین