اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۴۲۸
خرید جدید پرسپولیس گفت: به سروش گفته‌ام قید تیم‌های عربی را بزن، چون پرسپولیس از همه آنها بزرگتر است. خود سروش هم چنین نظری دارد.
۱۳:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| به خواسته‌اش رسید و سرانجام پیراهن پرسپولیس را پوشید. آن هم پس از حدود 4 سال کش و قوس و هر بار آمدن تا پای امضای قرارداد. شجاع خلیل زاده نخستین شکار پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بود. مدافع 27 ساله‌ای که چند فصل درخشید، به تیم ملی رسید و حالا هم طعم حضور در تیم قهرمان لیگ را می‌چشد. تیمی با دو مدافع مستحکم به نام‌های محمد انصاری و جلال حسینی. شجاع اما رقابت را دوست دارد. از نظر او هر مدافعی که بهتر تمرین کند در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. خلیل‌زاده در نخستین مصاحبه تلفنی پس از امضای قرارداد از رازهای این انتقال می‌گوید و البته اهدافی که در سر دارد.


از چند ماه قبل یا بهتر بگوییم از چند سال قبل صحبت از حضور تو در پرسپولیس وجود دارد. چه شد این فصل تصمیم گرفتی پیراهن پرسپولیس را بپوشی؟ اصلا از چه زمانی این تصمیم را گرفتی؟
من تصمیمم را گرفته بودم اما باید برای سپاهان با تمرکز کامل بازی می‌کردم و بعد از پایان فصل با پرسپولیس قرارداد رسمی می‌بستم. انتخاب اول و آخرم پرسپولیس بود. به همین دلیل بدون لحظه‌ای درنگ و بلافاصله پس از پایان فصل با مدیران این باشگاه پای میز مذاکره نشستم و قراردادم را امضا کردم. همین سرعت در امضای قرارداد نشان می‌دهد پرسپولیس انتخاب اول و آخر من بوده است. ضمن اینکه با پرسپولیس بحث مالی نکردم، پول کمتری نسبت به تیم‌های دیگر گرفتم و در کمتر از 5 دقیقه قراردادم را امضا کردم.


حضور تو در پرسپولیس طلسم شده بود. یادم می‌آید زمان مربیگری ژوزه و مدیریت رویانیان هم به پرسپولیس نزدیک شدی اما در نهایت پیراهن سپاهان را پوشیدی.
همانطور که گفتید نمی‌دانم چرا طلسم شده بود و هر بار با پرسپولیس مذاکره می‌کردم اما در نهایت انتقال من به این تیم نهایی نمی‌شد. حدود 4 سال شرایط اینطور بود. هر بار یک مشکلی به‌وجود می‌آمد. این بار اما سعی کردم انتخابم را با سرعت انجام بدهم و قرارداد با پرسپولیس را زود امضا کنم. البته چون بازیکن آزاد بودم، مشکلی از این بابت برایم به‌وجود نیامد.


خیلی از بازیکنان پس از حضور در پرسپولیس و استقلال مدعی‌اند از بچگی طرفدار این دو تیم بوده‌اند. این ماجرا در مورد تو هم صدق می‌کند؟
برای رسیدن به پاسخ این سوال می‌توانید به آرشیو مراجعه کنید. من 4، 5 سال قبل، وقتی قرار بود پیراهن پرسپولیس را بپوشم مصاحبه کردم و گفتم از بچگی این تیم را دوست داشتم. واقعا همینطور بود. مصاحبه هایم هم هست. از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که خلاف این موضوع را اثبات کند.


پرسپولیس را در حالی انتخاب کردی که این تیم بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. محمد انصاری و جلال حسینی در مرکز خط دفاع قرار دارند. در این بین جایی هم برای تو می‌ماند؟
رقابت را دوست دارم و برای بازی در ترکیب اصلی تمام انرژی‌ام را می‌گذارم. اتفاقا رقابت باعث پیشرفت می‌شود. هر بازیکنی در تمرین بهتر کار کرد در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. البته به نظر سرمربی هم بستگی دارد. من که خیلی امیدوارم در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی کنم.


با برانکو صحبت کرده ای؟
هنوز برانکو را ندیده‌ام اما این را می‌دانم که او تاکید کرد پرسپولیس مرا جذب کند. دلم برای او تنگ شده و امیدوارم زودتر برانکو را ببینم.


زمانی در مس کرمان، میروسلاو بلاژویچ به تو لقب پرنده آسمانی را داد. او همیشه می‌گفت شجاع می‌تواند در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کند. بعدها زلاتکو کرانچار هم تو را پسندید و در سپاهان به بازیکن کلیدی‌اش بدل شدی. حالا هم برانکو به سبک بازی ات اعتقاد دارد. سوال من است که چرا مربیان کروات تا این حد به بازی تو علاقه دارند؟
این نظر لطف مربیان کروات است. این رابطه ما دوطرفه است. من هم کار با مربیان خارجی بخصوص کروات‌ها را دوست دارم. پاسخ سوال شما را خودم هم نمی‌دانم اما همیشه سعی کرده‌ام پاسخ اعتماد مربیان را بدهم و بهترین بازی هایم را انجام بدهم. شاید همین مساله دلیل محبوبیت من میان مربیان کروات است.


مهم‌ترین هدفت از حضور در پرسپولیس چیست؟ تیم ملی، اروپا یا هر دو؟
هدف اصلی‌ام بازگشت به تیم ملی است. من چند سال یکی از بازیکنان ثابت فهرست کی‌روش بودم. حتی آن زمان امیدوار بودم در تیم ملی بازی کنم. الان مدتی است که در دعوت من به تیم ملی وقفه افتاده. می‌خواهم باز هم اعتماد کی روش را جلب کنم و بتوانم جایی برای خودم در فهرست او داشته باشم. هدف بعدی هم حضور در لیگ‌های اروپایی است. اگر در پرسپولیس دیده شوم می‌توانم به اروپا هم بروم.


تو با سروش رفیعی رابطه نزدیکی داری. فکر می‌کنم رابطه شما از تیم جوانان آغاز شده است. تو که اینقدر با سروش رفیعی صمیمی هستی آیا او در پرسپولیس می‌ماند؟
من از خدایم است سروش در پرسپولیس بماند. او صمیمی ترین دوست فوتبالی‌ام است. من و سروش از تیم جوانان هم اتاق بودیم و در تراکتورسازی هم کنار هم بازی کردیم. آن زمان من هوای سروش را داشتم اما حالا او باید هوای مرا داشته باشد (خنده ) او برادر کوچکتر من است اما مغزش بزرگتر است و همیشه بهترین تصمیم را می‌گیرد.


به او اصرار می‌کنی که قراردادش را تمدید کند و در پرسپولیس بماند؟
چرا که نه. بارها با او صحبت کرده‌ام که بماند اما مهم پیشرفت او است. اگر سروش به اروپا برود من هم خوشحال می‌شوم چون می‌تواند بیشتر پیشرفت کند اما تیم‌های عربی نه. به سروش گفته‌ام قید تیم‌های عربی را بزن، چون پرسپولیس از همه آنها بزرگتر است. خود سروش هم چنین نظری دارد.


پس با این صحبت‌ها احتمال تمدید قرارداد رفیعی با پرسپولیس وجود دارد.
او اگر به اروپا نرود به احتمال فراوان در پرسپولیس می‌ماند. من هم تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم سروش را نگه دارم و نگذارم از پرسپولیس برود.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین