اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۴۱۴
لیگ شانزدهم با قهرمانی پرسپولیس و یاران برانكو به اتمام رسید. حالا یكی از سؤالات هواداران پرشمار پرسپولیس لیست مازاد و خرید فصل آینده است.
۱۱:۴۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| از آنجایی كه هر تیم لیگ برتری می‌تواند فقط 18 بازیكن بزرگسال جذب كند، بنابراین برانكو باید با دقت زیادی لیست خرید خود را تحویل باشگاه بدهد.

گزارش زیر در همین راستا تقدیم حضورتان می‌شود.

دروازه‌بان؛ بیرانوند، رادوشوویچ و دروازه‌بان تیم امید!

از درون دروازه آغاز می‌كنیم. علیرضا بیرانوند با وجود پیشنهاد فنرباغچه به دلیل عدم توافق طاهری و نماینده باشگاه تركیه‌ای باید تا سال 1400 و پایان قراردادش در پرسپولیس بماند. برانكو هم اعتقاد خاصی به او داشته و گفته گلر تیم ملی ایران می‌تواند در هر 5 لیگ برتر دنیا بازی كند. بوژیدار رادوشوویچ هموطن برانكو نیز یك سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و او هم خواهد ماند. البته شنیده‌ می‌شود مرد كروات از ابوالفضل درویش‌وند دروازه‌بان سوم پرسپولیس چندان رضایت ندارد و شاید به جای او یك جوان مستعد تیم امید را به جمع بزرگسالان بیاورد. به عبارت بهتر در این پست برانكو نیازی به تقویت یا خرید جدید ندارد!

خط دفاع؛ سیدجلال، شجاعی، انصاری، ماهینی،... و شاید سعید آقایی و خالد شفیعی!

برانكو پیش از لیگ پانزدهم به دنبال خرید شجاع خلیل‌زاده بود و بالاخره امسال توانست برای لیگ هفدهم مدافع مورد علاقه‌اش را بخرد. مرد كروات نیم‌نگاهی هم به خرید سعید آقایی دارد كه گفته می‌شود با یكسری مشكلات مواجه شده است. او چكی به مبلغ یك میلیارد و 500 میلیون تومان در اختیار باشگاه گسترش فولاد تبریز گذاشته كه باید اول آن را پاس كند و بعد آزاد شود!

حسین ماهینی، محمد انصاری و صادق محرمی دیگر مدافعان پرسپولیس محسوب می‌شوند كه محرمی جوان زیر 23 سال است!

جالب آن كه سعید آقایی هم سهمیه زیر 23 سال به حساب می‌آید.

شنیده می‌شود برانكو بدش نمی‌آید ایگور پراهیچ مدافع نفت تهران و هموطن خود را هم به پرسپولیس بیاورد ولی به نظر می‌رسد باشگاه مخالف باشد! ظاهراً خالد شفیعی جانشین پراهیچ در لیست برانكو خواهد شد.

خط میانی؛ مسلمان، فرشاد، كمال... نوراللهی و ربیع‌خواه!

قرار بود فرشید باقری هافبك دفاعی استقلال به پرسپولیس ملحق شود اما این بازیكن یك فصل دیگر با آبی‌ها قرارداد دارد. با گلی هم كه او به سپاهان زد و نایب‌قهرمانی استقلال را تثبیت كرد، ماندنش در تیم منصوریان قطعی شد.

برانكو كه خوب می‌داند كمال كامیابی‌نیا قراردادش را با پرسپولیس بالاخره تمدید می‌كند به دنبال یك ذخیره مطمئن می‌گردد.

مرد كروات وقتی از فرشید باقری ناامید شد، دوباره سراغ احمد نوراللهی را گرفت. گویا این بازیكن آزادشهری در تماس تلفنی با برانكو مدعی شده قبل از شروع لیگ هفدهم خدمت سربازی‌اش به اتمام خواهد رسید.

البته پرسپولیس شهاب كرمی را هم دارد. جوانی كه در فولاد خوزستان و نیمه دوم بازی با سیاه‌جامگان مشهد عملكرد خوبی از خود به جای گذاشته اما سرنوشت او هم در گروی تصمیم برانكو است. سامان نریمان‌جهان هافبك تبریزی پرسپولیس هم كه هنوز نتوانسته رضایت خاطر مرد كروات را جلب كند، شنیدیم به شرطی در جمع سرخپوشان تهرانی می‌ماند كه تخفیف بدهد و از قراردادش كم كند!

اما احسان علوان‌زاده حكایت متفاوتی دارد. سخت‌ترین تصمیم برانكو خط زدن یا حفظ هافبكی تكنیكی است كه این اواخر خوب كار كرده است. با توجه به اینكه احسان علوان‌زاده فصل بعد سهمیه بالای 23 سال محسوب می‌شود، بنابراین نگه داشتن او به دلیل پر كردن سهمیه بزرگسال پرسپولیس كار دشواری است.

پرسپولیس در این لیست محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده را نیز دارد و برانكو هم مطمئن است كمال كامیابی‌نیا و سروش رفیعی هم تمدید خواهند كرد. ضمن آن كه مرد كروات قصد دارد از محسن ربیع‌خواه در پست اصلی‌اش به عنوان هافبك دفاعی استفاده كند. البته وحید امیری نیز قابلیت بازی در خط میانی و حمله را دارد.

خط حمله؛ طارمی، علیپور، منشا و... وحید امیری!

پرسپولیس در حالی در لیگ شانزدهم بهترین خط دفاع و حمله را به خودش اختصاص داد كه برای فصل آینده هم حسابی تقویت شده است. خرید گادوین منشا 15 گله آن هم در كنار مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر می‌تواند كابوس هر خط دفاعی در لیگ هفدهم باشد. علی علیپور هم ذخیره‌ای طلایی، جوان و مطمئن می‌‌تواند برای این دو باشد در حالی كه وحید امیری هم ثابت كرده توانایی بازی به عنوان مهاجم را داراست.

ماندنی‌های قطعی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع‌ خلیل‌زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، گادوین منشا، محسن ‌ربیع‌خواه و مهدی طارمی 12 بازیكنی به شمار می‌روند كه به طور حتم در لیست بزرگسالان پرسپولیس باقی خواهند ماند.

لیست انتظار

سامان نریمان‌جهان، شهاب كرمی و احسان علوان‌زاده 3 بازیكنی محسوب می‌شوند كه در لیست انتظار به سر می‌برند. این 3 فوتبالیست خوش‌اخلاق و بی‌حاشیه كه فرصت چندانی هم در پرسپولیس برای خودنمایی پیدا نكردند، چنانچه برانكو نتواند خرید مناسبی در نقل‌وانتقالات پیدا كند، در این تیم خواهند ماند و در غیر این صورت... مرد كروات برای خریدهای جدید باید لیست خود را خالی كند و امكان دارد این اقدام شامل حال یك یا دو بازیكن از این 3 نفر شود.

خریدهای احتمالی

همان‌طور كه پیش‌تر اشاره رفت، سعید آقایی، ایگور پراهیچ، خالد شفیعی و احمد نوراللهی بازیكنان مدنظر برانكو برای فصل آینده به شمار می‌روند. گفته می‌شود مرد كروات حداقل 3 نفر از این 4 بازیكن را می‌خواهد تا لیست خود را كامل‌تر كند. اگر به هر دلیلی این گزینه‌ها منتفی شود، آنگاه سرمربی پرسپولیس سراغ تنظیم لیست بعدی خواهد رفت.

هم سروش تمدید می‌كند و هم كمال!

با وجود آن كه سروش رفیعی و كمال‌ كامیابی‌نیا هنوز قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید نكرده‌اند اما خیال برانكو راحت‌تر از این حرف‌هاست!

مر كروات اطمینان خاطر دارد كه شماره 7 و شماره 11 در پرسپولیس ماندنی هستند و روی هر 2 هم در لیگ هفدهم حساب‌ ویژه‌ای باز كرده است.

***

نكته آخر: 12 بازیكن به علاوه كمال كامیابی‌نیا و سروش رفیعی لیست بزرگسالان پرسپولیس را به عدد 14 می‌رسانند. حالا اگر برانكو بخواهد شهاب كرمی، سامان نریمان‌جهان و احسان علوان‌زاده را حفظ كند، سهمیه بزرگسال به عدد 17 خواهد رسید. بنابراین فقط یك جای خالی باقی‌ خواهد ماند در صورتی كه مرد كروات بخواهد با نفرات دیگری لیست خود را پر كند، باید عذر یك یا هر سه این نفرات را بخواهد.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین