اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۵۳۵۰
میزبانی استقلال و پرسپولیس از حریفان آسیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی قطعی شد.
۱۶:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فوتبال استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان از ایران به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرده و این موضوع می‌تواند برای فصول آینده این رقابت‌ها از لحاظ تعیین و حفظ سهمیه‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیا بسیار تاثیرگذار باشد و چه بسا اگر این سه تیم موفق شوند به مراحل بالاتر راه پیدا کنند به طور حتم می‌توان با افزایش رنکینگ فنی فوتبال ایران (رنکینگ‌ MA) در کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی می‌توان به تثبیت این موضوع امیدوار بود.

با این حال تنها نکته مبهم در برگزاری رقابت‌های یک هشتم نهایی آنجاییست که قرار است تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و از دور رفت این رقابت‌ها در تهران از حریفان اماراتی و قطری میزبانی کنند و این در حالیست که قاعدتا طبق روال همه این سال‌های گذشته به جایی جز ورزشگاه آزادی برای میزبانی این دو باشگاه از حریفان عربی‌شان نمی‌توان فکر کرد.

بنابراین بزرگترین مشکل به این ترتیب ایجاد می‌شود که این مشکل از دو منظر قابل بررسی است: اول اینکه طبق قوانین بین‌اللملی نمی‌توان در فاصله 48 ساعت در یک ورزشگاه 2 دیدار رسمی را برگزار کرد و دوم اینکه تیم‌ها یک روز قبل از بازی رسمی خود باید در ورزشگاه محل برگزاری رقابت طبق قوانین به تمرین بپردازند و این یعنی حتی اگر قرار باشد هر دو بازی استقلال و پرسپولیس مقابل العین و لخویا در ورزشگاه آزادی برگزار شود، پرسپولیسی‌ها و حریف قطری نمی‌توانند در این ورزشگاه به تمرین پرداخته چرا که این موضوع همزمان خواهد شد با دیدار استقلال و العین.

اگر قرار باشد برنامه بازی استقلال و العین که در روز اول مرحله یک هشتم نهایی انجام می‌شود، به روال طبیعی خود پیش برود، مشکلی برای تمرینات این تیم و حریف اماراتی حتی برگزاری بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی وجود ندارد، هر چند که این فرضیه که پرسپولیس نیز بخواهد در ورزشگاهی غیر از آزادی از لخویا پذیرایی کند، نیز بسیار ضعیف و حتی ناممکن است.

این در حالی است که طبق اعلام مسئولان مجموعه ورزشی آزادی و حتی مسئولان شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی از لحاظ سخت‌افزاری ورزشگاه یک صد هزار نفری آزادی هیچگونه مشکلی برای میزبانی از دو دیدار استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نداشته و فقط در این بین مشکل اصلی برگزاری تمرین پرسپولیس و لخویاست. این بدان معناست که این ورزشگاه می‌تواند هر دو دیدار استقلال و العین و همچنین پرسپولیس مقابل لخویا را در فاصله زمانی 24 ساعت میزبانی کند بدون اینکه از لحاظ چمن، عوامل برگزاری، پاکسازی ورزشگاه، مباحث امنیتی و ... مشکل خاصی وجود داشته باشد.


بر همین اساس حتی سیدحسن طباطبایی مدیر مجموعه آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با صراحت تاکید می‌کند که مجموعه ورزشی آزادی هیچ مشکلی برای میزبانی از این دو تیم پرطرفدار پایتخت مقابل حریفان‌شان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ندارد و کمال همکاری را اتفاقا این مجموعه با این دو باشگاه خواهد داشت.

طباطبایی در همین زمینه می‌گوید که مجموعه ورزشی آزادی به عنوان یک سرمایه ملی مشکلی از لحاظ برگزاری مسابقه در فاصله زمانی 24 ساعته ندارد اما چگونگی اجرا و ساز و کار آن را باید فدراسیون فوتبال و تعیین و مشخص کرده و دستورالعمل‌های لازم برای اجرا در اختیار مجموعه قرار دهد. در این بین هر تصمیمی که گرفته شود قابل احترام است و مجموعه ورزشی آزادی همکاری لازم را با تصمیم فوق را خواهند داشت و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.


به گزارش فارس در همین زمینه حتی به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری لازم نیز در فدراسیون فوتبال انجام شده و حامد مومنی عضو، کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز به فارس می‌گوید: در این بین تنها مشکل ما برای بازی دوم فقط تمرین تیم‌های پرسپولیس و لخویاست که آن را هم در ورزشگاه آزادی نمی‌گذاریم و طی یکی دو روز آینده ورزشگاه محل تمرین دو تیم مشخص می‌شود تا این مشکل هم برطرف شود.

وی در پاسخ به این سؤال که پس تکلیف قوانین بین‌المللی مبنی بر اینکه نباید در 48 ساعت دو دیدار در یک ورزشگاه برگزار شود چیست، گفت: این موضوع برای زمانی است که یک دیدار رسمی با یک دیدار داخلی کشورها از لحاظ برنامه‌ریزی دچار تداخل شده و نهادهای بین‌المللی به فدراسیون یک کشور اجازه نمی‌دهند بازی‌های رسمی را با بازی‌های داخلی کشورهایشان دچار تداخل کنند، اما زمانی که هر دو بازی مربوط به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و چون هر دو تیم طبق قرعه در فاصله 2 روز میزبان شده‌اند و ورزشگاهشان نیز مشترک است، پس قاعدتاً از لحاظ قوانین بین‌المللی مشکلی برای برگزاری هر دو دیدار استقلال و پرسپولیس مقابل العین و لخویا طی دو روز پیاپی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد.

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اول خرداد ماه استقلال به مصاف العین امارات و دوم خرداد ماه پرسپولیس به مصاف لخویای قطر خواهد رفت که مطمئنا با این توضیحات هر دو بازی قطع به یقین در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری