اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۴۷۴
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نه تنها الان بلکه در آینده هم نباید بحث تغییرات در کادر فنی مطرح شود و برانکو و همکارانش باید سالیان سال در پرسپولیس بمانند.
۱۳:۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
وانانیوز| وانانیوز-سوشا مکانی، در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از بازی مقابل ذوب‌آهن، وضعیت بدنی خودش، شایعه تغییرات در کادر فنی پرسپولیس و موارد دیگر صحبت هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

* بعد از سه جلسه محرومیت از بازی با ذوب‌آهن می‌توانی برای پرسپولیس بازی کنی. این سه جلسه محرومیت را چطور پشت سر گذاشتی؟

خود شما شاهد بودید که دو ماه بدنسازی کردم و از روز اول تمرینات بدون یک جلسه غیبت تمرینات بدنسازی را از دست ندادم و از نظر آمادگی بدنی در حدی بودم که بتوانم برای پرسپولیس موثر باشم اما وقتی می‌بینی آماده‌ای اما نمی‌توانی به تیمت کمک کنی آن هم به خاطر اتفاقاتی که در رخ دادن آن نقشی نداشتی قطعا ناراحت خواهی شد. البته من نمی‌‌خواهم به گذشته برگردم و گذشته را فراموش کرده‌ام و این سه بازی هم گذشت. نمی‌گویم که پرسپولیس از نبود من ضربه خورده اما اگر بازی می‌کردم می‌توانستم به تیمم کمک کنم. با این همه امیدوارم از این هفته شرایطی رقم بخورد که بتوانیم از نظر نتیجه‌گیری هم موفق باشیم. در لیگ تیم‌هایی داریم که یک گل زده‌اند اما امتیازشان از ما بیشتر است اما پرسپولیس در سه بازی ۵ گل زده و این مسئله نشان می‌دهد که ما تیم قدرتمندی هستیم.

* برانکو در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر سوشا مکانی در سه بازی پرسپولیس حضور داشت از ۹ امتیاز ۷ امتیاز را می‌گرفتیم. فکر نمی‌کنی انتظارات زیاد باعث شود فشار مضاعفی به تو وارد شود؟

اینکه سرمربی و کادر فنی به یک بازیکن اعتقاد دارد این مسئله باعث قوت قلب است اما باید بگویم برانکو روی تک تک بازیکنان نظر مثبت دارد و در نقشه طول فصل بر روی همه بازیکنان حساب باز کرده‌اند. ما هم باید تلاش کنیم تا انتظارات کادر فنی را برآورده کنیم. من هم بازیکن باتجربه‌ای هستم و همه روی من حساب می‌کنند و وظیفه من این است که انتظارات را برآورده کنم و مطمئن باشید کادر فنی از اعتمادی که به من می‌کنند پشیمان نخواهند شد و جواب مثبتی به اعتماد آنها خواهم داد.

* ذوب‌آهن خط حمله هجومی و سرعتی دارد و این مسئله کار تو را سخت خواهد کرد در خصوص این بازی صحبت کن.

ذوب‌آهن همیشه تیم خطرناکی است و به نظر من الان شرایط پرسپولیس و ذوب‌‌آهن شبیه به هم است. سال گذشته ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول خوب نبود اما در نیم‌فصل دوم بهترین تیم شد و حتی به مقام قهرمانی جام حذفی هم رسید. اگر تیم‌هایی مثل پرسپولیس و ذوب‌آهن دو باخت می‌آورند این مسئله دلیلی بر بد بودن این تیم ها نیست. دیدید که ذوب‌آهن بعداز دو باخت در تهران استقلال را برد و این مسئله باعث شد آنها از نظر روحی و تیمی خودشان را بازپروری کنند اما ما محکوم به برد هستیم و باید خودمان را از نظر امتیازگیری به جایی برسانیم که علاوه بر بازی خوب نتیجه هم بگیریم. همه اعتقاد دارند پرسپولیس تیم هجومی است اما به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند و ما باید علاوه بر زیبا بازی کردن سه امتیاز را هم بگیریم.

* تو تجربه کار با یحیی گل‌محمدی را در نفت تهران داری و از تفکرات فنی او شناخت داری. فکر می‌کنی گل‌محمدی روز پنجشنبه تیمش را هجومی به مصاف پرسپولیس می‌فرستد یا دفاعی؟

اعتقاد دارم یحیی گل‌محمدی از فنی‌ترین مربیان فوتبال ایران است و از شخصیت والایی هم بهره می‌برد. من تجربه کار را با او را دارم و به نظرم گل‌محمدی حتی می‌تواند در قامت سرمربی با تیم ملی کار کند. به نظرم ذوب‌آهن امسال هم مثل سال گذشته تیم خوبی است و می‌دانیم که باید مواظب آنها باشیم چراکه تیم خطرناکی هستند اما با همه این شرایط محکوم به بردیم و برای ما فرق ندارد که چه تیم با ما بازی خواهد داشت. سه هفته ابتدایی لیگ برتر را فراموش کردیم و از این هفته پرسپولیس واقعی را خواهید دید.

* برخی از منتقدان خواهان تغییرات در کادر فنی پرسپولیس هستند. به نظرت وقت چنین تغییراتی الان است؟

نه تنها الان بلکه این مسائل هیچ وقت نباید مطرح شود. کادر فنی پرسپولیس و شخص برانکو افرادی لایق،‌ باتجربه و با شخصیت هستند و فکر می‌کنم در ایران هیچ تیمی کادر فنی‌اش مثل کادر فنی ما نباشد و باید سالیان سال همین کادر فنی در پرسپولیس باقی بماند. این نه تنها اعتقاد من بلکه نظر همه بازیکنان و مدیران باشگاه است چراکه برانکو سابقه خوبی در ایران دارد و همراه تیم ملی به جام جهانی رفته است. کادر فنی همه کارهایش حساب‌شده و دقیق است و مطمئن باشید شرایطی رقم خواهند زد که پرسپولیس به کورس قهرمانی برگردد.

* در روزهایی که ایگورپانادیچ مربی دروازه‌بانان پرسپولیس به کشورش رفته تو وظیفه تمرین با دو دروازه‌بان دیگر را برعهده داری. مزه مربیگری چطور است و به این موضوع فکر کرده‌ای که در آینده این کار را ادامه دهی؟!

من تنها کاری که انجام می‌دهم این است که بعداز گرم کردن تمریناتی لازم است و دروازه‌بانان قبل از کارهای تاکتیکی باید این تمرینات را انجام دهند که من با دو دروازه‌بان دیگر این کار را انجام می‌دهم و خودم را در حد مربیگری نمی‌دانم. ایگور پانادیچ به ما آموزش‌های زیادی داده و این روزها که در کشور ما نیست برای اینکه کارها زمین نماند تمرینات را با دو دروازه‌بان دیگر انجام می‌دهیم تا شرایط بدنی در حد نرمال و ایده‌آل باقی بماند تا خود پانادیچ به تهران برگردد. درباره آینده فوتبالی‌ام و اینکه بخواهم مربیگری کنم یا نه هم الان زود است که بخواهم درباره‌اش صحبت کنم و الان وقت فکر کردن به این مسائل نیست و همه تمرکز من بر روی تیم است.

* گویا در یکی دو روز گذشته دچار مسمومیت هم شده بودی. الان شرایطت چطور است و اینکه به بازی با ذوب‌آهن می‌رسی؟

موضوع خاصی نبود و هر بازیکنی احتمال دارد در معرض مسمومیت یا سرماخوردگی قرار بگیرد اما با تلاش‌هایی که کادر پزشکی انجام داده مشکل مسمومیت من هم حل شده و خوشبختانه مشکلی ندارم و صد در صد آماده هستم که از دروازه پرسپولیس حفاظت کنم.
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین