اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۸۳۸۵۹
سرمربی تیم ملی تکواندوی اعزامی به مسابقات جهانی گفت: تمام کشورها به سرعت برق و باد در حال پیشرفت در تکواندو هستند اما ما در سنگین وزن مشکل داریم.
۱۴:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
وانانیوز| مهدی بی‌باک در گفت‌وگویی، در مورد شرایط فنی مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی یونان، گفت: تورنمنت یونان یکی از مسابقات سطح بالایی بود که پیش از آغاز مسابقات جهانی در آتن برگزار شد،‌ واقعا سطح فنی این رقابت‌ها بسیار بالا بود، تمامقهرمانان المپیک و مسابقات جهانی در این رویداد حضور داشتند، تنها غایب این مسابقات کشور کره جنوبی بود.

وی در ادامه افزود: تمام تیم‌های اول تا ششم دنیا در این مسابقات حضور داشتند و همین موضوع کار همه نفرات حاضر در این مسابقات را سخت کرده بود. ما برای کسب نتیجه به این رقابت‌ها اعزام شده بودیم و برای اینکه بتوانیم ترکیب اصلی تیم ملی را پیدا کنیم در این رقابت‌ها شرکت کردیم. بچه‌های جوان تیم ملی را محک زدیم. خدا را شکر، در پایان هم نتیجه بسیار خوبی رقم خورد.ما فقط در رده بزرگسالان شرکت داشتیم، اما در پایان با کسب چهار طلا و یک برنز در مجموعهمه رده های سنی(خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان) دردو بخش بانوان و مردان عنوان قهرمانی را کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان، گفت: روس‌ها با ترکیب 500 تکواندوکار در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند، ترکیه با 80 نماینده در این مسابقات حضور داشت و کشوری مثل اسپانیا با بیش از 35 نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند، اکثر کشورهای دیگر در واقع با حضور در این مسابقات، انتخابی تیم‌های ملی خود را برگزار کردند. تیم ملی ایران نیز با یک ترکیب جوان و باتجربه راهی این مسابقات شده بود. در کل، این رقابت ها برای ما خیلی مفید بود.

بی‌باک در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این سؤال که قبول دارید تکواندو از تک‌ قطبی بودن خارج شده و دیگر تنها کره جنوبی مدعی کسب مدال در میادین مختلف نیست؟گفت:‌ چیزی که من در مسابقات یونان دیدم خیلی خطرناک بود، تمام کشورها به سرعت برق و باد در حال پیشرفت هستند و بازی‌سازی می‌کنند، متأسفانه ما در اوزان بالا مشکل داریم و در واقع پشتوانه خوبی نداریم و این زنگ خطری برای ما است. به نظرم باید همه خانواده تکواندو دست به دست هم بدهیم و یک مقدار اوزان سنگین وزن تکواندوی ایران را تقویت کنیم. به هر حال، اگر این شرایط رخ دهد، ملی‌پوشان سنگین وزن ما احساس خطر می‌کنند.

بی‌باک در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: مادر کل تاریخ تکواندوی ایران تنها دو بار عنوان قهرمانی جهان را کسب کردیم، یک بار زمانی که رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی بود در کره جنوبی توانست این افتخار را به دست بیاورد و یک بار دیگر با بیژن مقانلو در مسابقات جهانی روسیه به هین مهم دست یافتیم. مهماندوست زمانی با تیم ملی قهرمانی جهانی دست یافت که تقریبا نزدیک به 3 سال و نیم فرصت هدایت ملی‌پوشان را دراختیار داشت. مقانلو نیز نزدیک به 2 سال بود که سرمربی تیم ملی بود و توانست با تیم ملی در روسیه عنوان قهرمانی را کسب کند، این موضوع، موضوع ساده‌ای نیست که با یک روز و دو روز بتوانیم به این افتخار بزرگ برسیم، ولی ما ناامید نیستیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کمک خانواده بزرگ تکواندو و اصحاب رسانه می‌تواند مسیر قهرمانی را برای تکواندوی ایران هموار کند، گفت: من یک مسئولیتی دارم که باید آن را انجام دهم، ان‌شاءالله از پس آن برمی‌آیم، اما یک نکته دیگر که خیلی مهم است؛ اینکه همه چیز تنها به من بستگی ندارد، امکانات، حمایت خانواده بزرگ تکواندو و اصحاب رسانه می‌تواند دست به دست هم دهند تا ما دوباره سکوی قهرمانی را به دست بیاوریم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اعلام زمان معرفی نفرات نهایی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: خدا را شکر، فکر می کنم بعداز فشارهای زیادی که روی تیم ما بود در حال حاضر تیم به یک آرامش خوبی رسیده و بچه‌ها با فراغ بال تمرین می‌کنند و پیشرفت آنها قابل لمس است، ما یک جلسه‌ای را با حضور مسئولان فدراسیون و کادر فنی برگزار خواهیم کرد و تا 20 اردیبهشت ماه اسامی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی کره جنوبی را اعلام خواهیم کرد، امیدواریم که بتوانیم در کره جنوبی با کسب بهترین نتیجه دل مردم ایران را شاد کنیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
تبلیغات
رپرتاژ تریبون
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین
خبر فوری